Share This Article
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ
Η Κλέλια Πάππου είναι Διευθύντρια Marketing της Nobacco με εμπειρία στην αποτελεσματική διαχείριση έργων marketing από τη σύλληψη έως την ολοκλήρωση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, βρέθηκε αντιμέτωπη με προκλήσεις και ευκαιρίες που την έκαναν να αναπτύξει τις δεξιότητές της και να επεκτείνει την εμπειρία της στο marketing. Κάθε στάδιο της διαδρομής της την έφερνε από το 2005 μέχρι σήμερα, όλο και πιο κοντά στην κορυφή, με την τελευταία «στάση» να είναι η Nobacco, όπου και ανέλαβε τη θέση της Marketing Manager.
Πώς ξεκίνησε η επαγγελματική σας πορεία στον χώρο του marketing και πώς καταλήξατε στη θέση της διευθύντριας marketing της Nobacco; «Μέτρησε» θετικά ότι ήσασταν γυναίκα ή υπήρξαν δεύτερες σκέψεις; Είναι ανδροκρατούμενος ο χώρος σας;
Η επαγγελματική μου πορεία στον χώρο του marketing αναπτύχθηκε με μια σειρά διαφορετικών θέσεων, οι οποίες αποτέλεσαν το θεμέλιο για την εξέλιξή μου προς τη θέση της διευθύντριας marketing της Nobacco. Θυμάμαι πάντα την αφετηρία μου στην Olive Oil το 2005 αλλά και τους επόμενους «σταθμούς» της καριέρας μου στην E.P. MARINE και τη ΜΟΝΟΚΡΟΥΣΟΣ ΑΕΒΕ. Ωστόσο η επαγγελματική μου καταξίωση ήρθε με τη Nobacco στην ομάδα της οποίας εντάχθηκα το 2015 για να περάσω από μια σειρά θέσεις και τμήματα (logistics, project manager, trade marketing κλπ), στον τρέχοντα ρόλο που έχω αναλάβει από το 2021 με αντικείμενο τη δημιουργία και υλοποίηση αποτελεσματικών ενεργειών εντός των 61 καταστημάτων του δικτύου, τη σύλληψη και υλοποίηση ενεργειών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με σκοπό την προβολή του κοινωνικού προφίλ της εταιρείας και της κοινωνικής ευαισθητοποίησης, την εξωτερική (ΜΜΕ και συνεργάτες) αλλά και εσωτερική επικοινωνία και κυρίως την παρακολούθηση και αναφορά στόχων μάρκετινγκ.
Κατά την ανάληψη των καθηκόντων μου στη θέση της διευθύντριας marketing της Nobacco, η γυναικεία μου ταυτότητα δεν αντιμετωπίστηκε από τη διοίκηση ως εμπόδιο. Κάθε άλλο! Η εταιρεία εκτίμησε τις δεξιότητές μου, την εμπειρία μου και το πάθος μου και δεν «είδε» το φύλο μου αλλά έναν συνεργάτη που ανταποκρινόταν στις προϋποθέσεις που είχαν τεθεί. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η προσέγγιση της Nobacco προς την πρόσληψη και την προαγωγή βασίζεται αποκλειστικά στα κριτήρια της επάρκειας, της εμπειρίας και των ικανοτήτων. Οι δεξιότητες μου και η ικανότητά μου να διαχειρίζομαι προκλήσεις και να επιτυγχάνω αποτελέσματα, ήταν που έκανε τη διαφορά, όχι το φύλο μου. Έτσι, αν και ο χώρος του marketing μπορεί να είναι ανδροκρατούμενος, όπως αναφέρετε στην ερώτησή σας, η Nobacco δεν έδωσε σημασία στο φύλο μου, αλλά στις ικανότητές μου να συνεισφέρω στην επιτυχία της εταιρείας.
Πώς αξιοποιεί η Nobacco το ψηφιακό περιβάλλον για την προώθηση των προϊόντων της και την αλληλεπίδραση με το κοινό;
Η Nobacco αξιοποιεί στο μέτρο του δυνατού το ψηφιακό περιβάλλον για την προώθηση των προϊόντων της και την αλληλεπίδραση με το κοινό μέσω πολλαπλών καναλιών. Καθώς τα εναλλακτικά προϊόντα του καπνού διέπονται από πολύ αυστηρή νομοθεσία, επενδύουμε πολύ προσεκτικά στη διαφήμιση -όπου επιτρέπεται – τηρώντας στο ακέραιο τους κανονισμούς. Το eshop μας παρέχει επίσης μια άνετη εμπειρία αγορών και διασφαλίζει ότι οι πελάτες μας έχουν πρόσβαση στα προϊόντα μας όπου και αν βρίσκονται.
Πώς θα περιγράφατε την εργασιακή κουλτούρα της Nobacco σχετικά με την ισότητα των φύλων και την υποστήριξη των γυναικών εργαζομένων σε σχέση με τη γενική εικόνα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα;
Η εργασιακή κουλτούρα της Nobacco είναι βασισμένη στην ισότητα των φύλων και στην υποστήριξη των γυναικών εργαζομένων. Προωθούμε τη διαφορετικότητα και την ισότητα σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας, διασφαλίζοντας ότι κάθε μέλος της ομάδας μας έχει ίσες ευκαιρίες για ανάπτυξη και επιτυχία. Αυτό θα το διαπιστώσετε με μια απλή επίσκεψη στα κεντρικά μας γραφεία ή και στα επιμέρους καταστήματα Nobacco.
Πώς προωθείτε τον σεβασμό και τη συμπερίληψη στο εργασιακό περιβάλλον και πώς ενθαρρύνετε την πολυμορφία; Με ποιο τρόπο αυτές οι αξίες συμβάλλουν στην επιτυχία της εταιρείας σας;
Ο σεβασμός και η συμπερίληψη είναι βασικές αξίες στο εργασιακό μας περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε την πολυμορφία και την ανοικτή επικοινωνία, προάγοντας έτσι τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Αυτές οι αξίες συμβάλλουν στην επιτυχία της εταιρείας μας, καθώς δημιουργούν ένα θετικό και εμπνευσμένο περιβάλλον εργασίας. Οι άνθρωποί μας είναι η περιουσία μας. Χωρίς τους ανθρώπους μας η Nobacco θα ήταν μόνο προϊόντα προς πώληση. Η στελέχωση της μεγάλης ομάδας της Nobacco, από τους συνεργάτες που πλαισιώνουν την Aquarius Project, τους επιστήμονες που υλοποιούν το πρόγραμμα Ελέγχου και Διασφάλισης Ποιότητας υγρών αναπλήρωσης έως τα εξειδικευμένα στελέχη στο Nobacco Design Center και τους πωλητές στα καταστήματά μας, η κουλτούρα μας, το mindset και οι αξίες μας «φωνάζουν» πόσο συμπεριληπτικοί και ανοικτοί είμαστε.
Τί κάνετε για το έμφυλο μισθολογικό χάσμα; Σπάνε οι γυναίκες εργαζόμενες στην εταιρεία σας τη «γυάλινη οροφή»;
Ως προς το έμφυλο μισθολογικό χάσμα, διασφαλίζουμε ότι η αμοιβή βασίζεται στις δεξιότητες και την απόδοση και δεν διαφοροποιείται βάσει του φύλου. Προωθούμε την ισότητα στην αμοιβή και την προαγωγή, σπάζοντας μόνοι μας τη «γυάλινη οροφή» και προσφέροντας ίσες ευκαιρίες ανέλιξης σε όλους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες.
Τί κάνετε αναφορικά με τις υπόλοιπες προκαταλήψεις που υπάρχουν και συνοδεύουν μια γυναίκα (νέες, μεγαλύτερες, αλλοδαπές, ΑΜΕΑ, ΛΟΑΤΚΙ+); Έχουν ιδιαίτερη μεταχείριση;
Όσον αφορά στις υπόλοιπες προκαταλήψεις, έχουμε αναλάβει δράσεις για να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον εργασίας που να αντανακλά την ποικιλομορφία της κοινωνίας. Προσφέρουμε εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης για όλους και όλες, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, εθνικότητας, σεξουαλικής ταυτότητας ή αναπηρίας.
Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε νεαρές γυναίκες που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν μια καριέρα στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ, ειδικά σε μια εταιρεία όπως η Nobacco;
Στις νεαρές γυναίκες που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν μια καριέρα στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ, θα πρότεινα να αναζητήσουν μια εταιρεία που προσφέρει ένα ανοικτό και υποστηρικτικό περιβάλλον εργασίας, όπως η Nobacco. Θα πρέπει να αναζητούν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, να προωθήσουν τη δημιουργικότητά τους και να συνεισφέρουν σε μια εταιρεία που τιμά την ποικιλομορφία και την ισότητα.
Τελικά γιατί μια γυναίκα να θέλει να εργαστεί για την Nobacco; Απαντήστε μας καλύτερα για εσάς. Περνάτε καλά στη Nobacco;
Γιατί μια γυναίκα να θέλει να εργαστεί για την Nobacco; Για τον ίδιο λόγο ακριβώς που ένας άνδρας θέλει να εργαστεί για εμάς! Επειδή εδώ βρίσκει ανθρώπους που τιμούν και υποστηρίζουν τη διαφορετικότητα και την ισότητα, ένα περιβάλλον που προάγει την καινοτομία και την ανάπτυξη και μια ομάδα που εργάζεται με συνέπεια και αφοσίωση για την επίτευξη των κοινών μας στόχων. Και ναι, περνάμε πολύ καλά εδώ στη Nobacco όλοι και όλες μας και εγώ προσωπικά. Δεν θα συνέβαινε αυτό αν η διοίκηση, οι ιδρυτές Μάρκος Μαρκόπουλος και Αλέξανδρος Μαρκόπουλος δεν είχαν ανοικτό πνεύμα, καινοτόμες ιδέες και πρωτοποριακή σκέψη. Όσες ικανότητες ή δεξιότητες και αν έχει ένας εργαζόμενος ή μια εργαζόμενη αν ο ιδρυτής ή ο ηγέτης μιας εταιρείας ή ενός οργανισμού δεν αφήνουν περιθώρια ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους και χώρο για να καλλιεργηθεί το ανοικτό πνεύμα, τότε άμεσα απειλούνται η επιτυχία, η κερδοφορία και η βιωσιμότητα. Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά σε όλα… Και στη Nobacco βάζουμε πάνω από όλα τον άνθρωπο. Τόσο τους εργαζόμενούς μας όσο και τους στρατηγικούς συνεργάτες αλλά και καταναλωτές που μας εμπιστεύονται επί 16 ολόκληρα χρόνια.