Μαρία Τσατσάκη: Mobile Business Group Motorola Mobility, A Lenovo Company

Θέλω κάθε γυναίκα να νιώθει την αυτοπεποίθηση και να πιστεύει στον εαυτό της χωρίς να φοβάται να δημιουργήσει αυτό που πραγματικά της αρέσει και την κάνει να χαμογελάει αληθινά!

Mε μια καριέρα που εκτείνεται σε μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες τεχνολογίας, η Μαρία Τσατσάκη, Marketing Manager της Motorola Mobility στην Ελλάδα, αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η στρατηγική σκέψη, η προσαρμοστικότητα και η δημιουργικότητα συνδυάζονται για να διαμορφώσουν ένα ξεχωριστό επαγγελματικό αποτύπωμα. Από τη Sony και τη Huawei μέχρι τη Motorola, η πορεία της είναι γεμάτη προκλήσεις, καινοτόμες καμπάνιες και συνεργασίες διεθνούς εμβέλειας, ενώ παράλληλα εκφράζει την αγάπη της για τη συγγραφή και την αφήγηση μέσα από το atakaistoria.gr και το βιβλίο της «Έρωτας. Ατάκα. Ιστορία». Η συνέντευξη που ακολουθεί αποκαλύπτει όχι μόνο τα μυστικά μιας επιτυχημένης καριέρας στο marketing, αλλά και τις αξίες που η ίδια θέλει να εμπνεύσει στις επόμενες γενιές.

Ποια ήταν η στιγμή που νιώσατε ότι η καριέρα σας στο marketing και την επικοινωνία πήρε τον δρόμο που θέλατε;

Νομίζω ότι κάθε στάδιο στην επαγγελματική μου πορεία συμπλήρωνε το παζλ της καριέρας μου κερδίζοντας πολύτιμή εμπειρία αλλά και γνώση. Ωστόσο αισθάνομαι ότι η τωρινή μου θέση καλύπτει περισσότερο την εξέλιξη και τις προσκλήσεις που θα ήθελα, αξιοποιώντας όσα έχω κατακτήσει μέχρι σήμερα και συνδέεται τόσο με τους επαγγελματικούς όσο και με τους προσωπικούς μου στόχους.

Έχοντας εργαστεί σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες τεχνολογίας όπως η Sony, η Huawei, και τώρα η Motorola, ποιο θεωρείτε το πιο σημαντικό μάθημα που πήρατε από αυτές τις εμπειρίες;

Κάθε εταιρεία μου έδωσε διαφορετικές εμπειρίες και γνώσεις και έθεσε το δικό της λιθαράκι στην διαμόρφωση της επαγγελματικής μου εξέλιξης. Από τη Sony κράτησα την καινοτομία τεχνολογίας, την νοοτροπίας μια παγκόσμιας εταιρείας με πολυετή ιστορία και τη δημιουργικότητα στην επικοινωνία με τον καταναλωτή. Στη Huawei είχα την τύχη να υπάρξω σε ένα περιβάλλον ταχύτατης ανάπτυξης και κατανόησα πόσο σημαντική είναι η ευελιξία και η γρήγορη προσαρμογή. Στη Motorola με την εμπειρία μου εδώ και ένα περίπου χρόνο, συνειδητοποιώ πόσο καθοριστικός είναι ο συνδυασμός στρατηγικής σκέψης σε ένα μεταβαλλόμενο και ήδη εδραιωμένο περιβάλλον και πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία με τους καταναλωτές.

Η Motorola είναι γνωστή για την καινοτομία της και τις επιτυχημένες στρατηγικές μάρκετινγκ. Μπορείτε να μας πείτε κάποια από τις πιο ενδιαφέρουσες προκλήσεις που έχεις αντιμετωπίσει στην εταιρεία;

Μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις στη Motorola είναι η ανάγκη για ισορροπία ανάμεσα στην κληρονομιά ενός τόσο ιστορικού brand και στις νέες στρατηγικές που απαιτεί η σύγχρονη αγορά. Συνδυάζοντας το σεβασμό στην ιστορία της εταιρείας και στις νέες καινοτόμες καμπάνιες που απευθύνονται στην νέα γενιά με δημιουργικό τρόπο.

Η συνεργασία με την FIFA, την Euroleague και την Pantone και οι καμπάνιες τους δείχνουν τη στρατηγική της Motorola για παγκόσμια παρουσία. Πώς προετοιμάζεστε για τέτοιες μεγάλες συνεργασίες και ποιο είναι το σημαντικότερο στοιχείο για την επιτυχία τους;

Οι συνεργασίες της Motorola το κλειδί για μια στρατηγική απόφαση επικοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο συνδέοντας τις αξίες της Motorola με τον αθλητισμό και τις τάσεις του σύγχρονου Lifestyle την συνεργασία ανθρώπων από διαφορετικούς χώρους για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού και την ανάδειξη τόσο του αθλητισμού όσο και τη σύγχρονής ζωή μας.

Στο χώρο του marketing, το να ενσωματώνεις νέες τεχνολογίες και τάσεις είναι κρίσιμο. Ποιες είναι οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις που πιστεύετε ότι θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο digital marketing τα επόμενα χρόνια;

Θεωρώ ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη στην ζωή μας και αρχίζει να καταλαμβάνει κομμάτι της καθημερινότητας μας σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Η εξατομίκευση των λειτουργιών της τεχνητής νοημοσύνης και ειδικά στο digital marketing θα έχει αντίκτυπο που ίσως φέρει πιο διαδραστικές εμπειρίες για τον καταναλωτή.

Ποιες δεξιότητες θεωρείτε ότι είναι απαραίτητες για μια γυναίκα που επιθυμεί να ακολουθήσει καριέρα στο marketing και τις επικοινωνίες σε πολυεθνικές εταιρείες όπως η Motorola;

Πιστεύω ότι χρειάζονται δύο βασικά πράγματα, το ένα είναι η γνώση των εργαλείων επικοινωνίας σε συνδυασμό με στρατηγική σκέψη και το άλλο η δημιουργικότητα και η προσαρμοστικότητα. Σε ένα περιβάλλον με πολυεθνικό χαρακτήρα είναι σημαντικό να μπορείς να συνεργάζεσαι αποτελεσματικά με διαφορετικές κουλτούρες και να διαμορφώνεις το δικό σου προσωπικό μονοπάτι στις επαγγελματικές προκλήσεις.

Θεωρείτε ότι ο ρόλος της γυναίκας στο σύγχρονο επαγγελματικό περιβάλλον έχει εξελιχθεί, ή υπάρχουν ακόμα δυσκολίες που πρέπει να ξεπεραστούν;

Ο ρόλος της γυναίκας έχει αλλάξει πολύ στον σύγχρονο επαγγελματικό περιβάλλον και πλέον βλέπουμε περισσότερες γυναίκες να ηγούνται και να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις σε μεγάλες εταιρείες και ηγετικές θέσεις. Φυσικά, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις και περιθώρια βελτίωσης και περαιτέρω ανάγκη αναγνώρισης σε κάποιους τομείς.

Η προσωπικότητα ενός brand είναι σημαντική. Πώς χαρακτηρίζετε την προσωπικότητα της Motorola και πώς προσπαθείτε να την επικοινωνήσετε στους καταναλωτές;

Για μένα, η Motorola είναι ένα brand που συνδυάζει καινοτομία και αξιοπιστία με μια διαχρονική παρουσία. Η επικοινωνία αναδεικνύει αυτήν την ισορροπία, μέσα από καμπάνιες που συνδέουν το προϊόν με τις αξίες του brand καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο του καταναλωτή όσο και τις απαιτήσεις της καθημερινής μας ζωής.

Σχετικά με το προσωπικό σας έργο, δημιουργήσατε την ιστοσελίδα atakaistoria.gr και το βιβλίο «Έρωτας. Ατάκα. Ιστορία». Ποιες ήταν οι δυσκολίες και οι χαρές που συναντήσατε κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου;

Η δημιουργία του βιβλίου μου ήταν μια μοναδικά δημιουργική διαδικασία που η διάδραση με το κοινό ήταν κάθε φορά μια νέα πρόκληση για γίνει κάθε ατάκα ιστορία και να μείνει στην ιστορία. Ήταν πολλές φορές που είχα δυσκολία στο να προσαρμόσω την ατάκα στην κατάλληλή ιστορία και να αναδειχθεί το συναίσθημα και η εμπειρία του κάθε αποστολέα ατάκας. Από την άλλη, η μεγαλύτερη χαρά ήταν η δημιουργικότητα που απελευθερώθηκε μέσα από αυτή τη διαδικασία και η ανταπόκριση των αναγνωστών που αγκάλιασαν τις ιστορίες και τις συνδέθηκαν μαζί τους.

Ποιες είναι οι προσωπικές σας πηγές έμπνευσης όταν γράφετε; Υπάρχει κάποια ατάκα που σας έχει μείνει και τη θεωρείτε καθοριστική για το έργο σας;

Η έμπνευση μου δεν έχει ταυτότητα και αυτό είναι που την κάνει ελεύθερη για να φυτρώσει εκεί που θα βρει πρόσφορο έδαφος, από μια προσωπική μου εμπειρία, μια περιγραφή από μια ιστορία ενός γνωστού ή φίλου μέχρι και μια απλή παρατήρηση σε κάτι που απλά μου τράβηξε την προσοχή. Το πιο σημαντικό είναι η σύνδεση των ιστοριών με τα συναισθήματα των ανθρώπων και οι ταύτιση τους με τις ιστορίες μου.

Ως γυναίκα με πολυδιάστατο επαγγελματικό και προσωπικό έργο, ποιες είναι οι αξίες που προσπαθείς να περάσεις στις επόμενες γενιές γυναικών;

Θέλω κάθε γυναίκα να νιώθει την αυτοπεποίθηση και να πιστεύει στον εαυτό της χωρίς να φοβάται να δημιουργήσει αυτό που πραγματικά της αρέσει και την κάνει να χαμογελάει αληθινά. Η δημιουργικότητα, ο σεβασμός στον άνθρωπο και το να μοιράζεσαι είναι για εμένα βασικές αξίες για να είμαστε όλοι κομμάτι μια καλύτερης εκδοχής της κοινωνίας μας.

Κλείνοντας, πες μας πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου τα επόμενα 5 χρόνια. Υπάρχει κάποιος επόμενο συγγραφικός στόχος ή νέο project στον ορίζοντα;

Τα επόμενα πέντε χρόνια θα ήθελα να δω τον εαυτό μου να εξελίσσεται ακόμα περισσότερο στον χώρο του Marketing και παράλληλα να δημιουργώ νέα μονοπάτια – είτε με νέες συγγραφικές δημιουργίες είτε με άλλους καλλιτεχνικούς τρόπους έκφρασης. Θέλω να συνεχίσω να μαθαίνω, να εμπνέω και να εμπνέομαι αφήνοντας ουσιαστικό αποτύπωμα σε ό,τι κάνω.

Βιογραφικό σημείωμα

Η Τσατσάκη Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σπούδασε στο Οικονομικό Πανεπι- στήμιο Αθηνών στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση Marketing και έκανε μεταπτυχιακό στο ίδιο πανεπιστήμιο. Ξεκίνησε την επαγγελματική της καριέρα πριν από περίπου δέκα χρόνια κάνοντας την πρακτική της άσκηση σε μια διαφημιστική εταιρεία και μέχρι τώρα έχει δουλέψει σε τρεις διαφορετικές πολυεθνικές εταιρείες στο Τμήμα Marketing. Έκτος γραφείου και Μarketing, χορεύει, αθλείται, ανακαλύπτει το θέατρο, έχει κάνει σεμινάρια συγγρα- φής και συμμετέχει σε εθελοντικά προγράμματα, γιατί η σύνδεση με τον κόσμο τής δίνει μια μοναδικότητα στην καθη- μερινότητά της. Δημιουργός τής atakaistoria.gr, αναζητά ατάκες για να γίνουν ιστορία και να μείνουν στην ιστορία! Δίνει πνοή στις ατάκες μέσα από τις ιστορίες. Είναι ο τρόπος της για να μοιράζεται με τους ανθρώπους στιγμές, συναισθήματα και εμπειρίες από την καθημερινότητά τους.

Related Post