Share This Article
ΣΤΗ: Σόνια Χαϊμαντά
H Ανθή Αβραµέα, δηµιουργός της επιτυχηµένης εταιρείας Anthings, που ειδικεύεται στο Publicity Management & Event Planning, µιλάει στο Women In Digital για τον ιδιαίτερο ρόλο των Γυναικών στο Digital PR, για τη «συνταγή» της επιτυχίας της αλλά και τα χαρακτηριστικά που διαθέτει µια γυναίκα και επιβιώνει πετυχαίνοντας τους στόχους της στην αγορά της Επικοινωνίας.
Ποια είναι τα στοιχεία που διαθέτει μια Γυναίκα και είναι απαραίτητα για την παροχή υψηλής αξίας υπηρεσιών PR στον ψηφιακό κόσμο;
Υπάρχουν πράγµατι ιδιαίτερα στοιχεία που πρέπει να διαθέτουν όλα τα στελέχη του PR στον ψηφιακό κόσµο, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες. Πρέπει να διαθέτουν όρεξη, αγάπη και πάθος για τη δουλειά τους και φυσικά χρόνο εκτός ωραρίων. Παράλληλα το «οπλοστάσιό» τους πρέπει να περιλαµβάνει γνώσεις, υποµονή, ικανότητα να µπορεί να συνδυάζει πολλές διαφορετικές πηγές πληροφοριών και φυσικά µια δυνατή και ανοικτή προσωπικότητα. Ιδιαίτερα οι γυναίκες θα πρέπει κατά τη γνώµη µου να µην φοβούνται, να έχουν εµπιστοσύνη στους συνεργάτες τους, αυτοπεποίθηση, ενσυναίσθηση και ικανότητα προσαρµογής στα νέα δεδοµένα που ανανεώνονται µε ασύλληπτες ταχύτητες.
Έχετε δημιουργήσει προγράμματα επικοινωνίας για brands παγκοσμίου φήμης εξασφαλίζοντας την προβολή τους ψηφιακά και στα social media. Ποια τάση βλέπετε να διαμορφώνεται στη μετά πανδημία εποχή στον κλάδο των online events;
Η λέξη – «κλειδί» είναι η δηµιουργικότητα και οι νέες ιδέες και φυσικά η ικανότητα να µπορεί κανείς να εφαρµόζει τις ιδέες αυτές στα devices που χρησιµοποιούνται περισσότερο όπως π.χ. τα κινητά τηλέφωνα. Μια σηµαντική τάση είναι η αυθεντικότητα και η προσαρµογή του χαρακτήρα του brand σε τοπικό επίπεδο αλλά και στον χαρακτήρα των ανθρώπων που προβάλλονται από την επιχείρηση. Στην ουσία η νέα τάση είναι το glocalization δηλαδή να χρησιµοποιείς τη στρατηγική και τα µηνύµατα του global και να τα προσαρµόζεις σε τοπικό επίπεδο αλλά και να απευθύνεσαι personalized σε ανθρώπους που παίρνουν δεκάδες χιλιάδες πληροφορίες και θέλουν να έχουν την αίσθηση ή την αντίληψη εξατοµικευµένης επικοινωνίας.
Τί σημαίνει για μια Γυναίκα με μεγάλη εμπειρία στο PR να έχει την ευθύνη τόσο μεγάλων πελατών;
Προσωπικά σηµαίνει ατελείωτες ώρες δουλειάς (πολλές φορές σκέφτοµαι ότι έχω γεννηθεί burn out!) αλλά πάντα σε στενή συνεργασία µε την οµάδα µου και τα τµήµατα PR των εταιρειών που µας εµπιστεύονται. Πάντα αντιµετώπιζα τον κάθε πελάτη µου σαν να είναι δική µου η δουλειά. Καθώς είµαστε µια ελληνική επιχείρηση χωρίς την στήριξη µιάς πολυεθνικής διαφιστικής εποµένως παίζει εξαιρετικά σηµαντικό ρόλο η προσωπικότητα των συνεργατών και η προσωπική επαφή µε ενσυναίσθηση προς τους πελάτες.
Συναντήσατε εμπόδια στη διαδρομή σας επειδή είστε Γυναίκα;
Λόγω προσωπικότητας και αξιών είχα πάντα ξεκάθαρες αρχές στη δουλειά µου και ουδέποτε πούλησα κάτι άλλο από αυτό που µπορούσα από αυτό που είµαι. Θα µπορούσα να πω ότι ένα εµπόδιο είναι τα στερεότυπα ορισµένων συνεργατών. Ακριβώς επειδή έχω παιδιά και τα ωράρια είναι ακατάστατα και κάνουµε πολλά events έχω υποστεί ερώτηση τύπου «ποιος είναι µε τα παιδιά σήµερα το βράδυ που λείπεις από το σπίτι;» για να δώσω την απάντηση ότι «είναι µε τον µπαµπά τους καθώς δεν τα έκανα µόνη µου…».
Πως βλέπετε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα digital skills των Γυναικών έναντι των Ανδρών συναδέλφων τους;
Σαφέστατα εµείς οι γυναίκες δεν υπολειπόµαστε. Είναι θέµα ενδιαφέροντος, γενιάς, προσωπικότητας, εκπαίδευσης. Η νέα γενιά έχει πλέον ίσες ευκαιρίες στα digital skills στην εκπαίδευσή τους και στη βελτίωσή τους.
Σε ποιο βαθμό η ασφάλεια στην digital εποχή αφορά ιδιαίτερα τις Γυναίκες και πως εξελίσσονται κατά τη γνώμη σας οι υπηρεσίες προστασίας σε αυτήν την κατεύθυνση;
Το online περιβάλλον έχει να κάνει µε το πώς το χρησιµοποιεί ο καθένας. Πως θα εκτεθεί. Εάν αποφασίσεις να είσαι προκλητικός, είτε σε παραδοσιακά Μέσα, είτε σε νέα µέσα, τότε θα είσαι. Το εργαλείο θα σε χρησιµοποιήσει από µόνο του.
Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να δείτε να αλλάζει στον τομέα της Τεχνολογίας αναφορικά με τις Γυναίκες;
Θα ήθελα να προβάλλονται οι Γυναίκες περισσότερο και πάντως το ίδιο µε τους άνδρες και να έχουν τις ίδιες δυνατότητες ανάπτυξης και προόδου. Σαφέστατα η κατάσταση έχει βελτιωθεί. Και σίγουρα οι συνέπειες της νέας κανονικότητας (υβριδική εργασία, υπέρβαση ωραρίων, αύξηση µη αµειβόµενης εργασίας στο σπίτι) βαραίνει και τα δύο φύλα. Οι γυναίκες έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτηµα που είναι το multitasking όχι όµως σε βάρος της ποιότητας.
Είναι «συμπεριληπτικό», πιστεύετε, για τις Γυναίκες το περιβάλλον του business της Τεχνολογίας αλλά και της Επικοινωνίας; Εργάζονται αρκετές γυναίκες σε αυτούς τους κλάδους και εκπροσωπούνται επαρκώς και πάντως δίκαια, στις υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις;
Στον κλάδο που κινείται η εταιρεία µου τα τελευταία 15 χρόνια, και συγκεκριµένα στα προϊόντα οµορφιάς, υπάρχει αύξηση διευθυντικών θέσεων στις γυναίκες. Συνεργάζοµαι µε πολλές γυναίκες που βρίσκονται σε θέσεις οικονοµικών, HR και πάντως σε πολύ περισσότερα πόστα από ό,τι στο παρελθόν. Όµως στον κλάδο των εκδηλώσεων στα συνεργεία (ηχολήπτες,φωτιστές, τεχνικοί) που συνεργάζοµαι δεν έχω συναντήσει ούτε µια γυνάικα!
Τί συμβουλή θα δίνατε στα νέα παιδιά ή ενδεχομένως και στην κόρη σας,στο γιό σας;
Μια συµβουλή που θα µπορούσα να δώσω είναι να έχουν ενδιαφέρον να ψάχνουν την πληροφορία και επειδή είναι άπειρες να διαθέτουν κριτική άποψη. Επίσης να εκπαιδεύονται διαρκώς και να ασχολούνται περισσότερο µε τον Πολιτισµό και την Τέχνη που µπορεί βοηθήσει τα νέα παιδιά σε σηµαντικό βαθµό. Έχω σπουδάσει την τέχνη των Κοσµηµάτων τη δεκαετία του ‘90 και µπορώ πλέον να πω µε βεβαιότητα ότι το 90% όσων καταφέρνω σήµερα βασίζεται σε αυτές ακριβώς τις σπουδές, στον τρόπο που κάνω σύνθεση και ανάλυση. Όσο για τη δηµιουργικότητά µου, πιστεύω ότι εµπνέοµαι ακόµη από γνώσεις που πήρα στο Λονδίνο και για αυτό ευγνωµονώ τους γονείς µου που µου έδωσαν αυτή την ευκαρία.