LINKEDIN PROFILES: ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ PERSONAL BRANDING ‘Η ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ;

Πρώτη πλατφόρµα σε προτίµηση για επαγγελµατική χρήση παραµένει το LinkedIn που τον περασµένο Μάιο συµπλήρωσε 20 χρόνια λειτουργίας. Παρά το γεγονός πως Facebook, Instagram και Tik Tok βλέπουν συνεχώς τις µετοχές τους ν’ ανεβαίνουν από τότε που ενσωµάτωσαν και προσέφεραν στο κοινό επαγγελµατικά εργαλεία προώθησης περιεχοµένου, η αξιοποίηση τους από τους χρήστες περιορίζεται για να καλύψει commercial ανάγκες ενώ το corporate κοινό εντοπίζεται σταθερά στο LinkedIn που προσφέρει µία επιπλέον ευκαιρία για personal branding.

Από junior level στελέχη µέχρι C- Suites, η πλατφόρµα καλωσορίζει 3 νέα µέλη και εντάσσει στο περιεχόµενο της 101 νέες αγγελίες εργασίας κάθε δευτερόλεπτο. Αυτός είναι και ο λόγος που το LinkedIn έχει αναδειχθεί σε Νο1 διαδικτυακό προορισµό αναζήτησης εργασίας παγκοσµίως. Σύµφωνα µε τα στατιστικά που δηµοσιοποίησε η εταιρεία, το LinkedIn προσµετρά αισίως 930 εκατοµµύρια χρήστες, το 60% των οποίων ανήκουν στο ηλικιακό εύρος 25-34 και τους άντρες -παραδοσιακά- να έχουν το προβάδισµα µε 58% του µεριδίου χρηστών.

Και όµως στο πιο δηµοφιλές κοινωνικό µέσο δικτύωσης όπου µπορείς να βρεις και να δικτυωθείς µε ανθρώπους που τώρα ξεκινούν την καριέρα τους, συναδέλφους που εργάζεσαι µαζί τους στην ίδια εταιρεία µέχρι να τον Bill Gates (την πιο επιδραστική προσωπικότητα του LinkedIn µε 34 εκατοµµύρια ακολούθους) πολλές γυναίκες – senior Level στελέχη στην Ελλάδα έχουν ανενεργά προφίλ ή κάποια που υπολειτουργούν.

H συγκεκριµένη πλατφόρµα προσφέρει µία τεράστια δυνατότητα για personal branding χωρίς να ξεφεύγουµε από τα στεγανά των επαγγελµατικών ορίων όπως πχ στο Instagram. Εδώ δίνεται η ευκαιρία να διαµορφώσουµε ταυτότητα και να την επικοινωνήσουµε όχι µόνο εκτός του οργανισµού που ήδη εργαζόµαστε αλλά στην ευρύτερη αγορά για αυτό ξεκινήστε µε τα βασικά:

Ανανεώστε την εικόνα προφίλ και εξωφύλλου µε µία πρόσφατη που να ανταποκρίνεται τόσο στην τωρινή εµφάνιση σας αλλά και στην θέση που κατέχετε σε µία εταιρεία

Ο επαγγελµατικός τίτλος δεν χρειάζεται να είναι βαρύγδουπος αλλά σαφής και ξεκάθαρος περιγράφοντας ακριβώς την επαγγελµατική ιδιότητα

Μετατρέψτε την περίληψη του βιογραφικού σε µία ενδιαφέρουσα ιστορία. Δώστε έµφαση όχι µόνο στα ‘’κατορθώµατα’’ και τους επαγγελµατικούς σταθµούς της καριέρας σας αλλά και στις δεξιότητες που σας χαρακτηρίζουν

Φροντίστε την ανάπτυξη του δικτύου σας σε τακτά χρονικά διαστήµατα πχ µετά από ένα συνέδριο, µία σηµαντική συνάντηση ή ένα πολυπληθές project µε ανθρώπους που επιθυµείτε να κρατήσετε επαφή, να παρακολουθείτε την δράση τους και να επικοινωνείτε τη δική σας

Μη γίνεστε φάντασµα! Αλληλοεπιδράστε µε το δίκτυο σας, κάνοντας likes σε δηµοσιεύσεις, αφήνοντας comments σε posts συνεργατών, συναδέλφων και opinion leaders. Προσοχή! Γράψτε κάτι σύντοµο και εύστοχο που αναδεικνύει την προσωπικότητα και τις ικανότητες σας ως Leader. Καλύτερα να µην δηµοσιεύσετε τίποτα αν είναι να χρησιµοποιήσετε έτοιµα τσιτάτα…

Για όσες κατέχουν ήδη τα βασικά του ‘’αθλήµατος’’ τότε η συνέπεια είναι αυτή που θα σας κάνει ν΄ ανέβετε επίπεδο.

Φτιάξτε ένα συγκεκριµένο πλάνο όχι µόνο µε το περιεχόµενο που θα δηµοσιεύσετε αλλά και τις κατάλληλες µέρες/ ώρες. Η κατάλληλη στιγµή ν’ αναρτήσετε περιεχόµενο είναι εκείνη που δηµοσιεύσουν οι Opinion Leaders του κλάδου σας

Βρείτε τα τρία # διευρυµένης κλίµακας µε τις περισσότερες δηµοσιεύσεις που αφορούν τον κλάδο ή την ειδικότητα σας και χρησιµοποιείστε σταθερά αυτά πχ #marketing #digitalmarketing #marketingforcoaches

Αλληλοεπιδράστε έξω από τα σύνορα του δικτύου σας µε Influencers, communities κτλ.

Καθώς η καθηµερινότητα διαµορφώνεται διαφορετικά για καθεµία από εµάς, είναι σηµαντικό να θυµόµαστε πως η συνέπεια είναι το κλειδί για ένα πετυχηµένο επαγγελµατικό προφίλ στο LinkedIn. Δεν είναι απαραίτητο να έχουµε στη διάθεση µας ηµερησίως ώρες για την παραγωγή περιεχοµένου, ακόµα και λίγα λεπτά αρκούν αρκεί να δηµοσιεύουµε συστηµατικά και όχι περιοδικά, να φροντίζουµε το περιεχόµενο και όχι να αυτοσχεδιάζουµε έχοντας κατά νου πως κάθε αντίδραση µας στην πλατφόρµα από ένα like µέχρι ένα άρθρο αναδεικνύουν την ταυτότητα µας και διαµορφώνουν το προσωπικό µας brand στην αγορά.

Θεοδώρα Νικολοπούλου

Founder ROUS PR

Υπ. Διδάκτωρ ΕΚΠΑ /
Τµήµα Επικοινωνίας και ΜΜΕ

Related Post