Share This Article
Στη Σόνια Χαϊμαντά
Καθώς τα πολυκαταστήµατα Notos Department Stores έχουν δροµολογηθεί εδώ και έναν χρόνο σε νέους δρόµους marketing, η Ζωή Πυθαρούλη, Διευθύντρια Marketing & Επικοινωνίας, αναδεικνύεται σε έναν αξιόπιστο οδηγό. Το πολύπειρο στέλεχος, στην αγορά των FMCG & Retail, εστιάζει ήδη στην ενδυνάµωση της omnichannel στρατηγικής ανάπτυξης των πολυκαταστηµάτων της επιχείρησης µέσω ενός στοχευµένου πλάνου online και offline marketing ενεργειών και συνεργιών. Βασικός στόχος της είναι η περαιτέρω ενίσχυση του awareness των πολυκαταστηµάτων ως distinctive shopping destinations. Και όπως όλα δείχνουν φαίνεται να τον εκπληρώνει. Με οµαδικό πνεύµα, πολλή δουλειά, σεµνότητα και καινοτόµες ιδέες.
Πόσο σας βοήθησε στην τρέχουσα θέση σας η εμπειρία σας από παλαιότερες θέσεις σε εταιρείες καλλυντικών και αλκοολούχων;
Το exposure συνολικά σε διαφορετικά industries, χώρες και αγορές δίνει µια ξεχωριστή και διαφοροποιηµένη εµπειρία συµπληρώνοντας σταδιακά το επαγγελµατικό προφίλ. Αλλά και κατά τη διάρκεια των χρόνων παραµονής στην ίδια εταιρεία και αγορά είναι δεδοµένο, όταν θέλεις, ότι αποκτάς διαφοροποιηµένες εµπειρίες δεδοµένης της εξέλιξης – καινοτοµίας προϊόντων, υπηρεσιών και τρόπων επικοινωνίας, δηµιουργία νέων καταναλωτικών customer profiles, δηµιουργία νέων αγοραστικών καναλιών. Προσωπικά νιώθω τυχερή γιατί εκτέθηκα επαγγελµατικά σε πολλά και διαφορετικά markets & mindsets κάθε ένα από τα οποία συνέβαλλε στην προσωπική και επαγγελµατική µου εξέλιξη. Και ενώ φαίνονται διαφορετικά, κάθε αγορά εξυπηρετεί ένα ίδιο σκοπό: Πως θα κερδίσει ένα ευχαριστηµένο καταναλωτή ο οποίος θα οδηγηθεί στην πιστότητα και θα δηµιουργήσει ένα θετικό word of mouth για το brand το οποίο εκπροσωπείς και σε κάθε κανάλι που δραστηριοποιείσαι.
Τί σημαίνει για την καταναλώτρια ο στόχος που έχετε θέσει για ενδυνάμωση της omnichannel στρατηγικής ανάπτυξης των πολυκαταστημάτων Notos, μέσω ενός στοχευμένου πλάνου online και offline marketing ενεργειών και συνεργιών;
Πολύ στοχευµένα στην αναβάθµιση αλλά και στην δηµιουργία ενός καθολικού brand experience, παραµένοντας πιστοί στην αξία που διέπει την εταιρεία όλα τα χρόνια λειτουργίας της: τον σεβασµό στον πελάτη. Το στρατηγικό πλαίσιο omni ανάπτυξης των πολυκαταστηµάτων περιλαµβάνει ένα διευρυµένο brand portfolio, εκπροσωπώντας τάσεις αλλά και όλες τις οικονοµικές τάξεις των υπαρχόντων και δυνητικών καταναλωτών µας, αναβαθµισµένο customer journey σε χώρους τόσο των φυσικών σηµείων όσο και του ecommerce, ενδυνάµωση της επικοινωνιακής εξωστρέφειας σε offline/online µέσα, νέο & σύγχρονο look & feel του notos brand identity το οποίο απευθύνεται στην εποχή µας.
Σε ποιο βαθμό έχει επιτευχθεί ο στόχος της ενίσχυσης του awareness των πολυκαταστημάτων ως distinctive shopping destinations;
Ο συγκεκριµένος στόχος, ανεξαρτήτου του σταδίου ωριµότητας ή leadership ενός brand, είναι πάντα δυναµικός και ορίζεται από την ίδια την αγορά, τους καταναλωτές, τον ανταγωνισµό. Για τα πολυκαταστήµατα notos έχει ξεκινήσει ήδη µια στρατηγική ανάπτυξης της επικοινωνίας τόσο σε διαφορετικά µέσα, όσο και µε διαφορετικό content, σε διαφοροποιηµένα occasions και διαφορετικό frequency. Επιπλέον, η δηµιουργία συνεργειών µε brands or stakeholders είναι µια από τις στρατηγικές εµπορικές προτεραιότητες για την ενδυνάµωση της εικόνας του σύγχρονου multi occasion department store.
Digital Marketing, Social Media, Ψηφιακή εποχή: πώς έχει μεταμορφώσει το digital marketing τον κλάδο του retail και τί ρόλο έχετε διαδραματίσει στην αξιοποίηση ψηφιακών στρατηγικών για την ενίσχυση της παρουσίας της Notos Department Stores;
Σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ο στόχος µας είναι να δηµιουργούµε αγοραστικές προσωποποιηµένες εµπειρίες. Σε µια εποχή όπου µεγάλο µέρος των επενδύσεων στοχεύουν τα digital µέσα, είναι απαραίτητο να διατηρούµε το customer connection το οποίο χτίζει το brand loyalty. H «πολυτέλεια» την οποία µας προσφέρουν τα digital tools είναι το µαζικό ή στοχευµένο penetration (profiles, demographics, habits, remarketing) δίνοντάς µας ταυτόχρονα τη δυνατότητα ελέγχου του ROI και την υιοθέτηση τακτικών και άµεσων λύσεων βελτίωσης της απόδοσης. Ταυτόχρονα η δηµιουργία content σχετικού µε το µέσο, τον καταναλωτή που στοχεύεις και το occasion στο οποίο θέλεις να ανταγωνιστείς, είναι το µεγάλο “asset” της marketing οµάδας να διαφοροποιηθεί και να κερδίσει share of customer choices. To challenge είναι πως θα δηµιουργήσεις το added value που θα οδηγήσει στο desirability. Όσο και να ακουστούν αντικρουόµενες έννοιες σε ένα market context που το digital activation διατηρεί ένα κυρίαρχο µέρος της επικοινωνίας, των πωλήσεων αλλά και των συνολικών επενδύσεων, δύο είναι τα µέσα που θα συµβάλλουν στο omni desirability:
- Data, η ανάλυση των οποίων οδηγεί σε actions.
- Human connection & personalized experience το οποίο δηµιουργεί loyalty & conversion omni wise.
- Έχοντας ένα ήδη αναπτυγµένο loyalty scheme, αναλύοντας δεδοµένα και αγοραστικά patterns αλλά ταυτόχρονα εκπαιδεύοντας τις οµάδες µας για να διατηρήσουν και να ενισχύσουν το level of service το οποίο θα µας ξεχωρίσει σε σχέση µε τον ανταγωνισµό.
- Το digital activation δεν αντικαθιστά το human connection – αναβαθµίζει και προσωποποιεί τη συνολική εµπειρία.
Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μια επιτυχημένη καμπάνια μάρκετινγκ ή μια πρωτοβουλία της οποίας ηγηθήκατε στα πολυκαταστήματα Notos; Ποια ήταν τα βασικά στοιχεία που συνέβαλαν στην επιτυχία του;
Θα αναφέρω πρόσφατα παραδείγµατα ενεργειών οι οποίες αξιοποίησαν physical resources και δηµιούργησαν µεγάλο offline/online publicity, παρουσιάζοντας δηµιουργικά το νέο brand portfolio. Δηµιουργήσαµε, εντός του πολυκαταστήµατος notos στη Θεσσαλονίκη, ένα catwalk event µε τις νέες µας fashion προτάσεις για SS 23, έχοντας τη συµβολή ενός ευρηµατικού & δηµιουργικού style director ο οποίος ξάφνιασε εντυπωσιακά µε τους συνδυασµούς και τις προτάσεις για άνδρα – γυναίκα, τόσο στους δηµοσιογράφους και ευρύτερα media προσκεκληµένους όσο και στους πελάτες του Πολυκαταστήµατος οι οποίοι παρευρέθηκαν, δηµιουργώντας publicity buzz το οποίο µετατράπηκε σε µετρήσιµο conversion την περίοδο που ακολούθησε. Στην Αθήνα, δηµιουργήσαµε πρόσφατα στο κτίριο της Αιόλου, ένα νέο space concept το οποίο θα αξιοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ανάλογα της εποχής και των occasions, σε ένα ειδικά διαµορφωµένο summer playground, µε όλες τις νέες τάσεις σε beachwear & summer accessories. Ο χώρος εγκαινιάστηκε µέσω dedicated PR event – δηµιουργώντας on the spot buzz σε πελάτες, περαστικούς αλλά και προσκεκληµένους συνεπάγοντας µεγάλο online/offline virality.
Ποιες είναι μερικές από τις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζετε ως Marketing and Communication Director; Πώς ξεπερνάτε αυτές τις προκλήσεις για να επιτύχετε τους στόχους σας;
Η δυναµικά εξελισσόµενη retail αγορά αλλά και το ευρύτερο market context, το flexibility αλλά και alert να προσαρµόζεις, καινοτοµείς, µε στόχο πάντα το µεγαλύτερο ROI που ναι µεν µεταφράζεται σε νούµερα traffic & conversion αλλά κυρίως σε περισσότερους και ευχαριστηµένους πελάτες που θέλεις να επισκεφθούν εκ νέου τα Καταστήµατά σου, είναι το µεγαλύτερο αλλά και ωραιότερο challenge µιας marketing οµάδας.
Ως επαγγελματίας μάρκετινγκ, πώς μετράτε την επιτυχία των καμπανιών σας; Ποιους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI) παρακολουθείτε και πώς χρησιμοποιείτε τα δεδομένα για να βελτιώσετε τις στρατηγικές σας;
Traffic, Conversion, Item per basket + cross selling, CPA & ROI, Loyalty KPI’s είναι βασικοί δείκτες τους οποίους παρακολουθούµε. Χρησιµοποιώντας αυτά τα δεδοµένα, µπορούµε να αναλύσουµε τις τάσεις, να προσαρµόσουµε tactical or strategically τα πλάνα, να κατανοήσουµε το κοινό µας και να βελτιώσουµε την απόδοση των καµπανιών µας.
Πώς προσεγγίζετε τη συνεργασία με άλλα τμήματα των πολυκαταστημάτων Notos, όπως πωλήσεις, merchandising και εξυπηρέτηση πελατών, για να εξασφαλίσετε μια συνεκτική εμπειρία brand για τους πελάτες;
Η Οµάδα των Πολυκαταστηµάτων notos είναι µια Οµάδα µε ένα κοινό στόχο: την προσέγγιση, διατήρηση και πιστότητα του πελάτη. Ανεξαρτήτως τίτλων ή αρµοδιοτήτων, η συνεργασία και η Οµαδικότητα είναι το key component µιας επιτυχηµένης πορείας και επίτευξης των KPI’s που προαναφέρθηκαν!
Μπορείτε να μοιραστείτε κάποιες ιδέες σχετικά με το μέλλον του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου; Ποιες τάσεις προβλέπετε και πώς σκοπεύετε να προσαρμόσετε τις στρατηγικές σας για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί;
Τεχνολογία, αναβαθµισµένη προσωποποιηµένη εµπειρία, νέες καταναλωτικές συνήθειες και προφίλ καταναλωτών, ενσυναίσθηση και εµπάθεια σε fundamental αξίες όπως βιωσιµότητα και κυκλική οικονοµία είναι αυτά τα οποία θα διαφοροποιήσουν ή θα αλλάξουν ριζικά marketing τακτικές. Αυτά είναι µερικά από τα triggers της marketing στρατηγικής των πολυκαταστηµάτων notos στο ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής τους ανάπτυξης και εξέλιξης.
Κατά τη γνώμη σας, ποιες είναι οι βασικές δεξιότητες και ιδιότητες που απαιτούνται για έναν επιτυχημένο επαγγελματία μάρκετινγκ και επικοινωνίας στη σημερινή ψηφιακή εποχή; Πώς έχετε καλλιεργήσει και αναπτύξει αυτές τις δεξιότητες καθ ‘όλη τη διάρκεια της καριέρας σας;
Είµαι σίγουρη ότι γνωρίζουµε σχεδόν όλοι πόσο alert and updated, digital and numerical wise πρέπει να είµαστε, δηµιουργώντας integrated omni business strategy and marketing plans. Ωστόσο κανένα functional or technical professional attribute δεν είναι ολοκληρωµένο εάν δεν υπάρχει το πάθος για την συγκεκριµένη δουλειά ανεξαρτήτου αγοράς. Πελατοκεντρικά επαγγέλµατα απαιτούν υψηλό αίσθηµα σεβασµού στον πελάτη και κατανόησης των αναγκών του. Κανένας εφησυχασµός ή αλαζονεία, αλλά διαρκής αναζήτηση και επιθυµία για διαφοροποίηση.
Ως γυναίκα σε ηγετική θέση, έχετε αντιμετωπίσει μοναδικές προκλήσεις ή ευκαιρίες στην καριέρα σας; Tί συμβουλές θα δίνατε σε επίδοξες γυναίκες επαγγελματίες στον τομέα του μάρκετινγκ;
Αυτοπεποίθηση να διεκδικεί, να αναλαµβάνει προκλήσεις, να κυνηγάει τον στόχο, να µένει πιστή σε ηθικές της αξίες και να ισορροπεί βάζοντας προτεραιότητες – γιατί δεν είναι όλα και πάντα προτεραιότητα!