Βάσια Μπιρλιράκη: Διευθύνουσα Σύμβουλος, ευZHN feelόsophy

Συνέντευξη στον Χρήστο Κοτσακά

Με οδηγό την εμπειρία και την πίστη στη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης, η Βάσια Μπιρλιράκη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ευZHN feelόsophy, μας μιλά στο Women in Digital για τη σημασία της βιωματικής εμπειρίας στην ενίσχυση της εταιρικής κουλτούρας. Αναδεικνύει πώς δράσεις όπως το POWERADE B2Run Aθens 2025 μπορούν να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο αλλαγής, ενώ αποκαλύπτει το όραμά της για έναν κόσμο όπου το «ευ ζην» δεν είναι προνόμιο, αλλά εργαλείο εξέλιξης – ατομικής και συλλογικής. Με νέα ταυτότητα και ξεκάθαρο στόχο, χαράζει την επόμενη διαδρομή με πυξίδα την κίνηση, την αυθεντικότητα και την ουσία.

Το B2Run Aθens προσελκύει κάθε χρόνο ολοένα και περισσότερες εταιρείες και στελέχη από διαφορετικούς κλάδους. Ποια ανάγκη των σύγχρονων οργανισμών και των ανθρώπων τους θεωρείτε ότι καλύπτει μια τέτοια διοργάνωση;

Το B2Run Aθens έρχεται να καλύψει βαθιές και πολυδιάστατες ανάγκες που αναδεικνύονται στο σύγχρονο εταιρικό τοπίο. Πρώτα απ’ όλα, δίνει την ευκαιρία στους συναδέλφους να συνδεθούν ουσιαστικά μεταξύ τους – πέρα από πλατφόρμες και οθόνες. Η εμπειρία μιας τέτοιας δράσης, με φυσική παρουσία και συλλογικό σκοπό, διαμορφώνει δεσμούς που δεν μπορούν να αναπτυχθούν εύκολα μέσα από την ψηφιακή επικοινωνία. Παράλληλα, καλλιεργείται μια κοινή εταιρική ταυτότητα που ξεπερνά τους επιμέρους ρόλους και τα τμήματα. Το «εγώ» γίνεται «εμείς» και αυτό έχει τεράστια αξία για την ενδυνάμωση της ομάδας.

Την ίδια στιγμή, το B2Run Aθens ενισχύει την ευεξία των εργαζομένων – όχι μόνο σε σωματικό αλλά και σε ψυχικό επίπεδο. Η κίνηση και η ενέργεια του πλήθους δρουν αναζωογονητικά και απελευθερωτικά, δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γιορτάσουν μικρές και μεγάλες νίκες έξω από το στενό πλαίσιο του εργασιακού αποτελέσματος. Είναι μια εμπειρία που προάγει τη διασκέδαση, τη χαρά της συμμετοχής, την αίσθηση του ανήκειν και κυρίως, την ανάγκη για αυθεντική ανθρώπινη επαφή.

Πέρα από τον αγώνα δρόμου, το B2Run αποτελεί ένα εργαλείο ενίσχυσης της ομαδικότητας και της διατμηματικής επικοινωνίας. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που λαμβάνετε υπόψη στον σχεδιασμό αυτής της εμπειρίας;

Η εμπειρία του B2Run σχεδιάζεται έχοντας στον πυρήνα της το συναίσθημα. Δεν πρόκειται απλώς για έναν αθλητικό αγώνα, αλλά για μια ημέρα έμπνευσης και διασύνδεσης. Αντιλαμβανόμαστε κάθε εταιρεία και κάθε ομάδα ως έναν ξεχωριστό οργανισμό με δική του ταυτότητα, δικά του χαρακτηριστικά και δική του ιστορία. Κάθε ομάδα έχει το δικό της «γιατί» και ακριβώς αυτή τη μοναδικότητα είναι που θέλουμε να αναδείξουμε μέσα από αυτήν τη διοργάνωση.

Κάθε πτυχή της διοργάνωσης -από τη διαδρομή μέχρι τον τερματισμό, από τη μουσική μέχρι το photo finish- έχει σχεδιαστεί ώστε να κινητοποιεί, να εμπνέει και να προκαλεί συγκίνηση. Παράλληλα, δίνουμε μεγάλη έμφαση στη συμπερίληψη: θέλουμε όλοι να έχουν πρόσβαση, ανεξαρτήτως ηλικίας, φυσικής κατάστασης ή ρόλου στην εταιρεία. Το ζητούμενο δεν είναι η επίδοση, αλλά η συμμετοχή, η κοινή εμπειρία. Μέσα από αυτά τα κοινά βιώματα, χτίζονται διατμηματικές σχέσεις και μια δυνατή εταιρική κουλτούρα. Δημιουργείται, θα λέγαμε, μια ισχυρή κοινότητα πολύ πιο άμεσα και αποτελεσματικά συγκριτικά με τον χώρο του γραφείου.

Στο περιβάλλον της υβριδικής εργασίας και της ψηφιακής επικοινωνίας, ποια είναι η αξία της δια ζώσης συμμετοχής σε κοινές δράσεις; Πώς επηρεάζει την εταιρική κουλτούρα και τις σχέσεις μεταξύ συναδέλφων;

Η δια ζώσης εμπειρία έχει μια ακαταμάχητη δυναμική. Δημιουργεί στιγμές αυθεντικής επαφής -βλέμματα, χαμόγελα, χειρονομίες, ακόμη και σιωπές– όλα αυτά που χάνονται μέσα στον ψηφιακό κόσμο. Σε ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν πολλές φορές απομονωμένοι και από διαφορετικά σημεία, τέτοιες δράσεις λειτουργούν ως καταλύτες κοινωνικής συνοχής. Το B2Run Aθens δρα ως μια γέφυρα που ενώνει τη διοίκηση με τις ομάδες, τις ομάδες μεταξύ τους, και καλλιεργεί την εμπιστοσύνη. Μέσα από τις team-bonding δράσεις, η εταιρική κουλτούρα αποκτά σάρκα και οστά. Δεν είναι πια μια αφηρημένη έννοια σε ένα εγχειρίδιο. Και αυτό αλλάζει ριζικά τον τρόπο που οι εργαζόμενοι σχετίζονται όχι μόνο με την εταιρεία αλλά και μεταξύ τους.

Έπειτα από περισσότερες από τρεις δεκαετίες δραστηριότητας στον χώρο των βιωματικών εταιρικών υπηρεσιών, προχωρήσατε πρόσφατα στο rebranding της εταιρείας. Τί σηματοδοτεί για εσάς η μετάβαση στην ευZHN feelόsophy και τι διαφοροποιεί τη νέα ταυτότητα από την προηγούμενη πορεία;

Η μετάβαση από την ΕΥΖΗΝ Greece στην ευZHN feelόsophy ήταν μια φυσική εξέλιξη, καθώς ανέκαθεν η φιλοσοφία μας ήταν γύρω από τα συναισθήματα και τα βιώματα. Πλέον έχουμε περάσει και επίσημα από το «παρέχω υπηρεσίες» στο «σχεδιάζω εμπειρίες». Από το doing στο feeling. Η νέα μας ταυτότητα αποτυπώνει αυτό που πάντα πιστεύαμε: ότι η ποιότητα ενός event δεν μετριέται με δείκτες, αλλά με συναισθήματα και στιγμές.

Η νέα μας ταυτότητα δίνει φωνή στις αξίες μας: εξατομίκευση, storytelling, τελειότητα, χαρά, και ταυτόχρονα τιμά το όραμα του Θανάση Παπαδημητρίου και μετατρέπει τη φιλοσοφία του «ευ ζην» σε εργαλείο έμπνευσης.

Η ευZHN feelόsophy είναι μια ωδή στην ελληνική φιλοξενία, στη σοφία του ευ ζην, με παγκόσμια αισθητική. Είμαστε πια Emotion Designers και Impossible Makers!

Ως γυναίκα σε ηγετική θέση, ποιες θεωρείτε ότι είναι οι πιο ουσιαστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι γυναίκες στον χώρο της επιχειρηματικότητας και της ηγεσίας;

Η ηγεσία, αλλά και οι προκλήσεις της, αφορούν εξίσου άντρες και γυναίκες – δεν έχουν φύλο! Όσο συνεχίζουμε να διαχωρίζουμε την ηγεσία σε «γυναικεία» και «ανδρική», ουσιαστικά αναπαράγουμε τα στερεότυπα.

Κάθε ηγέτης διαμορφώνει το στιλ και τον τρόπο διοίκησής του μέσα από τις προσωπικές του εμπειρίες, τα βιώματα και τις αξίες που ενστερνίζεται. Και ένας ηγέτης πρέπει να κρίνεται για το όραμά του, την ορθότητα των αποφάσεών του, τον βαθμό ενσυναίσθησης, την ανάληψη των ευθυνών του και κυρίως για το αν αποτελεί έμπνευση για το ευρύ κοινό.

Θα έλεγα ότι η πραγματική πρόκληση για έναν ηγέτη, είτε άντρα είτε γυναίκα, είναι η διατήρηση της αυθεντικότητας – το να μπορέσεις δηλαδή να παραμείνεις ο εαυτός σου και να διατηρήσεις τον χαρακτήρα σου σε έναν κόσμο που ακόμα και σήμερα προσπαθεί να σε βάλει σε καλούπια.

Πιστεύετε ότι το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα προσφέρει επαρκή στήριξη και ευκαιρίες στις γυναίκες; Ποια βήματα θεωρείτε κρίσιμα για την ουσιαστική ενίσχυση της συμμετοχής τους;

Σίγουρα γίνονται θετικά βήματα, αλλά δυστυχώς δεν είναι αρκετά. Υπάρχει πρόοδος και διάχυτη διάθεση για αλλαγή. Όμως η αλλαγή αυτή θέλει πράξεις και όχι μόνο δηλώσεις. Χρειάζονται περισσότερες δομές mentoring και networking αποκλειστικά για γυναίκες, χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες στα panels, στα διοικητικά συμβούλια, στις αίθουσες αποφάσεων.

Κι αυτό που είναι πραγματικά κρίσιμο για να το επιτύχουμε αυτό είναι η εκπαίδευση και η ενδυνάμωση από μικρή ηλικία, μέσα από role models και ιστορίες που εμπνέουν και δείχνουν τον δρόμο στις νεότερες γενιές. Η ευZHN feelόsophy θέλει να είναι μέρος αυτής της αλλαγής, αποτελώντας ένα περιβάλλον υποστήριξης και έμπνευσης!

Κοιτώντας μπροστά, ποιοι είναι οι στρατηγικοί στόχοι που θέτετε για τα επόμενα χρόνια; Υπάρχουν νέα πεδία δραστηριότητας ή αγορές που αξιολογείτε ως προτεραιότητες για τη μελλοντική ανάπτυξη;

Το μέλλον μας περνά μέσα από τη διεθνοποίηση και την εμβάθυνση. Θέλουμε να δώσουμε στην ευZHN feelόsophy παγκόσμιο αποτύπωμα, χωρίς όμως να χάσουμε τον ελληνικό μας χαρακτήρα.

Και παράλληλα, σχεδιάζουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας στον χώρο του luxury leisure και του MICE (Meetings, incentives, Conferences and Experiences). Θέλουμε να αναπτύξουμε νέα βιωματικά formats που συνδέονται με την ευεξία, τη βιωσιμότητα και την πολιτιστική εμβάθυνση.

Η τεχνολογία είναι φυσικά ένα σημαντικό εργαλείο προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά την αξιοποιούμε με προσοχή – δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσουμε το συναίσθημα, αλλά να το ενισχύσουμε! Συζητάμε, επίσης, και για κάποια νέα αθλητικά προϊόντα, γιατί η κίνηση είναι ζωή και το ευ ζην, τελικά, είναι διαρκής κίνηση προς κάτι καλύτερο.

Related Post