Νατάσα Χρηστοφή, Marketing Manager ΙΚΕΑ: “Ο Έλληνας καταναλωτής έχει βιώσει σε µεγάλο βαθµό τις επιπτώσεις της κλιµατικής αλλαγής”

ΣΤΟΝ: ΠΕΤΡΟ ΚΥΠΡΑΙΟ

Όλες και όλοι γνωρίζουµε ότι η ΙΚΕΑ, έχει στο DNA της να δίνει λύσεις καθώς παρέχει από την αρχή της λειτουργίας της προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για µια άνετη καθηµερινή ζωή στο σπίτι. Σήµερα πλέον έχουµε ακόµη έναν σοβαρό λόγο για µια επίσκεψη στα καταστήµατα ΙΚΕΑ ή στο e-shop. Η ΙΚΕΑ διαθέτει µια ισχυρή πρόταση βιωσιµότητας µε τη στρατηγική της και τις δεσµεύσεις της να είναι συµβατές µε τους Στόχους Βιώσιµης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Μιλήσαµε µε την κ. Νατάσα Χρηστοφή, Marketing Manager ΙΚΕΑ για όλα αυτά που απασχολούν την ΙΚΕΑ και ανακαλύψαµε ότι, εκτός από µια αλυσίδα καταστηµάτων µε εξαιρετικά προϊόντα, πρόκειται για έναν υπεύθυνο Οργανισµό. Αυτό που θέλουν (σήµερα) οι Γυναίκες.

Η ΙΚΕΑ έχει στο DΝΑ της να δίνει λύσεις. Πως αντιμετωπίζει το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης αλλά και της βιωσιμότητας τόσο στα προϊόντα της  όσο και σε ενδοεταιρικό επίπεδο;

Η ΙΚΕΑ µε στόχο την εξοικονόµηση των φυσικών πόρων, την προστασία του Περιβάλλοντος και την προώθηση της ισότητας, έχει προχωρήσει σε µια σειρά από δράσεις, που ξεκίνησαν αρκετά χρόνια πριν, µε στόχο να µειωθεί περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωµα και να αντιµετωπιστεί η κλιµατική αλλαγή παγκοσµίως. Έτσι, έχει προχωρήσει και σε µια σειρά από προϊοντικές αλλαγές µε πιο αξιοσηµείωτες την κατάργηση των πλαστικών µιας χρήσης από τα καταστήµατα και τα εστιατόριά της, την απόσυρση του έντυπου καταλόγου που αποτελούσε το βασικό προωθητικό υλικό για περισσότερα από 70 χρόνια, την προσφορά και χρήση αποκλειστικά λαµπτήρων LED, καθώς και καταναλώνουν µέχρι και 85% λιγότερη ενέργεια και διαρκούν 20 φορές περισσότερο από τους συµβατικούς λαµπτήρες. Παράλληλα, µέχρι το τέλος του έτους θα προσφέρει αποκλειστικά επαναφορτιζόµενες µπαταρίες, συµβάλλοντας στη µείωση ενός τεράστιου αριθµού αποβλήτων, καθώς µια επαναφορτιζόµενη µπαταρία ισοδυναµεί µε 500 αλκαλικές.

Σε εταιρικό επίπεδο, η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των συνολικών πρακτικών που εφαρµόζονται από τον Όµιλο FOURLIS για τη µείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώµατος, έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για µείωση της σπατάλης νερού και ενέργειας στα καταστήµατά της καθώς και ορθολογικής διαχείρισης απορριµµάτων ενώ έχει τοποθετήσει ειδικούς κάδους συλλογής ανακυκλώσιµων απορριµµάτων όπως χαρτί, µπαταρίες, αλουµίνιο κτλ. Παράλληλα, παρακολουθείται συστηµατικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πετρελαίου και φυσικού αερίου και πραγµατοποιούνται απαραίτητες παρεµβάσεις µε στόχο την αποδοτικότερη διαχείρισή τους και εφαρµόζονται συγκεκριµένες πρακτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, όπως η τοποθέτηση ψηφιακών αισθητήρων θερµότητας που προσαρµόζουν αυτόµατα τη θέρµανση και ως εκ τούτου την κατανάλωση φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύµατος.

Στο επόµενο διάστηµα θα ξεκινήσει η λειτουργία συστηµάτων παραγωγής ενέργειας (φωτοβολταϊκό σύστηµα) στο κατάστηµα της Κύπρου  και σχεδιάζεται η τοποθέτηση θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πέραν του καταστήµατος ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκης που λειτουργεί ήδη.

Πως επηρέασε ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η τηλε-εργασία τις Προϊοντικές προτάσεις της ΙΚΕΑ; Άλλαξε η ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα;

Η ΙΚΕΑ διαθέτει µια ευρεία γκάµα προϊόντων για το σπίτι προτείνοντας πρωτοποριακές λύσεις ώστε να κάνει τη ζωή των ανθρώπων πιο εύκολη σε κάθε χώρο ή δωµάτιο. Το design, η τιµή, η ποιότητα, η βιωσιµότητα και η λειτουργικότητα είναι παράγοντες καθοριστικοί κατά τη σχεδίαση των  προϊόντων ΙΚΕΑ. Παράλληλα, συµβαδίζοντας πάντα µε τις εξελίξεις της εποχής, διαθέτει διάφορες κατηγορίες «έξυπνων» προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες της σύγχρονης ζωής, όπως ασύρµατους φορτιστές, ηχεία, καθαριστές αέρα κτλ.

Με τη συγκυρία της πανδηµίας, η ζήτηση για προϊόντα ευέλικτα, που θα εξυπηρετούσαν τις εργασιακές ανάγκες αλλά θα ταίριαζαν και στο περιβάλλον του σπιτιού, όντως αυξήθηκαν. Λύσεις προσιτές και  λειτουργικές που θα παρείχαν άνεση για την πολύωρη εργασία στο σπίτι ήταν το βασικό ζητούµενο του καταναλωτή την περίοδο αυτή και ήµασταν σε θέση να την καλύψουµε τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και επάρκειας προϊόντων.

Οι καταναλωτές έδειχναν µεγαλύτερο ενδιαφέρον εκτός από τα προϊόντα γραφείου, για είδη οργάνωσης και αποθήκευσης, κρεβάτια και καναπέδες, είδη τραπεζαρίας και φωτισµό.

Πως ανταποκρίνονται οι καταναλωτές στην Ελλάδα στην προσπάθεια της ΙΚΕΑ για ενθάρρυνση για χρήση βιώσιμων προϊόντων για μια καλύτερη ζωή στο σπίτι;

Ο Έλληνας καταναλωτής έχει βιώσει σε µεγάλο βαθµό τις επιπτώσεις της κλιµατικής αλλαγής. Τα τελευταία χρόνια καλούµαστε να αντιµετωπίσουµε ακραία καιρικά  φαινόµενα, όπως πληµµύρες, αλλά και πυρκαγιές λόγω υψηλών θερµοκρασιών όπως του φετινού καλοκαιριού και συνολικά ένα διαφορετικό κλίµα. Στην ΙΚΕΑ είµαστε ιδιαιτέρα ευαισθητοποιηµένοι στο κοµµάτι αυτό, εδώ και πολλά χρόνια προσαρµόζοντας τόσο την πρώτη ύλη των προϊόντων όσο και παρέχοντας νέες λύσεις, πιο βιώσιµες για τον καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό χρησιµοποιούµε ξυλεία µε πιστοποίηση FSC ή ανακυκλωµένη από δάση µε υπεύθυνη διαχείριση αποφεύγοντας την αποψίλωση, βαµβάκι που προέρχεται αποκλειστικά από βιώσιµες καλλιέργειες, ενώ στο τέλος του 2020 κάναµε τη µετάβαση από περίπου 100.000 µετρικούς τόνους πρωτογενούς πολυεστέρα σε ανακυκλωµένο πολυεστέρα στα υφασµάτινα προϊόντα µας.

Αντίστοιχα, έχουµε προσαρµόσει και τα τρόφιµα του Εστιατορίου, του Σουηδικού καταστήµατος Τροφίµων ΙΚΕΑ και του Bistrot προσφέροντας τρόφιµα που προέρχονται από βιώσιµες & υπεύθυνες πρακτικές παραγωγής που δηµιουργούν καλύτερες ευκαιρίες διαβίωσης για τους παραγωγούς, όπως σολοµό που προέρχεται από υπεύθυνη υδατοκαλλιέργεια κατά το πρότυπο ASC, θαλασσινά που από αειφόρο αλιεία πιστοποιηµένη κατά το πρότυπο ΜSC, σοκολάτες και καφέ ΙΚΕΑ µε πιστοποίηση UTZ. Πρόσφατα,  εµπλουτίστηκε και η σειρά µε τα κεφτεδάκια, µε νέα φυτικά µε ίδια γεύση µε τα κλασικά κρέατος, µειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωµα.

Related Post