Share This Article
Η Ειρήνη Παρσά έχει έναν πολύ ενδιαφέροντα τίτλο στη δηµοφιλή εταιρεία υποδηµάτων ΝΑΚ Shoes: Director of Marketing & Communications, Equality, Diversity and Inclusion. Πράγµατι η ΝΑΚ Shoes πέρα από την αναγνωρισιµότητα του brand, την αξιοπιστία και µακροχρόνια συνέπεια διακρίνεται και από εταιρική υπευθυνότητα στους τοµείς: της Αγοράς (Ποιότητα, Τιµή Προϊόντος, Υπηρεσίες), των Εργασιακών Σχέσεων (Σύννοµη και Διάφανη Λειτουργία, Κλίµα και Πρακτικές), την Κοινωνία (Πολιτισµικές και Κοινωνικές Πρωτοβουλίες) και το Περιβάλλον (προστασία και περιορισµός αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων). Η πρώτη ερώτηση που της κάνουµε είναι προφανής:
Πότε πιστεύετε ότι θα έρθει η εποχή που δεν θα χρειάζεται να αναφέρει καμία επιχείρηση, κανένας οργανισμός το Equality και το D+I; Πότε θα επιτευχθεί η ισότητα, σε επίπεδο στελέχωσης της διοικητικής ομάδας αλλά και η μισθολογική;
Η αλήθεια είναι ότι έχει ενδιαφέρον γιατί δεν συναντάς στην Ελλάδα αποτύπωση αξιών στον τίτλο. Όµως στο εξωτερικό συµβαίνει ήδη και οι εταιρείες ορίζουν στελέχη που µεριµνούν και ασχολούνται ενεργά µε τις αξίες της ισότητας, της διαφορετικότητας και της συµπερίληψης. Πιστεύω ότι ήδη έχουµε κάνει σηµαντικά βήµατα τόσο στην ελληνική κοινωνία όσο και στα εργασιακά περιβάλλοντα προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά έχουµε ακόµη πολύ δρόµο να διανύσουµε κυρίως στη µισθολογική ανισότητα. Κανείς δεν ξέρει πότε θα επιτευχθεί η ισότητα, αυτό που γνωρίζω είναι ότι πλέον οι γυναίκες στελεχώνουν µεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων και κατά τη γνώµη µου µε µεγάλη επιτυχία καθώς ως γυναίκες έχουµε skills που σε αρκετές περιπτώσεις µας βοηθούν να έχουµε καλύτερο αποτέλεσµα (multi-tasking, ταχύτητα, ενσυναίσθηση). Το σηµαντικό είναι ότι η προσπάθεια έχει ξεκινήσει, µιλάµε ανοιχτά για τα θέµατα αυτά, προβληµατιζόµαστε. Στο τέλος της ηµέρας πρέπει όλοι µας να προσπαθούµε τόσο στο εργασιακό µας περιβάλλον όσο και στην προσωπική µας ζωή, να µιλάµε ανοιχτά για την ανισότητα και να προάγουµε την αλλαγή.
Πως αποδεικνύει η NAK όλα τα παραπάνω στην πράξη; Πως αντιμετωπίζει τις γυναίκες τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, τόσο τις εργαζόμενες όσο και τις καταναλώτριες, στην επικοινωνία της, τη διαφήμιση αλλά και γενικότερα τη φιλοσοφία της;
Στη NAK Shoes αγαπάµε τις γυναίκες και το αποτυπώνουν οι αριθµοί µας. Σχεδόν το 75% στο σύνολο του προσωπικού είναι γυναίκες ενώ ξεπερνά το 75% σε θέσεις management. Numbers never lie! TO DNA του brand έχει πάντα ως προτεραιότητα την ποιότητα -product performance- αλλά και το superiority του brand. Φροντίζουµε να έχουµε ποικιλία στα προϊόντα για να µπορούµε να καλύψουµε όλες τις γυναίκες, σε κάθε τους δραστηριότητα, σε κάθε ηλικία, σε κάθε ανάγκη και αυτό από µόνο του είναι συµπερίληψη. Επιλέγουµε και συνεργαζόµαστε µε brands που µοιράζονται το ίδιο όραµα και προωθούν τις ίδιες αξίες. Μέσα από την επικοινωνία, το περιεχόµενο και τις καµπάνιες µας προβάλουµε την αγάπη για κάθε γυναίκα.
Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα σας έναντι του ανταγωνισμού και ποιο είναι το perception των καταναλωτριών απέναντι στο brand NAK;
Το perception είναι κάτι που θα πρέπει να απαντήσουν οι ίδιες οι καταναλώτριες. Αυτό που µπορώ µε βεβαιότητα να µοιραστώ είναι ότι η NAK Shoes έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως love brand και η πρώτη επιλογή για καλής ποιότητας παπούτσι. Ο ανταγωνισµός στο retail έχει πολλά επίπεδα και πρέπει να παραµένεις ανταγωνιστικός σε όλα. Υπάρχει ο ανταγωνισµός στο γενικό πλαίσιο του προϊόντος/footwear όπου εκεί συµπεριλαµβάνεται κάθε εταιρεία ή brand που έχει την κατηγορία παπούτσι (είτε είναι ελληνική εταιρεία είτε πολυεθνική στο fashion industry) και υπάρχει ο πολύ έντονος ανταγωνισµός στο ecommerce περιβάλλον όπου εκεί ανταγωνίζεσαι ξένες εταιρείες και e-shops. Το συγκριτικό µας πλεονέκτηµα είναι το product performance σε συνδυασµό µε το brand superiority.
Και μια προσωπική ερώτηση. Πόσο σας βοηθάει η Τεχνολογία και τα Νέα Μέσα στην καθημερινότητά σας; Βρίσκετε κάτι αρνητικό σε όλα αυτά (social media, gadgets, κ.λπ.);
Είµαι µια γυναίκα που από µικρή αγαπούσα την τεχνολογία και τα µαθηµατικά. Είναι µέρος της ζωής µου και αυτό µε βοήθησε πολύ στην εξέλιξη της καριέρας µου γιατί ήµουν και παραµένω early adopter σε κάθε τι νέο στο digital περιβάλλον. Συνεπώς δεν µπορώ να φανταστώ την καθηµερινότητά µου χωρίς την τεχνολογία. Πιστεύω ότι το µυστικό βρίσκεται στον τρόπο χρήσης των εργαλείων που µας παρέχονται. Όπως µε ένα µαχαίρι µπορείς είτε να µαγειρέψεις είτε να προκαλέσεις κακό, έτσι και µε τη χρήση της τεχνολογίας ή των SoMe µπορείς να τα χρησιµοποιείς για κατάρτιση, ερεθίσµατα, ενηµέρωση, έµπνευση, ψυχαγωγία κτλ. ή για λάθους λόγους και µε λάθος κίνητρα. Είναι θέµα προσωπικής επιλογής και ισορροπίας.