Χριστίνα Ντεχόλα: Content Writer, Public Speaker. “Θεωρώ Σημαντικό skill το Πείσμα”

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον Χρήστο Κοτσακά

H Χριστίνα Ντεχόλα, Content Writer, Public Speaker, μιλάει στο Women in Digital για την πορεία της, από την αγάπη για τη συγγραφή στη δημιουργία της δικής της επιχείρησης, τις προκλήσεις που αντιμετώπισε ως freelancer, αλλά και τη σημασία της σύνδεσης με τη φύση στη δημιουργική διαδικασία. Με τη φράση «η σύνδεση με τη φύση είναι η μυστική μου συνταγή για τη δημιουργικότητα», περιγράφει πώς η επαφή με το φυσικό περιβάλλον την εμπνέει και την βοηθά να ξεπερνά επαγγελματικές δυσκολίες και να δημιουργεί περιεχόμενο που ξεχωρίζει.

Πότε συνειδητοποιήσατε ότι το copywriting είναι κάτι που σας παθιάζει; Υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός ή εμπειρία που σας ώθησε να ακολουθήσετε αυτό το μονοπάτι;

Από πολύ μικρή ηλικία, γύρω στα 12-13, κατάλαβα τη βαθιά σύνδεσή μου με τον γραπτό λόγο. Θυμάμαι τον εαυτό μου να γράφει ποιήματα, διηγήματα και νουβέλες, τα οποία διάβαζα τις Κυριακές στην οικογένειά μου. Ήταν μια δημιουργική διέξοδος που μου έδινε χαρά, και ταυτόχρονα, ένιωθα πως μπορούσα να επικοινωνήσω βαθιά μέσα από τις λέξεις.

Παρ’ όλα αυτά, χρειάστηκε να φτάσω στα 25 μου για να αντιληφθώ ότι αυτή η αγάπη για τη συγγραφή μπορούσε να εξελιχθεί σε καριέρα. Εκείνη την περίοδο, το Digital Marketing αρχίζει να ανθίζει στην Ελλάδα. Καθώς έκανα παρέα με αρκετούς web developers, μου ζητούσαν συχνά να γράψω κείμενα για ιστοσελίδες και e-shops που κατασκεύαζαν. Αυτές οι πρώτες συνεργασίες αποτέλεσαν το εφαλτήριο, για να μπω στον κόσμο της επαγγελματικής συγγραφής.

Σήμερα, είμαι Content Writer freelancer και διατηρώ το Content Studio. Έτσι έχω ονομάσει την επιχείρησή μου και είναι ο τρόπος μου να στηρίζω την online επιχειρηματικότητα με τη γραφή μου. Όλα αυτά, όμως, ξεκίνησαν από εκείνη τη μικρή Χριστίνα που αγάπησε όσο τίποτα τον γραπτό λόγο.

Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί σταθμοί ή εμπειρίες στην καριέρα σας ως Content Writer και Public Speaker και πώς πιστεύετε ότι έχουν συμβάλει στη διαμόρφωση της επαγγελματικής σας ταυτότητας;

Χμμ… Ο πρώτος σταθμός θα έλεγα πως ήταν η εθελοντική μου συμμετοχή σε ένα φοιτητικό web portal, όταν ήμουν ακόμα στο πρώτο έτος των σπουδών μου. Εκεί, είδα για πρώτη φορά άρθρα μου να δημοσιεύονται online, να διαβάζονται και να σχολιάζονται από πραγματικούς χρήστες. Μεγάλη συγκίνηση για τη μικρή Χριστίνα, που έβλεπε κείμενά της να δημοσιεύονται για πρώτη φορά…

Στη συνέχεια, οι συνεργασίες μου με web developers και web agencies με βοήθησαν να ενσωματώσω στη γραφή μου θεμελιώδεις αρχές του SEO, για να φτιάχνω περιεχόμενο που φέρνει οργανικό traffic.

Ο πιο πρόσφατος και ο πιο επιδραστικός σταθμός της ζωής μου είναι φυσικά η δημιουργία της δικής μου επιχείρησης. Αυτό μου έδωσε την ελευθερία να πειραματίζομαι με πολλές νέες τεχνολογίες και εργαλεία και να τα ενσωματώνω στην επαγγελματική μου καθημερινότητα. Πέραν αυτού, το ελεύθερο επάγγελμα με ώθησε στο να αναπτύξω κι άλλες δεξιότητες, όπως ο δημόσιος λόγος. Πλέον, εκτός από τον γραπτό λόγο, έχω και μια δεύτερη αγάπη: το να ανεβαίνω στο stage και να μοιράζομαι πράγματα που με ενθουσιάζουν με το κοινό!

Ως freelancer, ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε στην πορεία σας και πώς τις ξεπεράσατε; Τί θα συμβουλεύατε τις γυναίκες που ξεκινούν τώρα το δικό τους ταξίδι στον χώρο του freelancing;

Όταν ξεκίνησα το freelancing, θα έλεγα πως η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισα ήταν η εσωστρέφειά μου.

Απέφευγα να συστηθώ σε ανθρώπους που δε γνώριζα. Αυτό αποτελούσε ένα σημαντικό εμπόδιο, ειδικά σε έναν χώρο όπου οι συνεργασίες και οι επαφές παίζουν καθοριστικό ρόλο για την επαγγελματική ανάπτυξη. Χρειάστηκε χρόνος και προσωπική δουλειά για να ξαναβρώ τον εξωστρεφή εαυτό μου και να αποκτήσω αυτοπεποίθηση στις συναντήσεις, στα emails και στις παρουσιάσεις μου.

Σήμερα, νιώθω ότι έχω βρει την ισορροπία μου. Έχω ανακαλύψει τη χαρά της κοινωνικοποίησης και παίρνω ενέργεια από τους ανθρώπους που γνωρίζω. Αλλά πιο σημαντικό, προσπαθώ να προσφέρω κι εγώ ενέργεια, θετική διάθεση και έμπνευση σε όσους συναντώ. Στο τέλος της ημέρας, η κοινωνικοποίηση είναι κάτι που δεν ωφελεί μόνο τις επαγγελματικές μας σχέσεις, αλλά και εμάς τους ίδιους. Δημιουργεί συνδέσεις, μας γεμίζει με ιδέες και μας κάνει πιο ολοκληρωμένους ως ανθρώπους και επαγγελματίες.

Για τις γυναίκες που ξεκινούν τώρα το δικό τους ταξίδι στον χώρο του freelancing, η συμβουλή μου είναι να μη φοβηθούν να εκτεθούν. Μπορεί να νιώθετε άβολα στην αρχή. Βρείτε τη φωνή σας, μην υποτιμάτε τις ικανότητές σας και θυμηθείτε πως κάθε νέα γνωριμία μπορεί να είναι μια πόρτα προς κάτι νέο και συναρπαστικό.

Το freelancing συχνά περιλαμβάνει πίεση χρόνου και αυξημένες απαιτήσεις. Ποιες στρατηγικές χρησιμοποιείτε για να διατηρείτε την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική σας ζωή;

Μία είναι η στρατηγική: calendar! Χαχα! Το calendar μου είναι ο προσωπικός μου θεός, τον ναό του οποίου επισκέπτομαι καθημερινά! Όλα περνούν από εκεί – από deadlines μέχρι πότε θα βγω για καφέ ή θα κάνω μια βόλτα στο βουνό. Αν γράψω ελεύθερος χρόνος στις 6 το απόγευμα, το αντιμετωπίζω με την ίδια ευλάβεια όπως ένα project delivery.

Ως φανατική πεζοπόρος, έχετε παρατηρήσει ότι η επαφή με τη φύση ενισχύει τη δημιουργικότητά σας; Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα για το πώς επηρέασε την εργασία σας;

Η σύνδεση με τη Φύση είναι η μυστική μου συνταγή, για να ξεκλειδώνω τη δημιουργικότητά μου. Όταν το μόνο που ακούς είναι το θρόισμα των φύλλων στη Βάλια Κάλντα ή το κελάρυσμα του νερού στις πηγές του Αχέροντα, τότε μπορεί πραγματικά να ακούσεις τη δική σου εσωτερική φωνή.

Μια χαρακτηριστική στιγμή που θυμάμαι ήταν όταν δούλευα πάνω σε ένα απαιτητικό project που συνδύαζε 3 μεγάλα brands. Ενώ βρισκόμουν σε μια πεζοπορία προς τη Δρακόλιμνη Τύμφης, με συνεπήρε η ροή του τοπίου και μου ήρθε μια πολύ ωραία ιδέα για τη δομή του περιεχομένου του έργου αυτού. Μόλις γύρισα από την πεζοπορία μου, παρουσίασα την ιδέα στην ομάδα διαχείρισης του έργου και τους φάνηκε ότι εξυπηρετούσε πλήρως τον σκοπό.

Η φύση έχει αυτή τη μαγική ικανότητα: να σε αποσυνδέει από την πίεση της καθημερινότητας και να σε επανασυνδέει με την πιο δημιουργική σου πλευρά.

Πώς η αγάπη σας για την επιστήμη της συμπεριφοράς διαμορφώνει τον τρόπο που προσεγγίζετε τη δημιουργία περιεχομένου; Πιστεύετε ότι αυτή η γνώση βοηθά στο να χτίσετε πιο ουσιαστικές συνδέσεις με το κοινό;

Η επιστήμη της συμπεριφοράς είναι ένας πολύ ενδιαφέρον κόσμος. Ειδικά στο content marketing, η μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς σε κάνει να βλέπεις την επικοινωνία πολύ διαφορετικά. Προσπαθείς να σκεφτείς πώς νιώθει κάποιος όταν διαβάζει το μήνυμά σου, ποιες λέξεις θα τον κινητοποιήσουν και γιατί.

Για παράδειγμα, γιατί όταν κάποιος λέει ένα ανέκδοτο γελάμε και όταν λέει το ίδιο ανέκδοτο κάποιος άλλος η εμπειρία είναι τελείως διαφορετική; Πότε μια ιστορία που ακούμε είναι επιδραστική; Τι είναι αυτό που κάνει ένα βίντεο συγκινητικό και δακρύζουμε; Όλες αυτές οι ανησυχίες ανήκουν στο φάσμα της επιστήμης της συμπεριφοράς. Με ενδιαφέρει πολύ να κατανοώ τους μηχανισμούς της και να τους αξιοποιώ στο περιεχόμενο που δημιουργώ.

Τί σας ενέπνευσε να ασχοληθείτε με το public speaking; Ποιες δεξιότητες θεωρείτε ότι χρειάζεται να καλλιεργήσει κάποιος για να είναι επιτυχημένος ομιλητής;

Ως επαγγελματίας στον χώρο του marketing ξεκίνησα να παρακολουθώ συνέδρια πιο έντονα τα τελευταία 2 χρόνια. Έχω δει πολλές ομιλίες. Μερικές από αυτές ήταν υπέροχες και πολύ διαφωτιστικές. Κάποιες ήταν αδιάφορες. Σε κάποιες άλλες πάλι, ο κόσμος απλά σηκωνόταν και έφευγε…

Δεν είναι εύκολο να είσαι ομιλητής. Και είναι ακόμα πιο δύσκολο να είσαι καλός ομιλητής. Ωστόσο, είμαι γυναίκα που της αρέσουν οι προκλήσεις. Οπότε αποφάσισα ότι θέλω να βάλω δύσκολα στον εαυτό μου και να κατακτήσω αυτό το skill. Οπότε, μάλλον αυτό ήταν που με ενέπνευσε: η πρόκληση του να εκτεθώ επί σκηνής.

Οι δεξιότητες που πιστεύω πως είναι χρήσιμες, για να είναι κανείς επιτυχημένος ομιλητής είναι πρωτίστως η δομημένη σκέψη. Να μπορείς, δηλαδή, να βάλεις σε σειρά αυτά που θέλεις να πεις, ώστε το ακροατήριο να μπορεί να ακολουθεί τον συνειρμό σου.

Επιπλέον, θεωρώ σημαντικό skill το πείσμα. Πείσμα να κάνεις πρόβα την ομιλία σου ξανά και ξανά και ξανά. Δεν έχει σημασία αν μιλάς χρόνια ή αν είναι η πρώτη σου φορά επί σκηνής. Όταν κάποιος έχει αφιερώσει τον χρόνο του για να έρθει να σε ακούσει, το λιγότερο που έχεις να κάνεις, είναι να έχεις προβάρει αυτά που θέλεις να πεις.

Ποιες είναι οι πιο σημαντικές τάσεις που βλέπετε να διαμορφώνουν το μέλλον του copywriting και του marketing; Πώς μπορούν οι γυναίκες επαγγελματίες να προσαρμοστούν στις αλλαγές και να ξεχωρίσουν στον χώρο αυτό;

Το copywriting και το marketing γενικότερα «ζουν» με το ένα πόδι ριζωμένο στο βασίλειο της τεχνολογίας και το άλλο πόδι στη χώρα της ενσυναίσθησης. Και ναι, πιστεύω ότι tech και humanity μπορούν να γεφυρωθούν. Έχω κουραστεί να ακούω ότι το AI θα καταστρέψει τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος καταστρέφει τον άνθρωπο. Χρόνια τώρα. Αλλά ας μην επεκταθώ προς αυτήν την κατεύθυνση… Χαχαχα!

Έχουμε από τη μία την εξέλιξη του AI, που λύνει προβλήματα αλλά γεννά και συζητήσεις – ηθικές, νομικές κ.λπ. Έχουμε, όμως, από την άλλη και την ανάγκη να δημιουργούνται συστήματα με ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, που μας βοηθούν να κάνουμε καλύτερα ή γρηγορότερα ή αποτελεσματικότερα κάποια tasks. Και για να το κάνουμε αυτό χρειαζόμαστε δύο πράγματα:

  1. τεχνολογία – εννοείται
  2. και καλύτερη κατανόηση της αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με την τεχνολογία αυτή.

Τεχνολογία δεν είναι μόνο οι αλγόριθμοι. Δεν είναι μόνο ο αυτοματισμός. Τεχνολογία είναι και η σκέψη για το πώς ένα σύστημα εξυπηρετεί τον άνθρωπο και εξελίσσεται δίπλα του. Οι γυναίκες έχουμε αναπτύξει, και λόγω της μητρότητας ίσως, περισσότερο την ενσυναίσθηση, ή αλλιώς και emotional intelligence. Άρα έχουμε σημαντικό ρόλο στον ευθυγραμμισμό της νέας τεχνολογίας με τον άνθρωπο.

Κι αυτό ακουμπά πολλές ειδικότητες όπως είναι το marketing, το UI/UX design, το copywriting, το web quality assurance, το project management κ.ά. Άρα οι γυναίκες έχουν ήδη ένα «κρυφό ταλέντο» να αξιοποιήσουν, για να βρεθούν στον προσκήνιο των αλλαγών και γιατί όχι να τις οδηγήσουν κιόλας;

Related Post