Share This Article
Η Praktiker Hellas, το Νo. 1 Δίκτυο Home Improvement & DIY στην Ελλάδα, έχει τη Μάριαµ Σάντρι τα τελευταία δύο χρόνια στη Διοικητική της Οµάδα και στη θέση της Marketing Director. Όταν ανέλαβε τον Ιούλιο του 2021 τη νέα της θέση, βασικός στόχος της ήταν να συµβάλει ενεργά στον µετασχηµατισµό της εταιρείας σε ένα σύγχρονο brand, µε επίκεντρο τον άνθρωπο και το σπίτι του.Φαίνεται ότι το πέτυχε. Με καινοτοµίες, τόλµη αλλά και χιούµορ. Δύσκολος συνδυασµός, όχι όµως για την Praktiker Hellas και τη Μάριαµ Σάντρι και την οµάδα της.
Ποιες συγκεκριμένες προκλήσεις αντιμετωπίζετε ως διευθύντρια μάρκετινγκ στον τομέα του Home Improvement και πώς τις ξεπερνάτε;
Η Praktiker τα τελευταία χρόνια έχει µπει σε µια τροχιά εκσυγχρονισµού αρκετά απαιτητική, ωστόσο µε πολλαπλά οφέλη για τον άνθρωπο και την κοινωνία. Πήραµε από νωρίς την απόφαση ολικού µετασχηµατισµού της δραστηριότητάς µας προκειµένου να ευθυγραµµιστούµε µε το σήµερα αλλά και να δείξουµε το δρόµο για το αύριο. Ένα αύριο που το οραµατιζόµαστε βιώσιµο και συµπεριληπτικό.
O µετασχηµατισµός της Praktiker αποτελεί µια εξαιρετική πρόκληση, όσο και εκπληκτικό ταξίδι για έναν Marketeer. Πρόκληση γιατί στον δρόµο για τη µεγάλη αλλαγή συναντά κανείς και µεγάλα εµπόδια, ταυτόχρονα όµως είναι και ένα ταξίδι γνώσεων, δηµιουργικότητας & εµπειριών. Ο τοµέας του Home Improvement τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί µε ταχύτατους ρυθµούς στο λιανεµπόριο. Ωστόσο, ο συνδυασµός οικονοµικής ύφεσης και πληθωρισµού έχει επηρεάσει πολύ την ψυχολογία των καταναλωτών. Η µείωση του διαθέσιµου εισοδήµατός τους, σε συνδυασµό µε την αγωνία που βιώνουν, ωθούν τους καταναλωτές σε µια διαδικασία έρευνας και επαναξιολόγησης των επιλογών τους. Από τη δική µας πλευρά φροντίζουµε µέσα από διαρκείς έρευνες, προϊοντικές επιλογές, βελτιστοποιήσεις διαδικασιών, συνεχή εκπαίδευση των πωλητών µας, επενδύσεις σε συστήµατα και βελτίωση της εµπειρίας των αγοραστικών ταξιδιών να προσφέρουµε, τις προτάσεις, τις υπηρεσίες, τις προσφορές αλλά και τους τρόπους πληρωµής που χρειάζεται το σπίτι των καταναλωτών µας.
Ισχυρός καταλύτης στο ταξίδι του µετασχηµατισµού αποτελεί και η επικοινωνιακή στρατηγική της µάρκας, η οποία πατώντας εύστοχα πάνω στην επικαιρότητα έχει καταφέρει να ξεχωρίσει µε τις καµπάνιες της και το χιούµορ της. Άλλωστε το χιούµορ & το γέλιο είναι ένας τρόπος για να αντιµετωπίζεις τις δύσκολες στιγµές. Χαρακτηριστικά παραδείγµατα αποτελούν τόσο η καµπάνια της περσινής Βlack Friday, µε τον αθλητικό της παλµό και σλόγκαν «Αυτό είναι σωστό» όσο και η προεκλογική καµπάνια κήπου «Urban Kipos Δαγκωτό», οι οποίες ξεχώρισαν το brand µας µε τα εύστοχα µηνύµατά τους.
Και όλα αυτά µε βιώσιµο και συµπεριληπτικό τρόπο. Η Praktiker σχεδιάζει στρατηγικά το αύριο, εφαρµόζοντας το αποκλειστικό σχέδιο µιας επιχειρηµατικότητας που σέβεται και ενισχύει θετικά την Κοινωνία και το Περιβάλλον.
Πρόσφατα λανσάραµε το νέο µας Πρόγραµµα Συµπερίληψης και Προσβασιµότητας «Σπίτι Ανοιχτό» το οποίο περιλαµβάνει µια πλούσια προϊόντική σειρά που απευθύνεται σε άτοµα 3ης ηλικίας και ΑµεΑ, δοµικές αλλαγές εντός κι εκτός των καταστηµάτων µας για τη διασφάλιση της προσβασιµότητας, εκσυγχρονισµό του site καθώς και παροχή πολλών άλλων καινοτόµων υπηρεσιών που βελτιώνουν την καθηµερινότητα όλων.
Κάθε πρόκληση αντιµετωπίζεται µε φαντασία και όραµα, µε σκληρή δουλειά και προηγµένη τεχνογνωσία αλλά και µε αίσθηµα ευθύνης απέναντι στους ανθρώπους που µας εµπιστεύονται.
Θα μπορούσατε να μας πείτε περισσότερα για το πρόγραμμα “Σπίτι Ανοιχτό”; Τί είναι αυτό που σας κάνει περήφανους και ποια τα σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξή του;
Για την Praktiker το σπίτι είναι οι άνθρωποι, όλοι οι άνθρωποι. Γι’ αυτό η εταιρεία δηµιούργησε το πρόγραµµα συµπερίληψης και προσβασιµότητας “Σπίτι Ανοιχτό”, αναβαθµίζοντας τις δοµές της και τις υπηρεσίες της για µια καλύτερη εµπειρία εξυπηρέτησης σε εµποδιζόµενα άτοµα και άτοµα µε αναπηρία. Συγχρόνως προσφέρουµε προϊοντικές λύσεις που κάνουν την καθηµερινότητά τους στο σπίτι πιο εύκολη εκπαιδεύοντας το προσωπικό µας πάνω στους νευραλγικούς αυτούς τοµείς.
Στην Praktiker σχεδιάζουµε µε τα ανάπηρα άτοµα για τα ανάπηρα άτοµα. Συνεργαζόµαστε στενά µαζί τους µέσα από ένα πρόγραµµα που εκφράζει και απαντά ακριβώς στις ανάγκες τους, συµπράττοντας µε την ΑΜΚΕ “Με Άλλα Μάτια”, την Εταιρία Προστασίας Σπαστικών “Πόρτα Ανοιχτή” και το Πρακτορείο Διερµηνέων Νοηµατικών Γλωσσών Hands Up.
Στο πλαίσιο αυτό αναµορφώνουµε τα καταστήµατά µας µε γνώµονα την προσβασιµότητα για όλους: Ευρύχωροι διάδροµοι και ράµπες, ειδικές σηµάνσεις, οπτικά και ηχητικά ερεθίσµατα, W.C ΑµεΑ, ειδικές θέσεις parking σε όλα τα καταστήµατα και ό,τι άλλο απαιτείται για την εφαρµογή της φιλοσοφίας συµπερίληψης και προσβασιµότητας στην πράξη. Σε συνεργασία µε βραβευµένο αρχιτεκτονικό γραφείο έχει δηµιουργηθεί µάλιστα ένας οδικός χάρτης για επεµβάσεις σε όλα µας τα καταστήµατα. Ήδη το 40% των καταστηµάτων µας είναι προσβάσιµο και µέχρι το τέλος της χρονιάς θα είναι το 60%.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του προγράµµατος παίζει η εκπαίδευση. Η εκπαίδευση της οµάδας της Praktiker πανελλαδικά είναι ένα από τα πιο σπουδαία βήµατα για την εφαρµογή του προγράµµατος “Σπίτι Ανοιχτό”. Σήµερα το 100% του προσωπικού Praktiker -περίπου 1.400 άτοµα- έχει εκπαιδευτεί µε βιωµατικό τρόπο. Η κατάρτιση περιλαµβάνει τη συµπεριφορά των εργαζοµένων προς ΑµεΑ, όπως και πιο τεχνικές λεπτοµέρειες πλοήγησης και επικοινωνίας, εξυπηρέτησης αναγκών και πρότασης προϊόντων ΑµεΑ.
Σε ό,τι αφορά στις προτάσεις προϊόντων η Praktiker διαθέτει προϊόντα που είναι σχεδιασµένα για εµποδιζόµενα άτοµα και ΑµεΑ όπως π.χ. βοηθητικές λαβές στήριξης για το µπάνιο, ανακλινόµενους καθρέπτες, µπαταρίες νιπτήρα µε εύκολη λαβή, βοηθητικά µαξιλάρια και πολλά ακόµη. Παράλληλα, διαθέτουµε και προϊόντα τεχνολογίας που µέσα από το software τους προσφέρουν λειτουργίες υποστηρικτικές για ΑµεΑ όπως Smart Συσκευές (αποµακρυσµένη διαχείριση) και τηλεοράσεις (µε φωνητική αναγνώριση ρυθµίσεων, µετατροπή ηχητικής πληροφορίας σε οπτική). Κάτι επίσης σηµαντικό, είναι πως αναπτύσσουµε υπηρεσίες, όπως αυτή της Μελέτης Μπάνιου για ΑµεΑ και ανθρώπους 3ης ηλικίας, ώστε οι ίδιοι ή τα πρόσωπα φροντίδας τους, να προσαρµόσουν το µπάνιο στα µέτρα των εµποδιζόµενων ατόµων µε σκοπό την πιο λειτουργική χρήση του. Η βελτίωση της καθηµερινότητας, η εργονοµία και η αναβάθµιση της αγοραστικής εµπειρίας αποτελούν πρωταρχικό µέληµά µας, δηµιουργώντας τις βάσεις για ένα καλύτερο, βιώσιµο και συµπεριληπτικό µέλλον για όλους.
Τέλος, µε τη βοήθεια της τεχνολογίας η επικοινωνία µας είναι προσβάσιµη και συµπεριληπτική. Τo site µας υποστηρίζεται από menu προσβασιµότητας, ενώ είµαστε ο πρώτος retailer που στο 100% των καταστηµάτων σε συνεργασία µε τo πιστοποιηµένο Πρακτορείο Διερµηνέων Νοηµατικών Γλωσσών Hands Up, δίνουµε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης µε διερµηνεία στην ελληνική γλώσσα για τα άτοµα µε ακουστική βλάβη. Όλα τα corporate τηλεοπτικά µας µηνύµατα συνοδεύονται από υπότιτλους, ενώ παράλληλα «τρέχουµε» digital καµπάνιες που ευαισθητοποιούν, εκπαιδεύουν και προτείνουν προϊόντα για ΑµεΑ.
Το πρόγραµµα συνεχώς εµπλουτίζεται και µεγαλώνει, µε σταθµό αυτήν την περίοδο τον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισµό “Σπίτι Ανοιχτό – The Challenge”. Ο καινοτόµος αυτός διαγωνισµός απευθύνεται σε νέους αρχιτέκτονες, πολιτικούς µηχανικούς ή interior designers, οι οποίοι καλούνται να επανασχεδιάσουν ένα αστικό AirBnB διαµέρισµα, εφαρµόζοντας λύσεις και προτάσεις προκειµένου αυτό να γίνει φιλικότερο και προσβάσιµο σε ΑµεΑ, άτοµα τρίτης ηλικίας και εµποδιζόµενα άτοµα. Το ζητούµενο όµως είναι να καλύπτει εξίσου και τις ανάγκες όλων των πιθανών του ενοίκων, σε οποιαδήποτε ηλικιακή οµάδα και αν ανήκουν, είτε έχουν κάποια κινητική, οπτική, ακουστική βλάβη, είτε όχι. Πρόκειται για έναν διαγωνισµό που διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από εταιρεία στον κλάδο του retail.
Όραµα της εταιρείας εξάλλου είναι να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους από όλο τον κλάδο του Home Improvement & DIY αλλά και ευρύτερα το retail, για µια κοινωνία πιο προσβάσιµη και συµπεριληπτική. Ευελπιστούµε να επηρεάσουµε θετικά όλο µας το οικοσύστηµα, από τους εργαζοµένους µας και τους συνεργάτες µας, έως τους πελάτες µας και τους φορείς µε τους οποίους συνεργαζόµαστε, αλλά και όλους όσοι διαβάζουν τα νέα µας, όχι µόνο στα όρια του κλάδου του λιανεµπορίου αλλά και ευρύτερα πανελλαδικά.
Γιατί δεν υπάρχει καλύτερη έµπρακτη απόδειξη του Home Improvement, του core business των Praktiker, από ένα ουσιαστικό πρόγραµµα συµπερίληψης και προσβασιµότητας όπως το “Σπίτι Ανοιχτό”.
Θα μπορούσατε να μοιραστείτε ένα παράδειγμα μιας επιτυχημένης καμπάνιας ή πρωτοβουλίας ψηφιακού μάρκετινγκ της οποίας ηγηθήκατε στην Praktiker Hellas;
Η οµάδα µας βρίσκεται συνεχώς σε δηµιουργική εγρήγορση, για αυτό θα δείτε ότι η Praktiker έχει να δείξει πληθώρα καινοτόµων προγραµµάτων και επιτυχηµένων καµπανιών, για τα οποία µάλιστα έχει αποσπάσει πολλαπλές βραβεύσεις.
Παράδειγµα µιας επιτυχηµένης καµπάνιας µε ιδιαίτερες digital υλοποιήσεις, είναι αυτό της «Urban Kipos, ΔΑΓΚΩΤΟ».
To Πρόγραµµα Urban Kipos που λανσαρίστηκε το 2022 αφορά ουσιαστικά το repositioning της κατηγορίας του κήπου, που ανέδειξε τις ολοκληρωµένες λύσεις, την καινοτοµία και έµπνευση της Praktiker για τον κήπο, τη βεράντα, την ταράτσα. Μέσα από µια πλούσια προϊοντική γκάµα, βιώσιµων επιλογών, ξεχωριστά concepts που λύνουν τα χέρια αλλά και την υπηρεσία Kipos Experts, προσφέρουµε σε όλους τη δυνατότητα να αναβαθµίσουν τους εξωτερικούς τους χώρους και να ζήσουν καλύτερα έξω… στο σπίτι τους!
Φέτος, η καµπάνια Urban Kipos Praktiker συνέπιπτε χρονικά µε την προεκλογική περίοδο.
Σε ένα άκρως προεκλογικό περιβάλλον, µε συνδυασµούς, debate, ψήφους, και πολιτικά σλόγκαν εµείς βρήκαµε την έµπνευσή µας στα συνθήµατα που διαχρονικά συνοδεύουν τις πολιτικές καµπάνιες και κατεβάσαµε µε χιούµορ τη δική µας υποψηφιότητα!
ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΨΗΣΤΑΡΙΑ! ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΒΕΡΑΝΤΑ, ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΛΟΥΜΕ! ΤΟ ΣΑΛΟΝΙ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ, ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ!ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ.. ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ! ΦΥΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ! ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΑΖΑΛΕΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΑΡΑΤΣΑ ΝΕΑ… είναι µερικά εµβληµατικά συνθήµατα µεγάλων κοµµατικών παρατάξεων που διασκευάστηκαν από εµάς µε χιούµορ και φαντασία για να αντιπροσωπεύσουν την υποψηφιότητα Urban Kipos!
Η προεκλογική µας καµπάνια βρέθηκε και σε προεκλογικά τηλεοπτικά πάνελ για να ζητήσουµε «κήπο εµπιστοσύνης» από όλους τους ψηφοφόρους! Παράλληλα, µια ειδική διαµορφωµένη landing page λειτούργησε ως κόµβος πληροφοριών για ολόκληρη την εκστρατεία µας, περιέχοντας τις κύριες κατηγορίες µας µε βάση τους διαφορετικούς τρόπους µε τους οποίους µπορεί κανείς να µετατρέψει τον εξωτερικό του χώρο σε κήπο. Επίσης, περιείχε ιδέες µε τη µορφή χρήσιµων συµβουλών που αναδεικνύουν την αλληλεπίδραση µεταξύ του περιβάλλοντος και της καθηµερινής µας ζωής, καθώς και µια πρόσθετη σελίδα για την περιβαλλοντική µας υπόσχεση. Επιπρόσθετα, αναπτύχθηκε ηλεκτρονικό ψηφοδέλτιο µε υποψήφιους τους πρωταγωνιστές των κήπων αλλά και collections που υποστήριζαν τους Kipos υποψηφίους! Η καµπάνια είχε µεγάλη ανταπόκριση σε social media, σχολιάστηκε θετικά, µπήκε στο Luben, έφτασε µε viber, youtube & ψηφιακό κατάλογο σε όλους µας τους πελάτες και κέρδισε…κήπο εµπιστοσύνης!
Ωστόσο η καµπάνια Urban Kipos, φέτος όπως και κάθε χρονιά, είναι για εµάς κάτι πολύ περισσότερο από µια δηµιουργική καµπάνια για την ενίσχυση των πωλήσεών µας. Με όραµα τις πιο πράσινες πόλεις και έχοντας δώσει µια περιβαλλοντική υπόσχεση στα πλαίσια του περιβαλλοντικού µας προγράµµατος «Το Σπίτι µας Αλλάζει την Πόλη», το Urban Kipos αναδεικνύει την αξία και την οµορφιά των αστικών κήπων παρέχοντας έµπνευση και λύσεις για πιο πράσινα σπίτια.
Αποτελεί στην πραγµατικότητα ένα πρόγραµµα βιωσιµότητας, µέσα από το οποίο δίνουµε σε όλους τα εργαλεία για να φέρουν τη φύση στο σπίτι τους, ενώ παράλληλα επενδύουµε στη γνώση και στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης µέσω ειδικών ερευνών για το αστικό πράσινο, σε συνεργασία µε εξειδικευµένους συνεργάτες. Επιπλέον, εδώ και δύο χρόνια έχουµε θεσµοθετήσει τον δηµιουργικό digital διαγωνισµό «Urban Kipos Awards», µε στόχο να παρέχουµε περισσότερα κίνητρα για την ενασχόληση µε την κηπουρική. Οι συµµετέχοντες ενθαρρύνονται να δηµιουργήσουν έναν όµορφο εξωτερικό χώρο στην αυλή, το µπαλκόνι ή την ταράτσα τους µε τις καλύτερες υλοποιήσεις να βραβεύονται µε πλούσια δώρα Urban Kipos.
Ποιες αναδυόμενες τάσεις ή τεχνολογίες πιστεύετε ότι θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο τοπίο μάρκετινγκ του κλάδου Home Improvement στο εγγύς μέλλον και πώς προετοιμάζεται η Praktiker Hellas για αυτές;
Ο ψηφιακός µετασχηµατισµός που βιώνει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει θέσει παράλληλα στο µικροσκόπιο και τη µεταβαλλόµενη συµπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι βρίσκουν µεγαλύτερη αξία σε νέες, αναδυόµενες τεχνολογίες για την εξυπηρέτηση των καθηµερινών τους αναγκών. Οι εξελίξεις στο ΑΙ, η επαυξηµένη πραγµατικότητα (VR, AR) καθώς επίσης και οι τεχνολογίες προσωποποιηµένης εξυπηρέτησης αποτελούν τοµείς που θα µας απασχολήσουν έντονα το επόµενο χρονικό διάστηµα. Η τεχνητή νοηµοσύνη έχει γίνει πλέον συνοδοιπόρος στη δηµιουργικότητα και αποτελεί ένα νέο εργαλείο για εµάς κατά τη δηµιουργική διαδικασία. Ήδη από τον Οκτώβριο του 2022 δηµιουργήσαµε το πρώτο εξώφυλλο προϊοντικού έντυπου καταλόγου µε τη βοήθεια της τεχνητής νοηµοσύνης (Midjourney) ενώ διερευνάµε τρόπους εµπλουτισµού της προϊοντικής πληροφορίας στο praktiker.gr µέσω νευρωνικών δικτύων για να ενισχύσουµε την ταχύτητα και πρωτοτυπία των καινοτοµιών που αναπτύσσουµε. Επιπλέον, µέσω του Virtual Reality Experience δίνουµε τη δυνατότητα στον πελάτη µας µε τη χρήση γυαλιών VR να περιηγηθεί στο χώρο του και να δει τον σχεδιασµό του σπιτιού ή και του κήπου που του προτείνει η οµάδα των Interior & Kipos Experts. Παράλληλα, σε πάνω από 3.000 κωδικούς τόσο στο κατάστηµα όσο και online, ο ενδιαφερόµενος καταναλωτής µε τη βοήθεια της AR τεχνολογίας µπορεί να δει το προϊόν στον χώρο του µέσω τρισδιάστατης απεικόνισης. Τέλος, σε έναν ασταθή κόσµο οι άνθρωποι αναζητούν µέρη όπου αισθάνονται ότι ανήκουν και επιβραβεύονται για τις επιλογές τους. Η επόµενη ηµέρα του σχήµατος πιστότητας της Praktiker όπως και η προσωποποιηµένη εξυπηρέτηση στα διαφορετικά σηµεία διάδρασης του πελάτη µας µε την εταιρεία αποτελεί µια ακόµη πρόκληση για εµάς. Η σύνθεση της µοναδικής εικόνας του πελάτη σε CRM πλατφόρµα, η εις βάθος κατανόηση της συµπεριφοράς του µέσω εργαλείων ανάλυσης δεδοµένων και η υλοποίηση στοχευµένων και προσωποποιηµένων αγοραστικών ταξιδιών σε συστήµατα διαχείρισης επικοινωνιών διαφορετικών καναλιών (e-mail, push, Viber/SMS, paid advertising) θα µας βοηθήσουν στο εγγύς µέλλον να ανταποκριθούµε επιτυχώς στον ολοένα και πιο απαιτητικό πελάτη του σύγχρονου retail.