Share This Article
Η εταιρεία παρουσίασε τα βασικά σημεία της έρευνας “2023 Global Female Leaders Outlook”
H ΚPMG παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση τα βασικά σηµεία της έρευνας “2023 Global Female Leaders Outlook”, στην οποία αποτυπώνεται το γεγονός ότι παρά τις συνεχείς κρίσεις και τη συνακόλουθη αβεβαιότητα που αυτές προκαλούν, οι προβλέψεις των γυναικών σε ηγετικές θέσεις για την προοπτική ανάπτυξης τα επόµενα τρία έτη είναι θετικές – το 84% των γυναικών παγκοσµίως και 74% των Ελληνίδων που συµµετείχαν στην έρευνα αναµένουν ανάπτυξη για την εταιρεία τους τα επόµενα τρία χρόνια.
Στον αντίποδα της παραπάνω αισιοδοξίας, οι συµµετέχουσες κάνουν λόγο και για τους µεγαλύτερους κινδύνους που έχουν να αντιµετωπίσουν στο παρόν και το επόµενο διάστηµα. Οι µεγαλύτεροι κίνδυνοι για τα επόµενα τρία χρόνια είναι οικονοµικοί, όπως ο πληθωρισµός και η ύφεση, µε το 44% των γυναικών παγκοσµίως και 23% των Ελληνίδων να εστιάζουν σε αυτούς. Ακολουθεί ο κίνδυνος έλλειψης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναµικού (31% σύµφωνα µε τις γυναίκες παγκοσµίως και 15% σύµφωνα µε τις Ελληνίδες). Αν και η πολυπλοκότητα των εργασιών έχει αυξηθεί σύµφωνα µε το 90% των γυναικών παγκοσµίως και 91% των Ελληνίδων, σχεδόν τα δύο τρίτα (41% παγκοσµίως και 74% µεταξύ των Ελληνίδων) αναγνωρίζουν ευκαιρίες και για τη δική τους σταδιοδροµία σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Οι παρούσες κρίσεις σύµφωνα µε την έρευνα, συνοδεύονται επίσης από αλλαγές στα προσωπικά στυλ ηγεσίας τους. Χαρακτηριστικά, σύµφωνα µε τις δηλώσεις τους, το 43% των γυναικών παγκοσµίως και 56% των Ελληνίδων ενεργούν πλέον µε πιο ευέλικτο τρόπο.
«Η ισότητα των φύλων στα Διοικητικά Συµβούλια θα επιτευχθεί σε 15 χρόνια»
Σύµφωνα µε την έρευνα η διαφορετικότητα και η συµπερίληψη δεν έµειναν πίσω λόγω της πανδηµίας, σε αντίθεση µε ορισµένες προβλέψεις αλλά έχει γίνει πρόοδος και αναµένεται ακόµη µεγαλύτερη. Ειδικότερα, 77% των γυναικών παγκοσµίως και 87% των Ελληνίδων αναφέρουν ότι η ισότητα των φύλων στα Διοικητικά Συµβούλια θα επιτευχθεί σε 15 χρόνια – ή νωρίτερα, µε το 75% των γυναικών παγκοσµίως και 84% των Ελληνίδων συµφωνούν ότι η επίτευξη της ισότητας των φύλων σε ανώτατο διοικητικό επίπεδο θα συµβάλει στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της εταιρείας.
Ωστόσο, οι προκαταλήψεις και οι διακρίσεις παραµένουν κοινός τόπος: δύο στις τρεις συµµετέχουσες αναφέρουν ότι βρίσκονται σε µειονεκτική θέση λόγω του φύλου τους. Χαρακτηριστικά, το 64% των γυναικών παγκοσµίως και το 74% των Ελληνίδων έχουν έρθει αντιµέτωπες µε στερεότυπα και προκαταλήψεις τα τελευταία τρία χρόνια. Επιπλέον, αναφορικά µε το χάσµα των αµοιβών, σύµφωνα µε στοιχεία του Παγκόσµιου Οικονοµικού Φόρουµ, η διαφορά στις αµοιβές στους ηγετικούς ρόλους και σε ρόλους ανώτερων εξειδικευµένων στελεχών είναι επί του παρόντος 38%. Στην έρευνα της KPMG, το 45% των ερωτηθεισών παγκοσµίως και το 35% των Ελληνίδων αναφέρουν ότι υπάρχει διαφάνεια στις εταιρείες τους όσον αφορά την ισότητα των αµοιβών, ενώ το 33% παγκοσµίως και το 42% των Ελληνίδων αναφέρουν έλλειψη διαφάνειας. Όσον αφορά τις δοµικές συνθήκες για µια επιτυχηµένη σταδιοδροµία, η σηµασία του προσωπικού δικτύου παίζει πολύ σηµαντικό ρόλο. Ενδεικτικά, το 57% των γυναικών παγκοσµίως και το 61% των Ελληνίδων δίνει έµφαση στο προσωπικό δίκτυο.
KPMG: ΤΑ 11 ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤHΣ “2023 GLOBAL FEMALE LEADERS OUTLOOK”
- Το 87% των γυναικών παγκοσµίως και το 90% των Ελληνίδων θεωρούν την προσαρµοστικότητα ως τον πιο σηµαντικό παράγοντα επιτυχίας για την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων.
- Το 84% των ερωτηθεισών παγκοσµίως και το 74% των Ελληνίδων αναµένουν ανάπτυξη της εταιρείας τους τα επόµενα τρία χρόνια.
- Το 47% των γυναικών παγκοσµίως και το 35% των Ελληνίδων αναµένουν ότι οι παράγοντες ESG θα έχουν θετική επίδραση στην εταιρική ανάπτυξη.
- Το 67% των γυναικών παγκοσµίως και το 78% των Ελληνίδων βλέπει αυξηµένη ζήτηση για αναφορές ESG και διαφάνεια από τα ενδιαφερόµενα µέρη.
- Το 74% των γυναικών παγκοσµίως και το 58% των Ελληνίδων τοποθετούν τις επενδύσεις στην ανάπτυξη των εργαζοµένων πάνω από τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.
- Το 59% των γυναικών παγκοσµίως και το 61% των Ελληνίδων δεν σχεδιάζουν να είναι «πρωτοπόροι», ούτε «να ακολουθούν ταχύτατα» τον ψηφιακό µετασχηµατισµό.
- Το 64% των γυναικών παγκοσµίως και το 61% των Ελληνίδων νιώθουν (πολύ) καλά προετοιµασµένες για κυβερνοεπιθέσεις.
- Το 80% των γυναικών παγκοσµίως και το 73% των Ελληνίδων έχουν ήδη αναγκαστεί να αλλάξουν εταιρεία τουλάχιστον µία φορά προκειµένου να προχωρήσουν στο επόµενο βήµα της καριέρας τους.
- Το 51% των γυναικών παγκοσµίως και το 61% των Ελληνίδων αναφέρουν ότι το «old boys club», το δίκτυο αλληλοϋποστήριξης δηλαδή των ανδρών, εξακολουθεί να δρα στις εταιρείες τους.
- Το 77% των γυναικών παγκοσµίως και το 87% των Ελληνίδων αναφέρουν ότι η ισότητα των φύλων στα Διοικητικά Συµβούλια θα επιτευχθεί σε 15 χρόνια – ή νωρίτερα.
- Το 41% των συµµετεχουσών παγκοσµίως και το 32% των Ελληνίδων αναµένουν θετική επίδραση από τις κρίσεις στην καριέρα τους.