IKEA: Το love brand που έγινε συνώνυμο του «green living»

Η ΙΚΕΑ είναι πολλά περισσότερα από ένα μεγάλο και καταξιωμένο «love brand» που προσφέρει καλοσχεδιασμένα, λειτουργικά, ποιοτικά και προσιτά έπιπλα σπιτιού.

Είναι το κατάστημα με τις φαεινές ιδέες και τις πρωτότυπες πατέντες και ευκολίες. Είναι ο αξιοζήλευτος σουηδικός τρόπος ζωής της απλότητας και χαλάρωσης. Είναι αυτή η μαγική σαββατιάτικη βόλτα με την οικογένεια ή με φίλους με το καθιερωμένο σουηδικό gourmet γεύμα του μεσημεριού με θέα το αστικό τοπίο. Είναι, πάνω από όλα, μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της με τη βιωσιμότητα παράγοντας προϊόντα με φροντίδα για τον άνθρωπο και το περιβάλλον

Πράγματι, η ΙΚΕΑ, εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, προωθεί τη βιωσιμότητα για μια καλύτερη καθημερινή ζωή προσφέροντας οικονομικές λύσεις και εμπνέοντας τους ανθρώπους να προχωρούν αυτές τις μικρές αλλά τόσο σημαντικές αλλαγές ώστε να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Και το αποδεικνύει αυτό στο πλήρες ανάπτυγμα των δραστηριοτήτων της: Από την αυτονόητη παροχή -από την αρχή της λειτουργίας της – προϊόντων που έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν λύσεις για μια άνετη και βιώσιμη για τους πολλούς, καθημερινή ζωή στο σπίτι, μέχρι και τη στοχο-προσήλωσή της στη βιωσιμότητα με τη στρατηγική και τις δεσμεύσεις της να ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Σήμερα η ΙΚΕΑ, έχει θέσει τις βάσεις ώστε ως το 2030, να είναι θετική προς το κλίμα προχωρώντας σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι παράγει, και να μπορεί να προσφέρει προϊόντα που βασίζονται σε ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά.

Στο πλαίσιο αυτό έχει προχωρήσει σε μια σειρά από ενέργειες με στόχο την προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος μεταξύ των οποίων η αξιολόγηση περισσότερων από 9.500 προϊόντων για κυκλικές δυνατότητες και βελτιώσεις σε όλη την αλυσίδα ΙΚΕΑ, ώστε να μειωθεί περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή που τείνει να γίνει κλιματική κρίση, παγκοσμίως.

ΠΡΟΣΕΧΕΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Πιστή στο δόγμα ότι «κάθε αλλαγή ξεκινά πάντα από το σπίτι μας», η ΙΚΕΑ, έχει προχωρήσει και σε μια σειρά από προϊοντικές αλλαγές με πιο αξιοσημείωτες την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης από τα καταστήματα και τα εστιατόριά της, την προσφορά και χρήση αποκλειστικά λαμπτήρων LED, την ενθάρρυνση για μείωση σπατάλης τροφίμων στο σπίτι, ενώ, πήρε και μια γενναία απόφαση να καταργήσει τον γνωστό έντυπο κατάλογο – σήμα κατατεθέν των προωθητικών της ενεργειών για περισσότερα από 70 χρόνια. Εξίσου καινοτόμο το γεγονός ότι μέχρι του τέλος του έτους θα προσφέρει αποκλειστικά επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.

Επιπρόσθετα, προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα από βιώσιμες πηγές, χρησιμοποιώντας ξυλεία με πιστοποίηση FSC ή ανακυκλωμένη από δάση με υπεύθυνη διαχείριση αποφεύγοντας την αποψίλωση, βαμβάκι που προέρχεται αποκλειστικά από βιώσιμες πρακτικές ενώ στο τέλος του 2020, έκανε τη μετάβαση από περίπου 100.000 μετρικούς τόνους πρωτογενούς πολυεστέρα σε ανακυκλωμένο πολυεστέρα στα υφασμάτινα προϊόντα της.

«Για εμάς στην ΙΚΕΑ θεωρούμε ότι είναι υποχρέωσή μας η προστασία του Περιβάλλοντος, η κοινωνική προσφορά και η ενθάρρυνση του κόσμου για χρήση βιώσιμων προϊόντων για μια καλύτερη ζωή στο σπίτι», επεσήμανε η κ. Νατάσα Χρηστοφή, Marketing Manager ΙΚΕΑ στο πλαίσιο πρόσφατης και μάλιστα πιστοποιημένης ως «Ανθρακικά Ουδέτερης» εκδήλωσης καθώς υπολογίσθηκε και αντισταθμίστηκε το σύνολο των εκπομπών των αερίων της, με τη βοήθεια της Green Evolution A.E.

Σε εταιρικό επίπεδο, η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για μείωση σπατάλης νερού και ενέργειας στα καταστήματά της καθώς και ορθολογικής διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ διαθέτει ειδικούς κάδους συλλογής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων όπως χαρτί, μπαταρίες, αλουμίνιο κτλ. Παράλληλα, παρακολουθείται συστηματικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πετρελαίου και φυσικού αερίου και πραγματοποιούνται απαραίτητες παρεμβάσεις με στόχο την αποδοτικότερη διαχείρισή τους και εφαρμόζονται συγκεκριμένες πρακτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

«Η ΙΚΕΑ, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, ως εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, λειτουργεί με γνώμονα τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Πραγματοποιούμε συνεχώς νέες δράσεις με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον επιτυγχάνοντας κάθε φορά τους ετήσιους στόχους μας», ανέφερε ο κ. Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager ΙΚΕΑ.

H ΙΚΕΑ εφαρμόζει συγκεκριμένες πρακτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης:

• Τοποθέτηση ψηφιακών αισθητήρων θερμότητας που προσαρμόζουν αυτόματα τη θέρμανση και ως εκ τούτου την κατανάλωση φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.

• Σταδιακή προσθήκη συστημάτων χρήσης ηλιακής ενέργειας για την παραγωγή ζεστού νερού χρήσης και εστιατορίων.

• Μείωση Κατανάλωσης Ενέργειας (φυσικό αέριο, πετρέλαιο) & Νερού.

• Υλοποίηση εγκατάστασης συστημάτων παραγωγής ενέργειας στις στέγες των κτιρίων.

• Ολοκλήρωση διαδικασίας για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο κατάστημα ΙΚΕΑ Κύπρου που αναμένεται να λειτουργήσει σύντομα.

• Με τις επίπεδες συσκευασίες επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές.

• Διαθέτει μόνο λαμπτήρες LED καταργώντας τους συμβατικούς από το 2015.

• Μέχρι το τέλος του 2021 προχωρά σε διακοπή της πώλησης των αλκαλικών μπαταριών αντικαθιστώντας τις με επαναφορτιζόμενες.

• Στο κατάστημα ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκης έχει τοποθετηθεί και λειτουργεί 1 ταχυφορτιστής για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με στόχο την ανάπτυξη και στα υπόλοιπα καταστήματα.

• Κατάργηση πλαστικού μιας χρήσης από τη συλλογή προϊόντων και τα εστιατόριά από το 2020.

• Υλοποίηση προγραμμάτων ανακύκλωσης με ειδικούς κάδους στα καταστήματα και γενικότερα στους χώρους εργασίας.

• Ανακύκλωση χαρτιού, μπαταριών, αλουμινίου, γυαλιού, μπαταριών, πλαστικού, ξύλου, μετάλλου, ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού και μαγειρικού λαδιού.

FOOD FOR GOOD THOUGHT

Με στόχο τη μείωση σπατάλης τροφίμων στα εστιατόρια ΙΚΕΑ, έχει εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης και καταγραφής των τροφίμων ενώ υπολογίζεται πως η σπατάλη τροφίμων θα μειωθεί κατά 30%. Η βιωσιμότητα στα τρόφιμα που παρέχει η ΙΚΕΑ μέσω των καταστημάτων της συνοψίζεται στα εξής:

• Εγκατάσταση συστήματος καταγραφής των τροφίμων που απορρίπτονται στα εστιατόρια.

• Στο κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρομίου γίνεται ορθή διαχείριση οργανικών απορριμμάτων τα οποία προωθούνται για κομποστοποίηση. Ενθαρρύνει τους εργαζόμενους και τους καταναλωτές να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής.

• Επένδυση σε ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης και καταγραφής αποβλήτων τροφίμων στις κουζίνες των εστιατορίων.

• Εκπαίδευση προσωπικού στις επιπτώσεις της σπατάλης τροφίμων για το περιβάλλον, τη σημασία σωστής καταγραφής του και διαχείρισης των αποθεμάτων.

O κ. Δημήτρης Σπυρίδης, In store IFB Manager ΙΚΕΑ, ανέφερε σχετικά, «γνωρίζοντας τη σπουδαιότητα που έχει για τη σύγχρονη εποχή ο περιορισμός της σπατάλης τροφίμων, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενθαρρύνουμε τον καταναλωτή προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά πρώτο μας μέλημα είναι να ξεκινήσουμε από το ‘σπίτι’ μας, τα εστιατόρια ΙΚΕΑ εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας και χρησιμοποιώντας χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία στις κουζίνες μας.»

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ & ΙΣΟΤΗΤΑ

Το 2030 η ΙΚΕΑ θέλει να έχει θετικό κοινωνικό αντίκτυπο για όλους μέσα στην αλυσίδα της εταιρείας και να συμβάλλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας από την οποία θα μπορούν να επωφεληθούν περισσότεροι άνθρωποι