Ελβίρα Κορωναίου: Marketing Manager στον τομέα του Secure Power (ΙΤ λύσεις) τησ Schneider Electric για τη ζώνη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, το Ισραήλ και την Ιταλία

ΣΤΗ: ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Η Ελβίρα Κορωναίου ανέλαβε πολύ πρόσφατα Marketing Manager στην Schneider Electric στον τομέα του Secure Power (ΙΤ λύσεις) για τη ζώνη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, το Ισραήλ και την Ιταλία και είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής marketing της εταιρείας στις περιοχές. Καθόλου προβλέψιμη η ίδια και η συζήτηση που είχαμε μαζί της. H Ελβίρα Κορωναίου, όχι μόνο μας δίνει πληροφορίες πως αντιμετωπίζει η Schneider Electric τις γυναίκες σε θέσεις ηγεσίας αλλά μας ανοίγει και ένα νέο «παράθυρο» αναφορικά με το πως θα έπρεπε να βλέπουμε τα πράγματα και τον μακρύ δρόμο που έχουμε να διανύσουμε για να ξεφύγουμε από τα παγιωμένα στερεότυπα..

Υπάρχουν κάποια πρόσθετα και ιδιαίτερα στοιχεία που διαθέτει μια Γυναίκα (π.χ. Ιδέες, Φαντασία, Υπομονή, Επικοινωνία) και είναι απαραίτητα για να χειρίζεται το marketing μιας μεγάλης εταιρείας όπως η Schneider Electric σε μια τόσο εκτεταμένη περιοχή ευθύνης; Ή το φύλο δεν διαδραματίζει κανέναν απολύτως ρόλο;

H Schneider Electric είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο βιώσιμες εταιρείες του κλάδου και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που συμβάλλω στη συνεχώς ανοδική της πορεία. Εύχομαι, μέσα από τα νέα μου καθήκοντα, να συνδράμω ακόμα περισσότερο στην υλοποίηση του οράματος της εταιρείας καθώς και στην επίτευξη των στόχων μας σε όλη τη ζώνη ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη του ΙΤ καναλιού, αλλά και σε ένα ενεργειακά πιο βιώσιμο μέλλον για όλο το ΙΤ οικοσύστημα.

Τα Soft skills, όπως η υπομονή, η «δημιουργική» σκέψη, οι ικανότητες επίλυσης προβλημάτων και το multi-tasking – ανάμεσα σε άλλα – είναι δεξιότητες που κατά τη γνώμη μου δεν έχουν φύλο και πρέπει σε ένα βαθμό να τα διαθέτουν όλα τα στελέχη της αγοράς σε θέσεις με εκτεταμένες ευθύνες.

Συναντήσατε εμπόδια στη διαδρομή σας επειδή είστε Γυναίκα; Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να δείτε να αλλάζει στον τομέα της Τεχνολογίας αναφορικά με τις Γυναίκες;

Η δική μου προσωπική εμπειρία από τις εταιρείες τεχνολογίας που έχω εργαστεί μέχρι τώρα, είναι αρκετά «ευχάριστη» και δεν έχω αντιμετωπίσει αξιοσημείωτες διακρίσεις σε σχέση με την ισότητα των φυλών.

Είναι γεγονός ότι η Schneider Electric δραστηριοποιείται σε έναν αμιγώς ανδροκρατούμενο χώρο και για τον λόγο αυτό γνωρίζει ακόμα περισσότερο ότι η διαφορετικότητα των ανθρώπων της είναι η δύναμή της.

Ωστόσο, αν οι περισσότερες εταιρείες προωθούσαν τη διαφορετικότητα και την συμπερίληψη, τότε δεν θα συναντούσαμε τέτοια ερωτήματα. Η θέση με την οποία τάσσομαι και εγώ και πολλοί συνάδελφοι του χώρου είναι ότι αντί να αναρωτιόμαστε πώς μια γυναίκα τα καταφέρνει τόσο καλά σε μια ανδροκρατούμενη βιομηχανία, θα πρέπει να “κανονικοποιήσουμε” την παρουσία των γυναικών στο STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) και σε ηγετικές θέσεις.

Παραμερίζοντας ότι πρόκειται για ζήτημα δίκαιης αντιμετώπισης και ένταξης, έχει αποδειχθεί ότι οι εταιρείες που ενσωματώνουν γυναίκες σε διοικητικά συμβούλια και σε ρόλους λήψης αποφάσεων, προσφέρουν καλύτερα αποτελέσματα στους επενδυτές τους. Επομένως, το ζήτημα που τίθεται είναι επιχειρηματικής και όχι μόνο κοινωνικής φύσης.

Η Schneider Electric αποτελεί μια εταιρεία με δέσμευση ως προς τη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον σεβασμού και ίσων ευκαιριών για όλους τους εργαζομένους της. Τι σημαίνει αυτή η δέσμευση στην πράξη;

Η Schneider Electric αναγνωρίζει ότι η σωστά ενσωματωμένη διαφορετικότητα των ανθρώπων της είναι η δύναμή της και οι διακρίσεις που έχει λάβει τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνουν ότι κάνει πράξη αυτά που πρεσβεύει.

Ενδεικτικά μπορώ να αναφέρω ότι η δέσμευση της εταιρείας για ίσες αμοιβές μεταξύ των φύλων και η διασφάλιση ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς αναγνωρίστηκε από τον Δείκτη Ισότητας Φύλων Bloomberg Gender-Equality Index (GEI) για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Η Schneider Electric σημείωσε βαθμολογία που ξεπερνούσε τον συνολικό μέσο όρο του GEI, με τις υψηλότερες βαθμολογίες να αφορούν την ισάξια αμοιβή και τις ίσες αμοιβές μεταξύ των φύλων, όπου η εταιρεία ξεχώρισε με σημαντικό προβάδισμα. Το «Παγκόσμιο Πλαίσιο Ίσων Αμοιβών» της Schneider Electric εντοπίζει μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων σε συγκρίσιμες ομάδες εργαζομένων και διασφαλίζει τη συνέπεια, τη δικαιοσύνη και τη μεγαλύτερη διαφάνεια και η εταιρεία δεσμεύεται να επιτύχει <1% μισθολογική διαφορά για τις γυναίκες και τους άνδρες έως το 2025.

Επίσης, μέσα στο έτος προχωρήσαμε στην υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας, που αποτελεί μια ακόμα κίνηση έμπρακτης υποστήριξης ενός εργασιακού περιβάλλοντος όπου επικρατεί σεβασμός, ισότητα και αποδοχή της διαφορετικότητας, χωρίς αποκλεισμούς ή διακρίσεις που αφορούν στο φύλο, την ταυτότητα φύλου, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, το χρώμα του δέρματος, την ηλικία, την εθνικότητα ή οποιαδήποτε μορφής αναπηρία.

Πόσο δίκαιο και ίσων αποστάσεων μπορεί να είναι ένα περιβάλλον σε εταιρεία Τεχνολογίας για τις γυναίκες, όταν σαφέστατα υπερτερούν στην αγορά εργασίας οι άνδρες;

Η διαφορετικότητα και η ισότητα των φύλων βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής και των αξιών της Schneider Electric. Θέλουμε και δεσμευόμαστε να φέρουμε την αλλαγή και να ‘χτίσουμε’ έναν κόσμο στον οποίο οι γυναίκες μπορούν να διακρίνονται σε επαγγέλματα που συνήθως απευθύνονται περισσότερο στους άνδρες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε τομείς υπηρεσιών συντήρησης όπου οι συνθήκες εργασίας ήταν παραδοσιακά απαιτητικές σε σωματικό επίπεδο. Σήμερα, οι σημαντικές τεχνολογικές τάσεις, όπως το Internet of Things (IoT) και η ψηφιοποίηση καθιστούν αυτή την εργασία πιο προσιτή στη νέα γενιά μορφωμένων εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων πολλών γυναικών.

Νιώθω ιδιαίτερα τυχερή που είμαι μέρος του δυναμικού μίας εταιρείας όπως η Schneider Electric, ειδικά επειδή δραστηριοποιείται σε έναν αρκετά ανδροκρατούμενο κλάδο. Η εταιρεία, όπως προαναφέραμε, διαθέτει ειδικό προϋπολογισμό για την εξίσωση των αμοιβών ανδρών και γυναικών σε αντίστοιχες θέσεις, θέτει στόχους αύξησης των γυναικών σε ηγετικές θέσεις και δεσμεύεται να έχει ίση εκπροσώπηση ανδρών σε οποιαδήποτε νέα θέση. Επίσης, επενδύει σε νέους ανθρώπους έμπρακτα, με τον μέσο όρο ηλικίας της ομάδας πωλήσεων να είναι κάτω των 40 ετών.

Σε ποιο βαθμό η κυβερνοασφάλεια αφορά ιδιαίτερα τις Γυναίκες και πως εξελίσσονται κατά τη γνώμη σας οι υπηρεσίες προστασίας σε αυτήν την κατεύθυνση;

Δεν θεωρώ ότι η κυβερνοασφάλεια αφορά περισσότερο ένα από τα δύο φύλα. Πιστεύω ότι από τη στιγμή που έχουμε αποδεχθεί την πορεία στην οποία βρίσκεται η κοινωνία μας, δηλαδή την ολοένα αυξανόμενη ενσωμάτωση του ψηφιακού στοιχείου στη ζωή μας, η κυβερνοασφάλεια μας αφορά όλους, από τον πιο μικρό μέχρι και τον πιο μεγάλο, άνδρα ή γυναίκα. Βέβαια, εδώ έχουμε το ζητούμενο των ηλικιών και των διαφορετικών επιπέδων εξοικείωσης με τα ψηφιακά μέσα και την τεχνολογία και φυσικά το «πρόβλημα» του πώς θα συντονίσουμε ποικίλες κοινωνικές ομάδες ώστε να είναι όλοι εξίσου καταρτισμένοι σχετικά με τις δυνατότητες, τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που ελλοχεύουν στον ψηφιακό κόσμο. Με δεδομένη την ταχύτητα που υλοποιούνται έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, το να εξασφαλίσουμε το inclusivity όλων ίσως αποτελέσει την επόμενη μεγάλη πρόκληση.

Είναι «συμπεριληπτικό», πιστεύετε, για τις Γυναίκες το περιβάλλον του business της Τεχνολογίας αλλά και του Marketing του κλάδου; Εργάζονται αρκετές γυναίκες σε αυτούς τους κλάδους και εκπροσωπούνται επαρκώς και πάντως δίκαια, στις υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις; 

Με την πάροδο του χρόνου, τόσο οι εργαζόμενοι όσο και το καταναλωτικό κοινό γίνονται ολοένα και πιο ευαισθητοποιημένοι στο κομμάτι της πολυπολιτισμικότητας, υπαγορεύοντας την ανάγκη για ποικιλομορφία -λαμβάνοντας μάλιστα υπόψιν ότι αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην αποδοτικότητα των υπαλλήλων.

Πιστεύω ότι κάθε οργανισμός, οφείλει να αναγνωρίζει ότι το ανθρώπινο δυναμικό είναι το σημαντικότερο στοιχείο του ενεργητικού του και να φιλοξενεί τη διαφορετικότητα μεταξύ των εργαζομένων του. Η προσήλωση της Schneider Electric στην ισότητα, και ειδικά αυτή μεταξύ των φύλων, αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής βιωσιμότητας της εταιρίας και των στόχων της έως το 2025, οι οποίοι αντικατοπτρίζουν τη συνεχή δέσμευση της για την προώθηση θετικών αλλαγών και την παροχή ίσων ευκαιριών για όλους.

Τί σας συναρπάζει περισσότερο, τί σας κινητοποιεί σε αυτόν τον κλάδο που εργάζεστε; 

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του κλάδου της τεχνολογίας είναι ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να εξελίσσεται. Αυτό συνεπάγεται ότι όποιος ασχολείται με την τεχνολογία βρίσκεται αντίστοιχα σε μία συνεχόμενη διαδικασία εκμάθησης και συνεχή ‘προσωπική’ εξέλιξη θα μπορούσαμε να πούμε.

Συγκεκριμένα, η βιομηχανία των data centers αλλάζει ραγδαία σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και εκτιμώ ότι τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομίας. Αντίστοιχα, οι ειδικότητες που σχετίζονται με την τεχνολογία θα αναπτυχθούν περαιτέρω προσφέροντας ακόμα περισσότερες ευκαιρίες στη νέα γενιά. Βέβαια, η εξισορρόπηση της διαφορετικότητας και η προσέλκυση νέων ταλέντων, για παράδειγμα, θα πάρει χρόνο, αλλά τα αποτελέσματα θα είναι σημαντικά για όλους τους συνδεδεμένους κλάδους.

 

Related Post