Μαρία Οδυσσέως: Deputy marketing manager της KEAN SOFT DRINKS LTD

Της Ντόρας Νικολοπούλου

Η νέα χρονιά ξεκινά βρίσκοντας τα στελέχη marketing και pr προ των πυλών της µεγάλης ΑΙ έκρηξης στον κλάδο της επικοινωνίας. Όπως όλα δείχνουν, η επικράτηση της τεχνητής νοηµοσύνης (σύµφωνα µε την έρευνα των ICCO και Prowly) θα πρωταγωνιστήσει σε κάθε σύγχρονη στρατηγική επικοινωνίας ως προς τα τεχνικά θέµατα ενώ η ανάγκη για περισσότερη ενσυναίσθηση από τα brands σε κοινωνικά ζητήµατα (CSR δράσεις) και η εξέλιξη της βιώσιµης ανάπτυξης θα διαµορφώσουν την τελική ατµόσφαιρα στις καµπάνιες που µέλει να ξεχωρίσουν την φετινή χρονιά.

Συναντήσαµε την Μαρία Οδυσσέως, Deputy marketing manager της KEAN SOFT DRINKS LTD, της πιο ταχεία αναπτυσσόµενης εταιρείας στο χώρο του FnB στην Κύπρο µε παγκόσµια δραστηριότητα, και συζητήσαµε για την εφαρµογή των πιο επιτυχηµένων digital marketing trends στην κυπριακή αγορά, τις επίκαιρες προκλήσεις που επιφέρουν τα social media αλλά και για την ιδιοσυγκρασία της GenZ που διαµορφώνει τις νέες καταναλωτικές συνήθειες.

Όπως εξηγεί η ίδια, στο digital marketing δεν υπάρχουν έτοιµες συνταγές ούτε µπορούµε να ακολουθούµε την πεπατηµένη. Αντιθέτως, ο πειραµατισµός µε τα ψηφιακά εργαλεία και η αξιολόγηση των αποτελεσµάτων διαµορφώνουν τη στρατηγική που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του καταναλωτή και υπογραµµίζει: ‘’ως brand, έχουµε επενδύσει πολύ στη δυναµική των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, χτίζοντας έτσι ένα κοινό που συνεχώς διευρύνεται µε κάθε νέα καµπάνια. Βέβαια, δεν αρκεί απλά η τυπική παρουσία ενός brand στα social media! Πρέπει και να προσαρµόζεται στο περιβάλλον κάθε µέσου κοινωνικής δικτύωσης, παράγοντας περιεχόµενο και στήνοντας καµπάνιες που αξιοποιούν τις δυνατότητες που δίνει το καθένα από αυτά για να µπορέσει να επιτύχει τα βέλτιστα αποτελέσµατα τόσο σε όρους awareness όσο και σε επίπεδο του engagement’’.\

Ποια digital marketing trends πιστεύετε ότι θα κυριαρχήσουν το 2024;

Το 2024 αναµένεται να επιφέρει εκρηκτική ανάπτυξη στην εξειδίκευση των digital marketing trends. Ζούµε σε µια κοινωνία που οτιδήποτε digital είναι περισσότερο µια επιτακτική ανάγκη παρά trend. Από διαδραστικά augmented reality περιεχόµενα έως immersive virtual reality εµπειρίες, σύντοµα θα διαµορφωθεί ένας κόσµος όπου η τεχνολογία συναντά την πρωτοποριακή δηµιουργικότητα για να κατακτήσει την προσοχή των καταναλωτών. Οι εταιρείες θα στρέφονται περισσότερο προς τη χρήση δεδοµένων για εξατοµίκευση, ενώ η συνειδητοποίηση για τα κοινωνικά θέµατα ίσως καθορίσει την κατεύθυνση της διαφήµισης µε στόχο την ενεργή συµµετοχή του κοινού. Εννοείται ότι η διαφοροποίηση και η δηµιουργικότητα παραµένουν κεντρικά στοιχεία για την ανταπόκριση στις ανάγκες µιας εξαιρετικά ενηµερωµένης και απαιτητικής καταναλωτικής βάσης.

Σε αυτά τα χαρακτηριστικά βασίστηκε η καμπάνια #LookAfterYourOranges, μία βραβευμένη και από τις πιο πετυχημένες digital marketing campaigns στην Κύπρο;

Πράγµατι! Τον Οκτώβριο του 2022 και του 2023, τρέξαµε digital καµπάνιες που αφορούσαν την πρόληψη κατά του καρκίνου του µαστού. Η πρώτη καµπάνια, µε τίτλο #LookAfterYourOranges, που έτρεξε το 2022 στα social media, καλούσε το κοινό να ενηµερωθεί για την αυτοεξέταση, ως βασικό µέτρο πρόληψης κατά του καρκίνου του µαστού, µέσα από µια αλυσίδα από selfies των χρηστών όπου έκαναν την κίνηση της αυτοεξέτασης. Παράλληλα, ανέβηκαν µια σειρά από υλικά στα social της KEAN, όπως ο οδηγός αυτοεξέτασης και τα σηµάδια που πρέπει να προσέξει κανείς, ώστε να είναι όσο πιο ολοκληρωµένη γίνεται η ενηµέρωση γι’ αυτό το τόσο σηµαντικό ζήτηµα. Η επιτυχία της καµπάνιας ήταν µεγάλη κι έτσι, τον Οκτώβριο του 2023, η καµπάνια επέστρεψε, αυτή τη φορά µε τον τίτλο #Day8LookAfterYourOranges, και καλούσε τους χρήστες να ανεβάσουν selfie όπου σχηµάτιζαν τον αριθµό 8. Ο αριθµός αυτός δεν ήταν τυχαίος, καθώς η 8η µέρα του κύκλου των γυναικών είναι η µέρα που προτείνεται να γίνεται η αυτοεξέταση µαστού. Για ακόµη µια φορά, η ανταπόκριση του κοινού ήταν πολύ µεγάλη. Και στις δύο καµπάνιες, για κάθε selfie που ανέβαζαν οι χρηστές, η KEAN δώριζε ένα σηµαντικό ποσό στη Europa Donna Κύπρου, τον µη κερδοσκοπικό οργανισµό ενηµέρωσης κατά του καρκίνου µαστού ενώ παράλληλα πετύχαµε την ευαισθητοποίηση του κοινού για το πώς και πότε πρέπει να γίνεται η αυτοεξέταση µαστού… πληροφορίες που µπορεί να σώσουν ζωές στο µέλλον.

Επομένως, ποια qualifications πρέπει να έχουν τα στελέχη marketing για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής;

Για να ξεχωρίσεις στο χώρο του marketing, χρειάζεται ταλέντο και καινοτόµος τρόπος σκέψης. Τα στελέχη marketing πρέπει να είναι πάντα συντονισµένα µε τον παλµό της εποχής, ώστε να καταφέρουν να µιλήσουν στην καρδιά του καταναλωτή. Καθώς οι καταναλωτές εκφράζουν πολύ πιο εύκολα τις απόψεις και τα συναισθήµατά τους µέσω των social media, όσοι ασχολούνται µε το marketing πρέπει να λαµβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τους αυτά που λένε και αυτά που θέλουν οι καταναλωτές. Ακόµα, σηµαντικό asset είναι η συνεχής εκπαίδευση σε πολλά και διάφορα θέµατα και η προσαρµογή στις νέες τεχνολογίες ή τις εξελίξεις του τοµέα. Συνολικά, η συνδυασµένη ικανότητα επικοινωνίας, δηµιουργικότητας και τεχνολογικής κατανόησης είναι κρίσιµη για την επιτυχία.

Τέλος, πιστεύετε ότι οι gen z καταναλωτές διαμορφώνουν την στρατηγική marketing;

Σαφώς, και µάλιστα σε πολύ σηµαντικό βαθµό. Οι καταναλωτές της Gen Z αναδεικνύουν τη δύναµη τους στο χώρο του marketing, καθώς η επιτυχία στον διαδικτυακό κόσµο πλέον εξαρτάται από την ικανότητα των επιχειρήσεων να συνδεθούν µε την αυθεντικότητα, την καινοτοµία και τις κοινωνικές αξίες που υποστηρίζει η Gen Z. Αυτή η γενιά έχει µεγαλώσει παίζοντας στα δάχτυλα τα ψηφιακά µέσα και τα social media, συνεπώς κάθε καµπάνια που απευθύνεται στην Gen Z πρέπει να πραγµατοποιείται στο digital περιβάλλον και να µιλάει και τη γλώσσα αυτής της γενιάς.

Επιπλέον, η συγκεκριµένη γενιά είναι πολύ πιο ευαισθητοποιηµένη σε κοινωνικά ζητήµατα και επιλέγει brands που δείχνουν ότι είναι εξίσου ευαισθητοποιηµένα. Καταλήγοντας, όταν απευθύνεσαι στην Gen Z δεν αρκεί να προβάλλεις τα προϊόντα σου, αλλά πρέπει να τους δώσεις επιπρόσθετους λόγους για να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισµό. Ίσως αυτό να κάνει πιο challenging τη δουλειά των στελεχών marketing, αλλά µε δηµιουργικότητα, ενσυναίσθηση και σωστή στρατηγική, τα αποτελέσµατα έρχονται.

Related Post