Global DEI Census 2023: η εικόνα στην Ελλάδα

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσµατα από την Ελλάδα του 2ου κύµατος της παγκόσµιας έρευνας «Global DEI Census» για θέµατα διαφορετικότητας και ισότιµης ένταξης στον κλάδο του marketing και της επικοινωνίας. Η έρευνα πραγµατοποιήθηκε από την WFA και την Kantar και υλοποιήθηκε στην Ελλάδα από τον ΣΔΕ. Σύµφωνα µε αυτά, ούτε στη χώρα µας (όπως άλλωστε και σε διεθνές επίπεδο) σηµειώνονται σηµαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση µε το 1ο κύµα της έρευνας που είχε διεξαχθεί το 2021: Το 17% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι πιθανό να εγκαταλείψουν τον κλάδο λόγω έλλειψης διαφορετικότητας και συµπερίληψης (vs 14% globally). Οι γυναίκες, τα µέλη της LGBQ+ κοινότητας, τα άτοµα που ανήκουν σε εθνικές µειονότητες και τα άτοµα µε αναπηρία εξακολουθούν να βιώνουν χειρότερες εµπειρίες και διακρίσεις στον εργασιακό τους χώρο, µε το υψηλότερο ποσοστό να αφορά τα άτοµα µε αναπηρία. Ακόµα, στη φετινή έρευνα, η ψυχική υγεία αναδείχθηκε σε ένα ιδιαίτερα σηµαντικό θέµα, µε το 54% των συµµετεχόντων (vs 42% globally) να δηλώνει ότι συχνά νιώθει stress στην εργασία, ενώ µόλις το 36% -ένα από τα χαµηλότερα ποσοστά παγκοσµίως- δηλώνει ότι στην εταιρεία του υπάρχει πλαίσιο αποδοχής για θέµατα ψυχικής υγείας (vs 50% globally). Το 66% των ερωτηθέντων συµφώνησαν ότι η εταιρεία τους λαµβάνει ενεργά µέτρα για να είναι συµπεριληπτική και χωρίς αποκλεισµούς. Όπως σχολίασε η Νερίνα Κοµιώτη, γενική διευθύντρια του ΣΔΕ, «δυστυχώς, δεν µας εντυπωσίασαν τα ευρήµατα και η διαπίστωση ότι δεν υπήρξε ουσιαστική πρόοδος αυτά τα δύο χρόνια. Βαθιά ριζωµένες αντιλήψεις, προκαταλήψεις και πρακτικές, χρειάζονται πολύ χρόνο για να αλλάξουν. Το θετικό είναι ότι γίνεται προσπάθεια και αυτό αναγνωρίζεται. Τα ευρήµατα επιτάσσουν να µην εγκαταλείψουµε την προσπάθεια, αλλά αντίθετα, να προσπαθήσουµε περισσότερο για να δηµιουργήσουµε ποικιλόµορφους, ισότιµους και συµπεριληπτικούς χώρους εργασίας που θα προσελκύουν τα καλύτερα στελέχη.»

Related Post