ΣΤΗ: ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ
Το γυναικείο καταναλωτικό κοινό µπορεί όχι µόνο να παρακολουθήσει τις εξελίξεις αλλά και να τις οδηγήσει. Μια σηµαντική πεποίθηση που παίρνει άλλη διάσταση, πιο ισχυρή και ελπιδοφόρα, όταν διατυπώνεται δια στόµατος της κ. Κωνσταντίνας Τζώκα, CMO της L’oréal Hellas η οποία µιλά στο WID για τον δυνατό αέρα ψηφιακού µετασχηµατισµού που πνέει στην εταιρεία προϊόντων Οµορφιάς έχοντας στο επίκεντρό της τη Γυναίκα σε όλους τους ρόλους της.
Ποιος είναι ο στόχος και οι προοπτικές για τη L’oreal με τον ψηφιακό μετασχηματισμό που διενεργείται στην εταιρία αυτή την περίοδο στην Ελλάδα;
Η στρατηγική µας για αυτό το µετασχηµατισµό βασίζεται σε 3 πυλώνες:
Ενδυνάµωση των οµάδων µας µε νέα ταλέντα και δεξιότητες, όχι µόνο για τη διαµόρφωση και εφαρµογή της digital στρατηγικής µας αλλά και για την ψηφιακή εκπαίδευση όλων των εργαζοµένων µας. Βρισκόµαστε σε συνεχή αναζήτηση ταλέντων όλων των ψηφιακών ειδικοτήτων (media, data, ecommerce, IT) ενώ µόνο το 2020 διοργανώσαµε περισσότερα από 30 Live Webinars για όλο τον οργανισµό µας σε θέµατα τεχνολογίας, digital marketing & e-commerce.
Σηµαντική είναι η αύξηση των επενδύσεών µας χρόνο µε το χρόνο στην Τεχνολογία και τα digital media. Επειδή όµως αυτό το περιβάλλον αλλάζει πολύ γρήγορα, µεγάλη σηµασία έχουν και οι στρατηγικές µας συνεργασίες για τη βελτιστοποίηση αυτών των επενδύσεων και τη συνεχή παρακολούθηση του ROI.
Και τέλος η συστηµατική παρακολούθηση των εξελίξεων τοσο σε σχέση µε τις ανάγκες των καταναλωτών αλλά και των τεχνολογιών που θα µας βοηθήσουν να ανταποκριθούµε σε αυτές.
Αυτή τη στιγµή εστιάζουµε α) στην προετοιµασία µας για έναν κόσµο χωρίς cookies β) στις αναδυόµενες τάσεις του social commerce γ) στο advocacy marketing δ) στο online shopping µεσω gaming στα O+O data και ε) στα virtual services
Σε ποιο βαθμό συνέβαλαν η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα στην επίσπευση της διαδικασίας ολοκλήρωσης του Digital Transformation;
Θα έλεγα ότι η πανδηµία λειτούργησε ως επιταχυντής στην ανάγκη για ανάπτυξη των δεξιοτήτων και γνώσεων όλων. Το digital integration έγινε σε χρόνο – ρεκόρ σε όλα τα τµήµατα του οργανισµού, ενώ παράλληλα και εξίσου γρήγορα έγινε η µετατόπιση ειδικοτήτων από το offline στο online, όπου αυτό κρίθηκε αναγκαίο.
Στη L’Oréal δεδοµένου ότι είµασταν ήδη σε αυτή τη διαδικασία από το 2014, είχαµε τη δυνατότητα να δουλέψουµε αποτελεσµατικά εξ αποστάσεως από την πρώτη στιγµή. Επιπλέον, ήδη είχαµε ενισχύσει τις οµάδες µας έχοντας ολοκληρώσει το πρώτο στάδιο του transformation µας µε µια αύξηση 1000% σε εξειδικευµένους digital ρόλους συγκριτικά µε το 2014. Οι επενδύσεις µας στο digital ήταν εξασφαλισµένες, το ίδιο και στο e-Commerce και τα τµήµατα εκπαίδευσης συνεργατών είχαν ήδη έτοιµες τις υποδοµές να µεταφέρουν όλη την εµπειρία Online και πριν την πανδηµία.
Είναι ώριμο ψηφιακά το καταναλωτικό κοινό, κυρίως οι γυναίκες να «παρακολουθήσουν» τα νέα ψηφιακά δεδομένα και να προσαρμοστούν στα εργαλεία των νέων τεχνολογιών;
Σίγουρα είναι – και όχι µόνο να «παρακολουθήσουν». Γνωρίζοντας πως το 94% των γυναικών είναι Online, µε τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης σε social media πλατφόρµες και τις αναζητήσεις στον τοµέα της οµορφιάς να αυξάνονται χρόνο µε το χρόνο, οι γυναίκες δείχνουν καθηµερινά όλο και περισσότερο την εξοικείωσή τους µε τα ψηφιακά µέσα.
Επιπλέον µόνο στις δικές µας online υπηρεσίες είχαµε πάνω από 260.000 επισκέψεις, ενώ µέσα από τα social media µας είχαµε περισσότερες από 8.000 επικοινωνίες µε τους καταναλωτές µας,
που φαίνεται να προτιµούν αυτά τα κανάλια για να έρθουν σε άµεση επαφή µε τις µάρκες µας.
Επιπλέον βλέπουµε µεγάλη αύξηση στις πλατφόρµες Live consultation και σε e-shops πελατών και ακόµα µεγαλύτερη ανάπτυξη στο social commerce απο µάρκες που απευθύνονται σε γυναίκες, γεγονός που ενισχύει ακόµα περισσότερο την πεποίθησή µας ότι το γυναικείο καταναλωτικό κοινό µπορεί όχι µόνο να παρακολουθήσει τις εξελίξεις αλλα και να τις οδηγήσει.
Πως θα λειτουργήσει η συνεργασία σας με τη Facebook αναφορικά με τις εικονικές δοκιμές στο Instagram shopping με τη Mοdiface; Σε ποια κοινά απευθύνεται η συγκεκριμένη εφαρμογή; Σε νεότερα και ψηφιακά καταρτισμένα κοινά ή στο πλήρες ανάπτυγμα των καταναλωτών;
Στη L’Oréal καταβάλλουµε κάθε προσπάθεια να αξιοποιήσουµε τις επαναστάσεις στην Τεχνολογία και τον ψηφιακό κόσµο και να τις εφαρµόσουµε στην οµορφιά για όλους.
Επενδύουµε σε AR τεχνολογίες από το 2018 µε τη απόκτηση της Modiface και έκτοτε συνεχώς βελτιώνουµε την Τεχνολογία και εφευρίσκουµε νέους τρόπους να τη φέρουµε πιο κοντά και πιο µαζικά στους καταναλωτές µας. Παγκοσµίως την προηγούµενη χρονιά είχαµε πάνω από 1δις επισκέψεις σε αυτές τις υπηρεσίες, που απευθύνονται σε όλο το καταναλωτικό κοινό, που επισκέπτεται τις µάρκες µας Online.
Αποτελεί την πιο σηµαντική µας προτεραιότητα να είµαστε δίπλα στους καταναλωτές, να αφουγκραζόµαστε τις ανάγκες τους και να δηµιουργούµε νέες εµπειρίες, που µπορούν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους για οµορφιά.
Το Social Commerce είναι µια σύγχρονη ταχέως αναπτυσσόµενη ανάγκη των καταναλωτών µας και η πλατφόρµα AR του Facebook Spark AR µε την ModiFace παρέχει την Τεχνολογία, που φέρνει την ποιότητα και την ακρίβεια των AR εµπειριών στα Instagram Shops.
Πως βλέπει η εταιρεία σας το θέμα της ισότητας των γυναικών στο επιχειρείν, τη συμμετοχή τους στην EXCOM και σε θέσεις- “κλειδιά” στο τομέα των νέων τεχνολογιών;
Η Διαφορετικότητα και η Συµπερίληψη αποτελούν στρατηγικές µας προτεραιότητες. Στόχος της L’Oréal είναι οι εργαζόµενοί της να αντικατοπτρίζουν τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όµιλος, σε όλα τα επίπεδα και µε όλους τους τρόπους. Έτσι, δίνουµε ιδιαίτερη προσοχή στη διαφοροποίηση των προσλήψεών µας, στις ίσες ευκαιρίες για προαγωγή και στο να ευαισθητοποιούµε τους εργαζόµενους και τα στελέχη µας σχετικά µε τη σηµασία της διαφορετικότητας και της ισότητας.
Η L’Oréal απασχολεί σήµερα άτοµα από 162 διαφορετικές εθνικότητες. Οι γυναίκες εκπροσωπούνται σε όλες τις βαθµίδες και η παρουσία τους αυξάνεται σταθερά έως τα ανώτατα διευθυντικά κλιµάκια. Πιστεύουµε ακράδαντα ότι η ισότητα αποτελεί στρατηγικό µοχλό ανάπτυξης και επιδόσεων και ότι οι ετερογενείς οµάδες είναι πιο επιτυχηµένες.
Στο πλαίσιο αυτό, η L’Oréal συστηµατικά τοποθετεί τις γυναίκες στο κέντρο των προσπαθειών της και για τον ψηφιακό µετασχηµατισµό, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτοµία παγκοσµίως και στην Ελλάδα.
Επιπλέον, στην Ελλάδα, περισσότερα από τα µισά µέλη της διοικητικής οµάδας είναι σήµερα γυναίκες και ειδικά στον τοµέα του ψηφιακού µετασχηµατισµού και της τεχνολογίας τη θέση Chief Marketing Officer (CMO) κατέχουν γυναίκες σταθερά από το 2014.
Ποιες τάσεις βλέπετε να επικρατούν μετά από 1.5 χρόνο περιοριστικών μέτρων στον τομέα του beauty; Σε ποιο βαθμό συμμετέχει στις συνολικές πωλήσεις το ψηφιακό κανάλι έναντι του φυσικού;
Τα περιοριστικά µέτρα σίγουρα συνέβαλαν σε αλλαγές σε πολλά επίπεδα.
Αρχικά είδαµε µετατόπιση στις προτεραιότητες των καταναλωτών µεταξύ κατηγοριών προϊόντων οµορφιάς, όπου η περιποίηση προσώπου και µαλλιών αυξήθηκε και επικράτησε έναντι της κατηγορίας µακιγιάζ.
Αντίστοιχα είχαµε συνολική µετατόπιση στο digital τόσο σαν κανάλι επιλογής αγοράς, όσο και στον τρόπο επικοινωνίας. Το e-Commerce στην αγορά του beauty είχε τριψήφια ανάπτυξη και αντίστοιχα και στη L’Oréal Hellas άγγιξε το 20% των συνολικών µας πωλήσεων και παραµένει δυνατό και µετά το άνοιγµα των καταστηµάτων.
Οι ψηφιακές συζητήσεις αυξήθηκαν κατά 60% και οι επισκέψεις στις Virtual Try On υπηρεσίες µας κατά 100%.
Τέλος, παρατηρήσαµε νέες τάσεις και πλατφόρµες να υιοθετούνται πιο γρήγορα από ποτέ.Tο live streaming, το live shopping , τo e-consultation και το ΤΙΚ ΤΟΚ, µε ρεκόρ χρήσης και αλληλεπίδρασης στο ελληνικό κοινό, είναι πλέον αρκετά διαδεδοµένα.
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι πολλές από τις παραπάνω συνήθειες ήρθαν για να µείνουν και να ενισχύσουν την Omni εµπειρία του καταναλωτή.
Και μια προσωπική ερώτηση: Πόσο σας βοηθάνε και σας στηρίζουν στην επαγγελματική αλλά και προσωπική σας
ζωή οι ψηφιακές σας ικανότητες;
Για εµένα προσωπικά, η ενασχόληση µε την Τεχνολογία και τα ψηφιακά µέσα είναι τρόπος ζωής. Αποτελεί πραγµατικά µέρος της ζωής µου, που το εξελίσσω αυθόρµητα. Το γεγονός ότι κατάφερα να ασχολούµαι µε αυτό το αντικείµενο και στην επαγγελµατική µου ζωή σαφέστατα το κάνει πιο ενδιαφέρον – ενώ οι γνώσεις και οι ικανότητές µου στον τοµέα αυτό σίγουρα κάνουν την συνεργασία µου µε τους experts πιο εύκολη.