Δάφνη Λαζαροπούλου: Communications & ESG Coordinator, LeasePlan

Η Δάφνη Λαζαροπούλου, Communications & ESG Coordinator της LeasePlan, µας µιλάει για τον ρόλο της στην εταιρεία, τον χώρο της επικοινωνίας, την επίδραση της τεχνολογίας και τη σηµασία του ESG, δίνοντας και τις δικές της «συµβουλές» προς τις γυναίκες που κάνουν τώρα -ή σχεδιάζουν- τα πρώτα επαγγελµατικά τους βήµατα, τονίζοντας πως «µέσα από τα «προβλήµατα» έρχονται και οι λύσεις και εάν δεν βουτήξεις βαθιά µέσα σε αυτά µε τόλµη, από την αρχή, που είσαι νέος στο επάγγελµα, τότε πότε;

Αρχικά, θα ήθελα να μας μιλήσετε για τον ρόλο σας ως Communications & ESG Coordinator της LeasePlan. Ποιες είναι οι αρμοδιότητες, ποια η καθημερινότητα σε μια εταιρεία αυτού του μεγέθους, στον κλάδο που δραστηριοποιείται;

Ασχολούµαι µε το κοµµάτι τις επικοινωνίας και προβολής του brand στο εσωτερικό και εξωτερικό κοινό. Από την ενίσχυση του engagement και του inclusion εσωτερικά, ούτως ώστε οι συνάδελφοι να αντιµετωπίζουν το brand µε χαρά και σεβασµό, τη διαχείριση της δηµόσιας εικόνας της LeasePlan και τις δηµόσιες σχέσεις µε όλα τα ενδιαφερόµενα µέρη – αξιοποιώντας πολλαπλά µέσα και πρωτοβουλίες (events, δηµιουργία περιεχοµένου, καµπάνιες κτλ.). Παράλληλα, είµαι υπεύθυνη για την ESG στρατηγική και τις δράσεις της εταιρίας. Βασική µου προτεραιότητα η προώθηση της βιωσιµότητας ως αξία αλλά και ως πρακτική, δεδοµένου ότι αποτελεί και βασικό στρατηγικό µας στόχο. Το να εργάζεσαι για έναν παγκόσµιο παίκτη, µε πάνω από 60 χρόνια εµπειρίας στον κλάδο του αυτοκινήτου, κάνει την εµπειρία της επικοινωνίας και του ESG µια πολύπλοκη αλλά και ταυτόχρονα συναρπαστική απασχόληση!

Καθώς το πεδίο στο οποίο δραστηριοποιείστε είναι η επικοινωνία, ποια η εικόνα που παρουσιάζει, σήμερα, αυτός ο χώρος – ιδίως για τις γυναίκες; Ποια η επίδραση των νέων τεχνολογιών και ποια τα σημεία που, σε προσωπικό επίπεδο, προσελκύουν το ενδιαφέρον σας;

Σήµερα, ο χώρος της επικοινωνίας αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και τη συµπερίληψη περισσότερο από ποτέ. Οι γυναίκες κάνουν σηµαντικά βήµατα και σπάνε στερεότυπα σε διάφορους ρόλους επικοινωνίας – από τις δηµόσιες σχέσεις και το marketing µέχρι τη δηµοσιογραφία και τις εταιρικές επικοινωνίες. Αυτό το βήµα, όχι µόνο ενισχύει τη δηµιουργικότητα και την καινοτοµία, αλλά αντικατοπτρίζει µια βιοµηχανία χωρίς αποκλεισµούς (ή τουλάχιστον την προσπάθεια αυτή). Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν επανάσταση στον τρόπο που επικοινωνούµε. Οι γυναίκες φαίνεται να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαµόρφωση του µέλλοντος και η ενσωµάτωση νέων τεχνολογιών προσφέρει πολλές δυνατότητες δηµιουργικότητας και αντίκτυπου. Είναι µια σωστή στιγµή να βρίσκοµαι σε αυτόν τον τοµέα! Ωστόσο, είναι σηµαντικό να αναγνωρίσουµε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ορισµένες προκλήσεις και ανισότητες που απαιτούν προσοχή. Ενώ γιορτάζουµε την πρόοδο, είναι σηµαντικό να συνεχίσουµε τις προσπάθειες για µεγαλύτερη βελτίωση. Σε προσωπικό επίπεδο, αυτό που µου κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον είναι η συνάντηση τεχνολογίας και επικοινωνίας και ο κοινωνικός τους αντίκτυπος. Για παράδειγµα, δε θα ξεχάσω την άµεση εξάπλωση της πληροφορίας και έκκλησης για βοήθεια από διάφορους φορείς και εθελοντικές οργανώσεις για τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021. Το πλήθος κόσµου που συγκεντρώθηκε και προσφέρθηκε να βοηθήσει ήταν πρωτοφανές – και όλα αυτά, µέσω των µέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εκεί συνειδητοποίησα ότι ο κόσµος θέλει να βοηθήσει αλλά δεν ξέρει τον τρόπο. Η δύναµη της επικοινωνίας και των µέσων έφερε ένα αποτέλεσµα αλληλεγγύης που ήταν µοναδικό.

Στο κομμάτι του ESG, ποια η σημασία που έχει αποκτήσει για την ελληνική επιχειρηματικότητα; Θεωρείτε πως υπάρχει ο αναμενόμενος αντίκτυπος και η ανάλογη αποδοχή από την κοινωνία;

Το ESG αποτελεί βασική αξία για την ελληνική επιχειρηµατικότητα τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείες αναγνωρίζουν πλέον ότι οι προσεγγίσεις ESG δεν αφορούν µόνο την εταιρική ευθύνη, αλλά παίζουν και καθοριστικό ρόλο στη φήµη, τις οικονοµικές επιδόσεις και τη µακροπρόθεσµη βιωσιµότητά τους. Αυτή η αλλαγή οφείλεται εν µέρει στις παγκόσµιες τάσεις και τις προσδοκίες των καταναλωτών για υπεύθυνη και ηθική επιχειρηµατική συµπεριφορά. Οι εταιρείες που δε θα φανούν επαρκώς προετοιµασµένες για το µέλλον που φέρει η ESG επανάσταση θα είναι και οι πρώτες που θα πληγούν, καθώς οι ενδιαφερόµενοι χάνουν την εµπιστοσύνη τους σε αυτές.

Πώς χειρίζεστε την «πίεση» και τους σημαντικούς στόχους που σχετίζονται με την ανάπτυξη της στρατηγικής γύρω από το ESG και την επικοινωνία; Υπήρξε κάποια στιγμή στην καριέρα σας που θα χαρακτηρίζατε ως «πρόκληση» – και πώς τη διαχειριστήκατε; 

Στρατηγικός στόχος της LeasePlan είναι να διατηρήσουµε την ηγετική µας θέση στην κινητικότητα µηδενικών εκποµπών. Με την εµφάνιση του ESG τα πράγµατα έγιναν πιο πρακτικά – πιο «χειροπιαστά». Ο όγκος των ESG προσδοκιών των ενδιαφερόµενων µερών άρχισε να αυξάνεται και εµείς οφείλουµε να παραµείνουµε πιστοί στην υπόσχεση µας.

Μέσα σε πολύ σύντοµο χρονικό διάστηµα είχα την ευθύνη να µεταφέρω σε ολόκληρο τον οργανισµό την πληροφορία για τη µετάβαση από το CSR στο ESG και να επικοινωνήσω την έναρξη της ανανεωµένης, τότε, στρατηγικής αειφορίας της LeasePlan: «Driving to Zero». Χρειάστηκε συνεργασία και προσπάθεια από πολλά τµήµατα, όχι µόνο από εµένα. Όταν µιλάµε για «κουλτούρα», και πόσο µάλλον για ESG, σηµαίνει ότι ακόµη και η πιο µικρή απόφαση λαµβάνεται µε γνώµονα τον παράγοντα αυτό. Συνεπώς είναι σηµαντικό να αφοµοιωθεί από τον κάθε εργαζόµενο – δεδοµένου ότι όλοι παίρνουµε εταιρικές αποφάσεις καθηµερινά (µικρές ή µεγάλες). Η πρόκληση αυτή εξελίσσεται, αφού η εταιρία µας έχει κάνει ήδη το επόµενο βήµα, µε τους στόχους για αειφορία και βιωσιµότητα να είναι ακόµα πιο φιλόδοξοι και απαιτητικοί.

Πολλές φορές, αναφερόμαστε στο φαινόμενο της «γυάλινης οροφής» και στις σχετικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στο επαγγελματικό τους περιβάλλον. Ποια είναι, αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στην Ελλάδα; Ποια η εικόνα που έχετε σχηματίσει, οι ενδεχόμενες δυσκολίες που βλέπετε;

Η κατάσταση για τις γυναίκες στο επαγγελµατικό περιβάλλον στην Ελλάδα, όπως και σε πολλά άλλα µέρη του κόσµου, έχει δείξει πρόοδο, αλλά εξακολουθεί να έχει προκλήσεις σχετικά µε το φαινόµενο της «γυάλινης οροφής» και την ανισότητα των φύλων. Υπάρχουν ορατά σηµάδια βελτίωσης, µε περισσότερες γυναίκες να εισέρχονται σε παραδοσιακά ανδροκρατούµενες βιοµηχανίες και να αναλαµβάνουν ηγετικούς ρόλους. Οι γυναίκες στην Ελλάδα έκαναν βήµατα προόδου σε διάφορους τοµείς, συµπεριλαµβανοµένων των επιχειρήσεων, της πολιτικής και του ακαδηµαϊκού χώρου. Παρά την πρόοδο, οι προκλήσεις παρέµειναν. Υπάρχουν ακόµη ανισότητες στις αµοιβές και στην εκπροσώπηση, ιδιαίτερα σε θέσεις ανωτέρου επιπέδου. Νιώθω υπερήφανη που βρίσκοµαι σε µια εταιρία που, παρά τον κλάδο της (από παράδοση ανδροκρατούµενος ο κλάδος της αυτοκινητοβιοµηχανίας), φαίνεται να συµµερίζεται το φαινόµενο και να κάνει έµπρακτες προσπάθειες και δράσεις προκειµένου να φέρει την ισορροπία και την ισότητα στα δύο φύλλα.

Ποια η δική σας «συμβουλή» προς τις γυναίκες που κάνουν τώρα -ή σχεδιάζουν- τα πρώτα επαγγελματικά τους βήματα; Υπάρχει κάποια δεξιότητα, κάποιο σημείο στο οποίο θα τους προτείνατε να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους και να ενισχύσουν;

Μη φοβάσαι να φας τα µούτρα σου – τώρα είναι η κατάλληλη στιγµή! Πολλές φορές ξεκινάµε διστακτικά, και εν µέρει καλά κάνουµε, µέχρι να βρούµε τα βήµατά µας. Ωστόσο, µέσα από τα «προβλήµατα» έρχονται και οι λύσεις και εάν δεν βουτήξεις βαθιά µέσα σε αυτά µε τόλµη από την αρχή που είσαι νέος στο επάγγελµα – τότε πότε; Δοκίµασε πράγµατα και αγκάλιασε τις προκλήσεις που θα σου φέρει ο χώρος. Είναι η κατάλληλη στιγµή για να ανακαλύψεις και να αποκαλύψεις τη δύναµή σου και άσε κάθε εµπειρία να σε οδηγήσει βήµα – βήµα στην ισχυρή ολοκληρωµένη επαγγελµατία που προορίζεσαι να γίνεις. Αυτός ίσως είναι και ένας τρόπος για να διατηρήσεις την αυθεντικότητά σου – την οποία και έχει ανάγκη το business. Φυσικά, δεν περνάει πάντα από το χέρι µας η διαχείριση εξωτερικών παραγόντων, όπως τα στερεότυπα και τα κοινωνικά πρότυπα, που µπορούν να φανούν επίµονα παρά τις προσπάθειες µιας γυναίκας για τόλµη και εξωστρέφεια.

Προς το κλείσιμο, θα ήθελα να μοιραστείτε μαζί μας μια ξεχωριστή στιγμή από την καριέρα σας, για την οποία είστε ιδιαίτερα περήφανη. Ενδεχομένως κάποια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως «παράδειγμα», αν θέλετε, προς άλλες γυναίκες.

Είµαι υπερήφανη για όλες τις στιγµές που δε φοβήθηκα να είµαι ευάλωτη. Θαυµάζω τους ανθρώπους που το κάνουν και δεν δεσµεύονται σε έναν «επαγγελµατικό τίτλο» ή µια «νόρµα». Πολλές φορές συνηθίζεται να θεωρείται αδυναµία η εκφραστικότητα στο εργασιακό περιβάλλον – ιδιαίτερα άµα είσαι γυναίκα τα επίθετα µπορούν να είναι ακόµα πιο γλαφυρά. Πιστεύω ότι η ευαλωτότητα είναι ένδειξη δύναµης και απόδειξη αυθεντικότητας. Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας µου, ήρθα πολλές φορές αντιµέτωπη µε τα τρωτά µου σηµεία. Ένιωσα αµφιβολίες για τον εαυτό µου και αντιµετώπισα κριτική που µε έκανε να βγω από το comfort zone µου και να αναλάβω νέες ευθύνες. Αυτές οι στιγµές, αν και άβολες, ήταν καθοριστικές για την προσωπική και επαγγελµατική µου εξέλιξη.

Τελευταία ερώτηση, για τη LeasePlan. Σε τί σημείο βρίσκεται η ανάπτυξη της; Οι φήμες λένε πως έρχονται σημαντικές εξελίξεις! Ισχύει αυτό; Θα μας δώσετε μια «γεύση»;

Δύο κορυφαίες εταιρίες στον παγκόσµιο χάρτη του κλάδου της αυτοκίνησης, η ALD Automotive και η LeasePlan, πριν λίγους µήνες ένωσαν τις δυνάµεις τους και, από κοινού, δηµιουργούν τον κορυφαίο παγκόσµιο πάροχο βιώσιµης κινητικότητας. Προσφέροντας ολοκληρωµένες υπηρεσίες µίσθωσης, ευέλικτες συνδροµητικές υπηρεσίες, υπηρεσίες διαχείρισης στόλου και λύσεις πολλαπλής κινητικότητας, σε ένα πελατολόγιο µεγάλων εταιρειών, µικροµεσαίων επιχειρήσεων, επαγγελµατιών και ι-διωτών. Με άµεση παρουσία σε 44 χώρες, και σύντοµα µε νέο brand και logo, θα ηγηθεί της µετάβασης προς την κινητικότητα µηδενικών ρύπων και θα διαµορφώσει τον ψηφιακό µετασχηµατισµό του κλάδου, µέσω της καινοτοµίας και της αξιοποίησης των τεχνολογικών υπηρεσιών. Και αυτό είναι µόνο η αρχή!

Related Post