Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, οι τάσεις στον κλάδο του ψηφιακού µάρκετινγκ, του branding και των δηµόσιων σχέσεων αλλάζουν µε εκπληκτική ταχύτητα. Μια από τις γυναίκες-«πρωταγωνίστριες» αυτής της εξέλιξης είναι η Σοφία Μακρή, Γενική Διευθύντρια της Newness Agency, µιας εταιρείας που βρίσκεται στο επίκεντρο των ψηφιακών επικοινωνιών.
Η Σοφία Μακρή µας καθοδηγεί µέσα από τις τελευταίες τάσεις στο ψηφιακό µάρκετινγκ, το branding και τις δηµόσιες σχέσεις. Μας εξηγεί πώς η τεχνητή νοηµοσύνη αλλάζει τον χώρο του ψηφιακού µάρκετινγκ, τη σηµασία της βιωσιµότητας στις δηµόσιες σχέσεις και τον ρόλο της διαφορετικότητας στο branding.
Ποιες είναι μερικές από τις τελευταίες τάσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ, το branding και το PR; R, Digital Marketing, Branding, Event Management…
Οι τάσεις είναι πολλές και ποικίλουν σε κάθε µια από τις διαφορετικές υπηρεσίες που προσφέρουµε στη Newness. Όσον αναφορά στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ αυτό που προσωπικά µου προκαλεί τεράστιο ενδιαφέρον και θεωρώ ότι θα φέρει επανάσταση στο χώρο είναι η εφαρµογή της τεχνητής νοηµοσύνης (AI). Μέσα από αµέτρητες βάσεις δεοµένων το AI µπορεί να βοηθάει εµπόρους να δηµιουργούν απόλυτα σωστά στοχευµένες καµπάνιες προσέλκυσης πελατών. Ακόµα µε την υποστήριξη των chatbots οι επιχειρήσεις θα βρίσκονται δίπλα στον καταναλωτή 24 ώρες το 24ωρο, παρέχοντας real time εξυπηρέτηση µε αποτέλεσµα να ενισχύουν την ικανοποίηση των πελατών. Για το κοµµάτι των δηµοσίων σχέσεων νοµίζω η προσοχή όλων στρέφεται στο sustainability και πως οι µάρκες και οι επιχειρήσεις µπορούν να δείξουν στον κόσµο την συναισθηµατική τους οπτική προς ένα βιώσιµο πλανήτη. Ένα άλλο κοµµάτι που επικοινωνείται αρκετά µέσα από τις καµπάνιες των εταιρειών η προώθηση της διαφορετικότητας και πόσο σηµαντική είναι η ένταξή της στις ζωές όλων µας. Στην ψηφιακή εποχή που ζούµε φυσικά το κοµµάτι του branding και της δηµιουργίας οπτικής ταυτότητας έχει εξελιχθεί ώστε να γίνεται όσο πιο εξατοµικευµένο και διαδραστικό. Δεν αφορά µόνο όπως οι περισσότεροι µπορεί να έχουν στο µυαλό τους λογότυπα, slogan ή µαρκίζες αλλά σε µια συνολική εµπειρία που προσφέρει µια µάρκα. Η αφήγηση µιας ιστορίας και η δηµιουργία συναισθηµατικών δεσµών µάρκας και καταναλωτή µέσα από ένα συναρπαστικό περιεχόµενο, είναι η νούµερο ένα τάση. Την ίδια γνώµη επίσης θα εξέφραζα και στη διοργάνωση µιας εκδήλωσης. Το event είναι ένας ζωντανός οργανισµός εµπειριών και συναισθηµάτων για όσους το βιώνουν, οπότε τάση είναι η δηµιουργία ξεχωριστών στιγµών.
Πώς μετρά η Newness Agency την επιτυχία των εκστρατειών μάρκετινγκ;
Σε όλες τις εκστρατείες για να κάνεις τον απολογισµό σου και να τις χαρακτηρίσεις ως επιτυχηµένες, σίγουρα πρωταρχικό ρόλο παίζουν τα νούµερα. Για εµάς όµως στη Newness πέρα από τα νούµερα, επιτυχία είναι η δηµιουργία δεσµών και πιστών πελατών. Ανθρώπων που έζησαν µια εµπειρία µέσα από την καµπάνια µας, βίωσαν συναισθήµατα και έµειναν δίπλα µας περιµένοντας την επόµενη καµπάνια/ υπηρεσία ή προϊόν έχουµε να αναδείξουµε κάθε φορά για εµάς ή για συνεργάτες µας.
Ποιες είναι μερικές από τις προκλήσεις της λειτουργίας ενός δημιουργικού γραφείου;
Μια από τις βασικές προκλήσεις ενός δηµιουργικού γραφείου είναι τα σφιχτά deadlines και η αντιµετώπιση τους. Μια δηµιουργική εργασία µπορεί να είναι χρονοβόρα αλλά οι προθεσµίες σχεδόν πάντα είναι περιορισµένες. Η αποτελεσµατική διαχείριση χρόνου χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα, είναι η µεγαλύτερη πρόκληση από όλες.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι γυναίκες στον κλάδο του ψηφιακού μάρκετινγκ;
Θεωρώ ότι υπάρχει έλλειψη εκπροσώπησης και αυτό έχει ως επακόλουθο έχει τη δυσκολία ενσωµάτωσης των γυναικών στον κλάδο. Αυτό µπορεί να καταστήσει δύσκολο για τις γυναίκες να βρουν µέντορες-πρότυπα, εµποδίζοντας έτσι την επαγγελµατική τους ανάπτυξη. Επίσης µια άλλη µεγάλη πρόκληση που έχει να αντιµετωπίσει η σύγχρονη γυναίκα είναι η ισορροπία µεταξύ επαγγελµατικής και προσωπικής ζωής. Στο digital marketing όπου απαιτείται συνδεσιµότητα, ο συνδυασµός ευθυνών είναι ιδιαίτερα απαιτητικός. Αυτό µπορεί να φέρει στην επιφάνεια πρόσθετο άγχος που θα επηρεάσει την εξέλιξη της καριέρας της γυναίκας.
Πώς μπορούμε να ενθαρρύνουμε περισσότερες γυναίκες να ακολουθήσουν σταδιοδρομία στο ψηφιακό μάρκετινγκ;
Δηµιουργώντας communities όπου θα παρουσιάζονται όλες οι γυναίκες του χώρου, θα µοιράζονται τις εµπειρίες τους από events ή digital portals. Αυτό ακριβώς που κάνει το Women in Digital.
Ποια είναι μερικά από τα πράγματα που κάνει το Newness Agency για να προωθήσει τη διαφορετικότητα και την ένταξη στο χώρο εργασίας;
Αρχικά σε αυτό σηµείο να πω ότι η Newness είναι µια εταιρεία µε ιδρυτή άντρα, τον κο Γιάννη Λαγκώνα, και το 90% των εργαζοµένων της είναι γυναίκες. Αυτό από µόνο του λέει πολλά. Στη Newness δεν υπάρχουν προκαταλήψεις και συντηρητισµοί. Αξία έχει ο άνθρωπος, η ηθική, η ευγένεια και ο σεβασµός. Έχοντας αυτά ως βασικά συστατικά όλα τα µέλη της οµάδας µας εργαζόµαστε για το καλύτερο αποτέλεσµα και τη µέγιστη δυνατή παροχή άριστων υπηρεσιών.
Τί συμβουλή θα δίνατε σε νέες γυναίκες που ενδιαφέρονται για μια καριέρα στο ψηφιακό μάρκετινγκ; Πιστεύετε ότι δυσκολεύονται σε τεχνικά θέματα ή αυτό συνιστά έναν μύθο;
Όντας µέχρι ένα βαθµό ροµαντική θα έλεγα ότι όλες οι γυναίκες είµαστε ικανές και µπορούµε να ακολουθήσουµε οποιαδήποτε επαγγελµατική πορεία θέλουµε, αρκεί να το βάλουµε στόχο. Έτσι και το ψηφιακό µάρκετινγκ!
Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το μέλλον της εργασίας στην ψηφιακή εποχή;
Πολλές και διχασµένες. Αγαπώ την τεχνολογία, όλες τις πτυχές της και της προοπτικές της. Με φοβίζει όµως ότι µια κακή διαχείριση µπορεί να προκαλέσει προβλήµατα. Σίγουρα η εξέλιξή της θα µειώσει κάποιες θέσεις εργασίας αλλά θα δηµιουργήσει και πολλές καινούργιες.
Τί θεωρείτε εσείς επιτυχία στην καριέρα σας; Για ποιους λόγους είστε περήφανη;
Είµαι σίγουρα περήφανη για την εξέλιξή µου! Χωρίς καθόλου διασυνδέσεις και γνωριµίες µπήκα στο χώρο της µόδας από πλευράς agency. Σε ένα χώρο αρκετά ανταγωνιστικό και «κλειστό». Αλλά αυτό δε µε εµπόδισε, καθώς το είχα θέσει στόχο και ήταν η µόνη εργασία πολύ µπορούσα να δω τον εαυτό µου µετά από πολλά χρόνια και να είµαι ευτυχισµένη. Με πολλή πολλή δουλειά και αγάπη γι αυτό που κάνω ξεκίνησα πριν 8 χρόνια στη Newness (τότε η εταιρεία λεγόταν Plus More 360). Αρχικά µε τη µορφή πρακτικής και τώρα ως υπεύθυνη της οµάδας. Στόχος µου να εξελιχθώ ακόµα περισσότερο και να επεκταθούµε µε τη Newness σε International επίπεδο. Ήδη η «γέφυρα» µε το εξωτερικό έχει ανοίξει και ανυποµονώ για το µέλλον και όσα αυτό έχει να µου φέρει.