Ελένα Δεδούση: Marketing Manager Breitling Hellas

H Ελένα Δεδούση, Marketing Manager στην εταιρεία Breitling Hellas, αναδεικνύει τη σηµασία της ισότητας των φύλων και της προώθησης των δικαιωµάτων των γυναικών σε κάθε κλάδο της κοινωνίας. Εµπνευσµένη από την πεποίθησή της ότι η γυναικεία προσέγγιση είναι ουσιώδης στο χώρο του digital marketing, αναδεικνύει τον ρόλο των γυναικών ως ηγετικών φυσιογνωµιών σε έναν τοµέα που ευνοεί την καινοτοµία και τον δυναµισµό.

Πώς βιώνετε το ρόλο της γυναίκας στην ηγεσία του χώρου του Digital Marketing;

Αισθάνοµαι πολύ τυχερή που βρίσκοµαι σε αυτή τη θέση σήµερα καθώς καταπιάνοµαι µε πολλά θέµατα στην καθηµερινότητα µου και το digital marketing είναι ένα από τα σηµαντικότερα. Πιστεύω πως η γυναικεία εκπροσώπηση σε ότι αφορά τον ψηφιακό κόσµο έχει µεγαλώσει αρκετά και είναι ένας χώρος που ευνοεί την καινοτοµία και τον δυναµισµό των γυναικών. Η προσέγγισή µας συνδυάζει την ενσυναίσθηση µε την αναλυτική σκέψη και έχει πιστεύω µεταµορφώσει τον κλάδο.

Ποιες προκλήσεις έχετε αντιμετωπίσει ως γυναίκα στη θέση Marketing Manager σε έναν τομέα όπως η υψηλή ωρολογοποιία;

Αν έπρεπε να µιλήσω για προκλήσεις τότε αυτές θα ήταν όλες οι φορές που χρειάστηκε να υπερασπιστώ τις ιδέες της οµάδας µου σε έναν συντηρητικό κατά βάση χώρο -αυτόν της υψηλής ωρολογοποιίας- και να καινοτοµήσουµε σε πολλούς τοµείς στην Ελλάδα που είναι εκ των πραγµάτων µια µικρή αγορά. Όταν επενδύαµε λοιπόν σε digital media και native advertisement, όταν δηµιουργούσαµε ελληνικά Social Media accounts για multi national brands και παρήγαµε περιεχόµενο στην Ελλάδα, όταν καταπιανόµασταν µε στρατηγική influence και εφαρµόζαµε υψηλού επιπέδου omnichannel CRM, όλες αυτές τις φορές έπρεπε να αγωνιστώ για να τύχω αναγνώρισης και υποστήριξης. Και να φανταστείς πως ακόµα και σήµερα είναι πολλοί οίκοι υψηλής ωρολογοποιίας που δεν ακουµπάνε αυτά τα κοµµάτια.

Πώς προωθείτε τον σεβασμό και την ισότητα των φύλων στον χώρο του Digital Marketing;

Σέβοµαι εξίσου τους συνεργάτες µου ανεξαρτήτως φύλου και διεκδικώ ίσες ευκαιρίες για όλους. Είναι υποχρέωση όλων µας να σκεφτόµαστε και να πράττουµε µε ενσυναίσθηση όταν ανήκουµε σε µια οµάδα που θέλουµε να επιτύχει τους στόχους της.

Ποιο ρόλο πιστεύετε ότι μπορούν να διαδραματίσουν οι γυναίκες στο advocacy για θέματα πολιτισμού και τέχνης;

Οι γυναίκες είναι αναµφίβολα µια µεγάλη δύναµη στη δηµιουργία του ανθρώπινου πολιτισµού. Η προώθηση της ισότητας των φύλων και η προστασία των δικαιωµάτων των γυναικών έχουν άµεση σχέση µε την παγκόσµια ειρήνη και ανάπτυξη. Το φεµινιστικό κίνηµα µέσω της τέχνης έχει καταφέρει να εκπαιδεύσει αλλά και να ανοίξει δύσκολες συζητήσεις. Ειδικά στην εποχή µας που η πληροφορία διαχέεται τόσο γρήγορα έχουµε την ευκαιρία µε τη χρήση δηµιουργικών µέσων να φέρουµε στο προσκήνιο σοβαρά κοινωνικά ζητήµατα για την ενθάρρυνση ιδιωτικών και δηµόσιων µεταρρυθµίσεων.

Πώς προωθείτε τη συμμετοχή των γυναικών σε θέσεις ηγεσίας στην ψηφιακή εποχή, ειδικά στην ελληνική και κυπριακή αγορά;

Αυτό που εγώ µπορώ να κάνω από µεριάς µου είναι σε κάθε ευκαιρία που µου δίνετε να δηµιουργώ επαγγελµατικές συνεργασίες µε γυναίκες που έχουν επάξια κερδίσει µια θέση στην αγορά, να τις ενδυναµώνω και να τους δίνω φωνή µέσα από όσα µαζί καταπιανόµαστε. Ειδικά στα community events που διοργανώνουµε µε την Breitling έχουµε δώσει βήµα σε πολλές γυναίκες να µιλήσουν για θέµατα ισότητας, αλληλεγγύης και ενδυνάµωσης. Ταυτόχρονα είµαι µέντορας του «women on top» ενός οργανισµού που ενεργά βοηθά όλες τις γυναίκες που θέλουν να βρουν δουλειά, να εξελιχθούν, να δηµιουργήσουν µια δική τους επιχείρηση, να αλλάξουν αντικείµενο ή πολύ απλά να κάνουν πραγµατικότητα τα επαγγελµατικά τους όνειρα.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που επιδιώκουν μια καριέρα στο Digital Marketing στην Ελλάδα;

Πιστεύω πως σε κάθε χώρο που δραστηριοποιείται µια γυναίκα έχει πολλά να φέρει στο τραπέζι. Κάποια από αυτά είναι η αναλυτική σκέψη, η διαφορετικότητα και η ενσυναίσθηση. Το Marketing είναι από τους χώρους που οι γυναίκες διαχρονικά διαπρέπουν και τα στατιστικά δείχνουν πως και στο digital marketing τα ποσοστά γυναικών στις ηγετικές θέσεις είναι υψηλά σε σχέση µε άλλους κλάδους. Ταυτόχρονα όµως οι έρευνες δείχνουν πως είναι άλλος ένας τοµέας που ισχύει το φαινόµενο glass ceiling, που δηλαδή για την ίδια ακριβώς δουλειά οι άνδρες πληρώνονται αρκετά παραπάνω. Αυτό δείχνει πως έχουµε πολύ δρόµο ακόµα µέχρι να µιλήσουµε για ισότητα ακόµα και σε έναν τόσο διαµορφωµένο χώρο που δεν είναι παραδοσιακά στερεοτυπικός.

Πώς μπορούν οι γυναίκες Marketing Managers να επηρεάσουν την επανεκκίνηση ενός brand στην Ελλάδα και να δημιουργήσουν μια ισχυρή τοπική κοινότητα γύρω από αυτό;

Είναι πολύ σηµαντικό, σήµερα ίσως περισσότερο από πότε, ο καταναλωτής να αισθάνεται πως ανήκει κάπου, πως είναι µέλος µιας κοινωνίας ανθρώπων µε κοινούς στόχους και οράµατα. Μια γυναίκα σε ηγετική θέση σε κάθε brand που θέλει να δηµιουργήσει µια τέτοια κοινότητα και να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητα του, έχει από φύση της όλα τα εφόδια για να το καταφέρει. Είναι δηλαδή ένα στοιχείο της γυναικείας φύσης να δηµιουργούµε σχέσεις, να τις διαφυλάσσουµε και να τις αναπτύσσουµε. Αν όλα αυτά τα συνδυάσουµε µε καλή γνώση της αγοράς και µια δυνατή οµάδα θεωρώ πως έχουµε την συνταγή της επιτυχίας.

Θεωρείτε ότι έχετε ηγετικά στοιχεία; Είναι στοιχείο του χαρακτήρα σας ή το καλλιεργήσατε;

Ίσως να υπήρχαν κάποια δείγµατα τέτοιων χαρακτηριστικών στην προσωπικότητα µου αλλά και τα 20 πλέον χρόνια καριέρας µου στην ελληνική αγορά έχουν βοηθήσει στο να καλλιεργηθούν αυτά τα στοιχεία. Έχοντας αποκτήσει περισσότερη αυτοπεποίθηση λόγω εµπειρίας αλλά και µε συνεχή προσωπική δουλειά µε τον εαυτό µου προσπαθώ να λειτουργώ µε σεβασµό προς όλους και να κάνω lead by example.

Τί συμβουλεύετε τα νέα κορίτσια που εισέρχονται στο επάγγελμα;

Να λειτουργούν σαν πρότυπα, µε ότι αυτό συνεπάγεται για την καθεµία. Αν έχουν αυτό στο µυαλό τους καθ’ όλη την πορεία της καριέρας τους θα µπορέσουν να πορευθούν µε το δικό τους σύστηµα αξιών και να κατακτήσουν τους στόχους τους ενώ ταυτόχρονα αφήνουν το αποτύπωµα τους στο ευρύτερο περιβάλλον τους. Θα είναι περήφανες για όσα κατόρθωσαν και ασταµάτητες µπροστά σε κάθε εµπόδιο που θα συναντήσουν.

Τί έχει μια γυναίκα που δεν έχει ένας άνδρας στη δουλειά σας;

Αυτό που ξεχωρίζει τις γυναίκες σε κάθε εργασία και θέση είναι το πόσο ανθρωποκεντρικές είναι νοµίζω. Αν µιλήσουµε για το marketing συγκεκριµένα αυτό µπορεί να σηµαίνει την διαµόρφωση µιας customer centric προσέγγισης µε την οποία εγώ ταυτίζοµαι απόλυτα. Ταυτόχρονα, σε µια ηγετική θέση µια γυναίκα µπορεί να θριαµβεύσει καθώς θεωρώ πως θα φροντίζει να ενδυναµώσει την οµάδα της, να αναπτύξει σχέσεις εµπιστοσύνης και να κινητοποιεί τα µέλη της ικανοποιώντας τις ανάγκες τους για να έχουν πολύ υψηλές αποδόσεις.

Related Post