Βικτώρια Λουπάκου: MARKETING MANAGER ΤΗΣ LENOVO ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟ

ΣΤΗ: Σόνια Χαϊμαντά

Ως κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας µε παγκόσµια παρουσία, η Lenovo προσαρµόζεται συνεχώς στις µεταβαλλόµενες συνήθειες των καταναλωτών, προωθώντας την ποικιλοµορφία και την ένταξη και επιδιώκοντας διαρκώς την καινοτοµία στα προϊόντα και τις στρατηγικές µάρκετινγκ. Για τη Marketing Manager της Lenovo στην Ελλάδα και την Κύπρο, κα Βικτώρια Λουπάκου, αυτές οι προκλήσεις και ευκαιρίες είναι ιδιαίτερα σηµαντικές πόσο µάλλον όταν η Lenovo παρέχει τεχνολογικές λύσεις αιχµής, υποστηρίζοντας παράλληλα τους εργαζόµενους και πελάτες της µε δέσµευση για διαφορετικότητα, ισορροπία µεταξύ επαγγελµατικής και προσωπικής ζωής και συµµετοχικότητα.

Πώς βλέπει η Lenovo την περαιτέρω ενσωμάτωση των γυναικών στο business; 

Το παγκόσµιο ανθρώπινο δυναµικό της Lenovo αποτελείται από 36% γυναίκες, ενώ έχουµε δηµιουργήσει ειδική οµάδα, τη λεγόµενη «Women in Leadership @Lenovo (WILL), η οποία προσφέρει επιπλέον ευκαιρίες στις γυναίκες να αναπτύξουν τα ταλέντα τους. Πρόσφατα αναγνωρισθήκαµε στον Δείκτη Ισότητας των Φύλων του Bloomberg (Bloomberg Gender Equality Index), για τις προσπάθειές µας όσον αφορά στην ισότητα των φύλων στον εργασιακό χώρο.

Είναι µεγάλη χαρά που εργάζοµαι σε µια εταιρεία που έχει τόσο ψηλά τον πήχη σε αυτά τα θέµατα και δουλεύει συστηµατικά και µε όραµα προς τη κατεύθυνση αυτή. Παράλληλά µε όλες τις διαδικασίες που έχουν θεσµοθετηθεί για την ισότητα εσωτερικά στην εταιρεία, ένα ακόµα στοίχηµα – εξίσου σηµαντικό – είναι να υποστηρίξουµε τις γυναίκες που θα είναι η επόµενη γενιά στα STEM επαγγέλµατα.

Η Lenovo είναι εδώ και 15 χρόνια παγκόσµιος χορηγός στο Γυναικείο Φόρουµ για την Οικονοµία και την Κοινωνία (Women’s Forum for the Economy and Society), την κορυφαία διεθνή πλατφόρµα δράσης που αναδεικνύει τις φωνές και το όραµα των γυναικών, δηµιουργώντας ένα µέλλον χωρίς αποκλεισµούς για όλους.

Η Lenovo υποστηρίζει επίσης τις γυναίκες σε τοπικό επίπεδο µέσω του Lenovo Foundation και των δράσεών του, οι οποίες προσφέρουν πρόσβαση σε εκπαίδευση STEM, ενώ έχουµε εκπονήσει επιπλέον τοπικά προγράµµατα, όπως το Digital Upscaling for Women, το οποίο είχε ως στόχο να διευρύνει τις τεχνολογικές γνώσεις γυναικών.

 

Πιστεύετε ότι η συζήτηση που έχει ανοίξει αναφορικά με την εκπροσώπηση των γυναικών στις STEM θέσεις εργασίας, το gender gap και την έλλειψη ίσων ευκαιριών θα μας απασχολούν για καιρό; Ή το θέμα τείνει να βρει τη λύση του άμεσα;

Πρόσφατη έκθεση του Παγκόσµιου Οικονοµικού Φόρουµ εµφανίζει την Ελλάδα στην τελευταία θέση της Ευρώπης, στην ισότητα των φύλων, ενώ σε κάποιες κατηγορίες είµαστε µεταξύ των χειρότερων του κόσµου.

Κάπως παρήγορο είναι ότι ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του 21ου αιώνα είναι αναµφισβήτητα η ταχύτητα. Αλλαγές που παλαιότερα χρειάζονταν γενιές για να γίνουν µαζικά αποδεκτές, τώρα γίνονται πολύ πιο γρήγορα, κυρίως λόγω της γενικότερης πρόσβασης του πληθυσµού στην τεχνολογία.

Παρόλα αυτά, δεν θεωρώ ότι θα λυθούν άµεσα προβλήµατα όπως το gender gap και η εκπροσώπηση των γυναικών σε STEM θέσεις εργασίας.

Κυρίως δε, δεν θα λυθούν µόνα τους, απλώς µε την πάροδο του χρόνου. Θα λυθούν µέσα από συγκεκριµένες στρατηγικές και διαρκή επαγρύπνηση για την καλύτερη εκπόνηση των στρατηγικών αυτών.

Είναι πολύ ελπιδοφόρο ότι όλες οι µεγάλες εταιρείες -αλλά και πολλές µικρότερες- τόσο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, κάνουν πλέον ουσιαστικά βήµατα και έχουν θεσπίσει στρατηγικές και δράσεις που αλλάζουν το τοπίο.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζει μια γυναίκα που εργάζεται στον τομέα της τεχνολογίας και/ή του digital;

Νοµίζω ότι είναι τα µόνιµα προβλήµατα που βλέπουµε και σε άλλα industries.

Θα πίστευε κανείς ότι τα νέα µοντέλα εργασίας, όπως το remote working ή τα διαφορετικά πλαίσια υβριδικής εργασίας, θα έκαναν πιο εύκολη την εξισορρόπηση της ζυγαριάς, αλλά δεν φαίνεται να είναι έτσι ως τώρα.

Για παράδειγµα, πρόσφατη έκθεση της Kaspersky για την επίπτωση της πανδηµίας στην καριέρα των γυναικών στην τεχνολογία έδειξε ότι για τις καθηµερινές εργασίες που µειώνουν την παραγωγικότητα ή την εξέλιξη της εργασίας, το 60% των γυναικών που ερωτήθηκαν, δήλωσαν ότι είχαν αναλάβει την πλειονότητα των δουλειών του σπιτιού σε σύγκριση µε το 47% των ανδρών, ενώ το 63% ήταν υπεύθυνο για το διάβασµα των παιδιών σε σύγκριση µε το 52% των ανδρών και τέλος, ότι το 54% των γυναικών έπρεπε να προσαρµόσουν τις ώρες εργασίας τους περισσότερο από τον άνδρα σύντροφό τους για να φροντίσουν την οικογένεια.

Ως αποτέλεσµα, το 50% των γυναικών πιστεύουν ότι λόγω της πανδηµίας έχουν καθυστερήσει, αντί να βελτιώσουν τη συνολική εξέλιξη της καριέρας τους.

 

Γυναικεία ενδυνάμωση στην πράξη: ποιες είναι οι συμβουλές που δίνετε σε μια νέα γυναίκα προκειμένου να ξεπεράσει εμπόδια και απαγορευτικές για την ανέλιξή της, καταστάσεις; 

Θα συµβούλευα κάθε γυναίκα, ανεξάρτητα από την ηλικία της, να µην φοβάται να κυνηγήσει τα όνειρά της, όσο και αν αυτά µπορεί να φαίνονται άφταστα και µακρινά. Κανένας δρόµος δεν είναι στρωµένος µε λουλούδια. Κάθε δρόµος έχει τις αντιξοότητες και τις προκλήσεις του.

Μπορεί να ακούγεται κοινοτοπία, αλλά πιστεύω ακράδαντα στο ότι δεν έχει σηµασία πόσες φορές θα πέσεις, αλλά το να σηκωθείς ξανά και να συνεχίσεις. Αν δεν καταφέρεις έναν στόχο, επαναπροσδιόρισέ τον ή βρες άλλον να ακολουθήσεις. Κάνε νέα όνειρα και συνέχισε!

Όποια παραµένει επικεντρωµένη στο να εργάζεται µεθοδικά προς τους στόχους της, κερδίζοντας µικρές και µεγάλες µάχες, µε το πλήρωµα του χρόνου θα καταφέρει αυτά που θέλει.

Καθώς ο υβριδικός τρόπος ζωής εξακολουθεί να μειώνει την απόσταση μεταξύ εργασίας και διασκέδασης, οι καταναλώτριες δίνουν προτεραιότητα στην ευκολία χρήσης και τις κορυφαίες εμπειρίες, μέσα από μια πολύπλευρη και εξατομικευμένη τεχνολογία. Υπάρχει στη Lenovo μια σχετική σχεδιαστική προσέγγιση προϊόντων;

Η Lenovo, ως ο Νο1 κατασκευαστής Η/Υ στον κόσµο, πάντα καινοτοµεί και προσφέρει λύσεις για όλες τις πιθανές ανάγκες, τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων, ενώ ως ηγέτης στην τεχνολογία, αντιµετωπίζει τις προκλήσεις του σήµερα και δίνει µορφή στο µέλλον της ψηφιακής και υβριδικής εργασίας.

Όλα τα νέα µας µοντέλα είναι εστιασµένα στο να διευκολύνουν τα νέα δεδοµένα στην εργασία, µε εξαιρετικές επιδόσεις και αντοχή. Διαθέτουµε µια τεράστια γκάµα προϊόντων σχεδιασµένη για να καλύπτει τις ανάγκες επαγγελµατικής και προσωπικής χρήσης, αλλά και τις λύσεις σε επίπεδο software και εφαρµογών που εξασφαλίζουν απρόσκοπτη παραγωγικότητα, σε ασφαλές περιβάλλον.

Για όσους και όσες αποζητούν απόλυτη ευελιξία και δυνατό design στη συσκευή τους, η σειρά Yoga, µεταξύ άλλων, είναι µια από τις εξαιρετικά δυνατές επιλογές. Αποτελεί την κορυφή του στυλ και της τεχνολογίας και είναι σχεδιασµένη για όσους θέλουν να δηµιουργούν, εργάζονται αλλά και να παίζουν εύκολα. Πόσο µάλλον για όσους χρειάζονται να είναι διαρκώς on-the-go και θέλουν µια συσκευή που να µπορεί να αντεπεξέλθει στην απαιτητική καθηµερινότητά τους.

Ποιο είναι το προσωπικό σας «στοίχημα» ως στέλεχος της Lenovo; 

Η περαιτέρω εδραίωση της Lenovo ως love brand, αλλά και της εµπιστοσύνης που µας δείχνουν όλο και πιο πολύ οι πελάτες και οι συνεργάτες µας.

H Lenovo ήρθε 1η τη χρονιά που µας πέρασε τόσο στις προτιµήσεις των καταναλωτών στα Consumer Notebooks, µε µερίδιο αγοράς 27,69%, αλλά και στις προτιµήσεις των µεγάλων επιχειρήσεων του ιδιωτικού τοµέα, µε πραγµατικά εντυπωσιακό µερίδιο αγοράς σε αυτή την κατηγορία, που ανήλθε σε 41,53%.

Αυτά τα αποτελέσµατα οδήγησαν τη Lenovo στην N1 θέση στο σύνολο των κατηγοριών, για Ελλάδα και Κύπρο για το 2022.

Πρόκειται για πολύ σηµαντικές πρωτιές για όλους εµάς στη Lenovo και είµαστε όλοι ιδιαίτερα περήφανοι, τόσο για την οµάδα µας, αλλά και για όλους τους συνεργάτες µας, οι όποιοι συνέβαλαν ουσιαστικά στα αποτελέσµατα αυτά.

Η καινοτοµία είναι ο βασικότερος παράγοντας στην εξέλιξή µας, τόσο τεχνολογικά όσο και κοινωνικά. Παραµένω και εγώ πιστή στο όραµά της Lenovo για µια πιο αξιόπιστη και βιώσιµη ψηφιακή κοινωνία, χωρίς αποκλεισµούς, για όλους, παντού.

Related Post