Share This Article
Στη διασκέδαση οι γυναίκες αποζητούν την ποιότητα και όχι την ποσότητα, την ουσιαστική επαφή και επιλέγουν είδη διασκέδασης που δεν θα βάλουν σε κίνδυνο της ίδιες και την οικογένεια τους» αναφέρει η Τζόση Βιτζηλαίου, Επικεφαλής Επικοινωνίας της ΑΜΒΥΞ, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο των ποτών. Η Τζόση Βιτζηλαίου καταθέτει στη συζήτησή μας όλη της τη συμπυκνωμένη εμπειρία αλλά και τη φιλοσοφία της ΑΜΒΥΞ απέναντι σε θέματα inclusion ενώ μιλάει ανοικτά για την ανισότητα των φύλων στην επαγγελματική σκακιέρα που επέτεινε περαιτέρω η πανδημία.
Πόσο επηρέασε η πανδημία τις καταναλωτικές συνήθειες των Γυναικών και την καθημερινή τους διασκέδαση;
Νομίζω ότι η πανδημία επηρέασε και τα δυο φύλα σημαντικά. Τα απανωτά lockdown όπου κάποιοι τα βίωσαν εντελώς μόνοι και κάποιοι με όλη την οικογένεια σε έναν κλειστό χώρο με δεκάδες υποχρεώσεις παράλληλα, όπως με τηλεργασία και τηλε-μάθηση, η απώλεια κοινωνικής ζωής και διασκέδασης και ο φόβος της αρρώστιας άλλαξαν άρδην τον τρόπο που καταναλώνουμε αλλά και διασκεδάζουμε. Τάσεις που προϋπήρχαν όπως το on line shopping ενισχύθηκαν κατά πολύ, ο χώρος μας πλέον μπορεί εύκολα να μεταβληθεί και σε γραφείο και οι ανάγκες μας σε είδη ένδυσης είναι βασισμένες πιο πολύ στην απλότητα και τη λειτουργικότητα. Οι γυναίκες επωμίσθηκαν περισσότερο τόσο τις ραγδαίες αλλαγές στα εργασιακά περιβάλλοντα αλλά και τις νέες συνθήκες στο σπίτι και αυτό γιατί κοινωνικά και πριν την πανδημία οι γυναίκες δυστυχώς καλούνται να ανταπεξέλθουν εξίσου αποτελεσματικά τόσο στη δουλειά τους όσο και στο οικογενειακό τους περιβάλλον οπότε με τις παρούσες συνθήκες οι υποχρεώσεις τους αυξήθηκαν κατά κόρον. Σε σχέση με τη διασκέδαση νομίζω ότι οι γυναίκες αποζητούν την ποιότητα και όχι την ποσότητα, την ουσιαστική επαφή και επιλέγουν είδη διασκέδασης που δεν θα βάλουν σε κίνδυνο της ίδιες και την οικογένεια τους.
Ποιες νέες προτάσεις και συνήθειες από τον κλάδο των αλκοολούχων υιοθέτησαν οι Ελληνίδες κατά τη διάρκεια της πανδημίας;
Η ψυχαγωγία κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς και οι συνήθειες των Ελληνίδων έχουν αλλάξει κατά πολύ, επηρεαζόμενές από την αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή, ο οποίος λειτουργεί πλέον σε ένα κλίμα ανησυχίας και ανασφάλειας. Οι νέες συνήθειες που παρατηρούμε είναι ότι έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τις τόσες συχνές εξόδους, δείχνουν την προτίμηση τους σε μικρότερα καταστήματα, σε καταστήματα με εξωτερικούς χώρους, έτσι ώστε να αποφεύγουν πολυσύχναστα κέντρα διασκέδασης και πολλές φορές προκειμένου να νιώσουν ασφαλείς, μεταφέρουν τη διασκέδασή τους σε σπίτια επιλέγοντας να δημιουργούν μόνες τους ευφάνταστα cocktails.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζει μια γυναίκα στη μετά Covid εποχή;
Επαγγελματικά οι γυναίκες είναι περισσότερο ευάλωτες αφού με τα lockdown και το κλείσιμο των βρεφικών σταθμών και σχολείων οδηγήθηκαν εκτός αγοράς λόγω αυξημένου φόρτου μη αμειβόμενης φροντίδας. Αυτές οι γυναίκες σε συνάρτηση με την οικονομική κρίση δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να ξαναενταχθούν στον επαγγελματικό στίβο. Επίσης γυναίκες επιχειρηματίες επηρεάζονται δυσανάλογα λόγω της τρέχουσας κρίσης αφού δεν έχουν όλες πρόσβαση σε στήριξη και χρηματοδότηση. Τέλος την τελευταία χρονιά δυστυχώς βλέπουμε πολλές γυναικοκτονίες και τα στοιχεία για την ενδοοικογενειακή κακοποίηση μας λένε ότι οι γυναίκες στη μετά covid εποχή είναι πιο ευάλωτες από ποτέ. Είναι επιτακτική ανάγκη οι σύγχρονες ευρωπαϊκές κοινωνίες να δημιουργήσουν όσο περισσότερες δομές γίνεται έτσι ώστε γυναίκες που αισθάνονται απειλή να μπορούν να βρίσκουν καταφύγιο και ψυχολογική υποστήριξη.
Τί αντιμετωπίσατε εσείς συγκεκριμένα;
Σαν μια μέση γυναίκα σε ένα τόσο ασταθές περιβάλλον νιώθω πολλές φορές ασάφεια για το μέλλον τόσο σε επαγγελματικό επίπεδο αφού η δουλειά μου μου και η επικοινωνία εν γένει έρχονται σε πλήρη αντιδιαστολή με την παρούσα κατάσταση, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο αφού ανησυχώ -αν και εμβολιασμένη- για το τι επιπτώσεις μπορεί να έχει ο Covid σε εμένα αλλά και σε κάποιο μέλος της οικογένειάς μου. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ότι πρέπει να ζω και να εργάζομαι με κανόνες που διαρκώς αλλάζουν και ότι δεν ξέρουμε ακόμα που θα πάει αυτή η κατάσταση.
Με ποιον τρόπο η Τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τον κλάδο σας;
Η Τεχνολογία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επικοινωνία αφού ουσιαστικά σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του πως επικοινωνούμε βασίζετε στις νέες τεχνολογίες. Επίσης δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει και ο ξεχωριστός κλάδος του digital PR γεγονός που τονίζει το πόσο εξαρτώμενη είναι η επικοινωνία από την Τεχνολογία. Η Τεχνολογία παρέχει πληροφόρηση, μας βοηθάει να την αποκτήσουμε σε πολύ σύντομο χρόνο, μας επιτρέπει να την διασταυρώσουμε και να την επεξεργαστούμε. Επίσης οι νέες τεχνολογίες βοηθούν στον καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο σχεδιασμό και την υλοποίηση των ενεργειών Δημοσίων Σχέσεων, τη σωστότερη επικοινωνία θεμάτων διαχείρισης κρίσεων και στην online επικοινωνία με τα ΜΜΕ.
Πιστεύετε ότι το inclusion, Equity, integration και ο περιορισμός των διακρίσεων αποτελεί ένα ώριμο ζητούμενο;
Δεν γίνεται στο 2022 να μιλάμε για διακρίσεις… Η πανδημία ήρθε να τονίσει την ανάγκη για αποδοχή της διαφορετικότητας. Η απομόνωση και η ασάφεια για το μέλλον σε συνδυασμό με την Tεχνολογία κατέστησαν σαφές ότι πλέον πρέπει να κρινόμαστε από το έργο που παράγουμε και τη στάση που κρατάμε, όχι από τη θρησκεία, την εθνικότητα μας, τη σεξουαλική μας ταυτότητα, από το φύλο ή την ηλικία μας. Η διαφορετικότητα σήμερα αποτελεί πλούτο και όχι εμπόδιο. Οι κοινωνικές αδικίες δεν είναι κάτι πρόσφατο, συμβαίνουν εκατοντάδες χρόνια. Αυτό που έχει γίνει τώρα είναι ότι εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο παύουν να είναι ανεκτικοί και γίνονται οι προπομποί ζητώντας από ηγέτες, κυβερνήσεις και εταιρίες να αναλάβουν δράση ως προς την εξάλειψη των προκαταλήψεων, των αδικιών και των φυλετικών διακρίσεων.
Τί απαντάτε στο δίλημμα καριέρα ή οικογένεια;
Για εμένα δεν υπάρχει δίλημμα. Κάθε γυναίκα μπορεί να επιλέξει αυτό που εκείνη θέλει και την εκφράζει. Δυστυχώς όμως στον επιχειρηματικό κόσμο τα πράγματα δεν είναι έτσι ξεκάθαρα.
Μια γυναίκα στερεοτυπικά οφείλει να καλύψει τις φιλοδοξίες της και καλείται να επιλέξει ανάμεσα στην καριέρα και τη δημιουργία οικογένειας ενώ σε ένα άντρα δεν τίθεται ποτέ αυτό το δίλλημα. Επίσης πολλές φορές οι γυναίκες δεν επιλέγονται συχνά για διοικητικές θέσεις, ενώ έχουν τα προσόντα διότι δεν θεωρούνται αρκετά «ανταγωνιστικές» εξαιτίας της επιθυμίας τους να κάνουν οικογένεια, κάτι που τις κρατάει πίσω. Νομίζω ότι παρόλο που θέλει ακόμα πολύ δουλειά έτσι ώστε οι γυναίκες να σπάσουν το «γυάλινο ταβάνι» και να έχουν ισότιμη αντιμετώπιση με τους άντρες πλέον γίνονται βήματα έτσι ώστε να πάψει ο διαχωρισμός των φύλων. Ίσως λοιπόν τα επόμενα χρόνια να μιλάμε πλέον για μια συνειδητή επιλογή και όχι για δίλλημα εξομοιώνοντας και τα δυο φύλα.