Tο 2020, ο οίκος Yves Saint Laurent Beauty λάνσαρε ένα νέο παγκόσμιο πρόγραμμα με τίτλο «Abuse is Not Love», το οποίο αποσκοπεί να συμβάλλει στην καταπολέμηση της ενδοσυντροφικής βίας, υποστηρίζοντας τα προγράμματα πρόληψης των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων με τις οποίες συνεργάζεται. Σε τοπικό επίπεδο, ο οίκος Yves Saint Laurent Beauty συνεργάζεται με τον ΜΚΟ W.I.N. Hellas σε ένα πρόγραμμα που είναι δομημένο πάνω σε τρεις βασικούς πυλώνες: Χρηματοδοτεί εκπαιδευτικά σεμινάρια ενώ εκπαιδεύει και μοιράζεται το μήνυμα για τα 9 προειδοποιητικά σημάδια κακοποίησης.
Σε ποιο βαθμό μπορούν να βοηθήσουν τα brands σε κοινωνικά ζητήματα, όπως το θέμα της ενδο-συντροφικής βίας;
Τα brands και ειδικότερα τα luxury brands, όπως ο οίκος ομορφιάς Yves Saint Laurent, αναπτύσσουν μια σχέση αγάπης με τους καταναλωτές. Δεν μπορούμε όμως να μιλάμε ως brand για έννοιες, όπως τόλμη και ελευθερία, αλλά να κλείνουμε τα μάτια μας μπροστά στις στατιστικές που δείχνουν πως 1 στις 3 γυναίκες μπορεί να πέσει θύμα ενδοσυντροφικής βίας ανεξάρτητα από την κοινωνικο-οικονομική της θέση ή το επίπεδο μόρφωσης που έχει. Γι’ αυτό το σκοπό δημιουργήσαμε το πρόγραμμα «Abuse is not Love», μέσα από το οποίο ο οίκος χρηματοδοτεί εκπαιδευτικά σεμινάρια και μοιράζεται το μήνυμα για τα 9 προειδοποιητικά σημάδια κακοποίησης. Θεωρούμε καθήκον μας να υποστηρίζουμε έμπρακτα πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στον περιορισμό και την πρόληψη της ενδοσυντροφικής βίας.
Ποιος είναι ο παγκόσμιος και ποιος ο στόχος σας για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια με την περαιτέρω ανάπτυξη της καμπάνιας και του προγράμματος;
Το πρόγραμμα «Abuse is Not Love» είναι παγκόσμιο και έχει σαν στόχο να εκπαιδεύσει πάνω από 2 εκατομμύρια γυναίκες και άνδρες σε όλο τον κόσμο, ώστε να αναγνωρίζουν αυτά τα 9 προειδοποιητικά σημάδια μιας κακοποιητικής σχέσης.
Στην Ελλάδα, παρουσιάσαμε το πρόγραμμα το 2021 με δύο πολύ συγκεκριμένους στόχους. Να εκπαιδεύσουμε πάνω από 1.000 ανθρώπους και να χρηματοδοτήσουμε σεμινάρια της W.I.N. HELLAS που θα βοηθήσουν γυναίκες να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της ενδοσυντροφικής κακοποίησης. Η επίτευξη αυτών των δύο στόχων μάς γεμίζει με αυτοπεποίθηση, ώστε να στοχεύσουμε ακόμα πιο ψηλά την επόμενη χρονιά.
Με ποια κριτήρια αποφασίσατε τη συνεργασία σας με τη ΜΚΟ W.I.N.Hellas;
Θεωρούμε καθήκον μας να υποστηρίζουμε έμπρακτα πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στον περιορισμό και την πρόληψη της ενδοσυντροφικής βίας και τιμή μας να συνδράμουμε την W.I.N Hellas στο έργο της. Ξεχωρίσαμε τη W.I.N Hellas και επιλέξαμε να συνεργαστούμε μαζί της, γιατί αρχικά έχουμε κοινό στόχο και επιπλέον γιατί εμπιστευόμαστε απόλυτα το ανθρώπινο δυναμικό και τους εξαιρετικούς επιστημονικούς συνεργάτες της.
Σκεφτήκατε ότι το κοινό σας έχει ταυτίσει το brand YSL με την πολυτέλεια και όχι και τόσο πολύ με κοινωνικά ζητήματα; Πιστέψατε καθόλου ότι ίσως η πρωτοβουλία θα θεωρηθεί τολμηρή, να ξενίσει το κοινό σας; Σίγουρα αποτελεί μια τομή στην επικοινωνία σας…
Ο Yves Saint Laurent είχε όραμα να εκφράζει και να οδηγεί τις κοινωνικές αλλαγές που συντελούνταν την εποχή του. Ιδιαίτερα σε σχέση με θέματα που αφορούν την ανεξαρτησία των γυναικών. Ήδη από τη δεκαετία του 1960, ο Yves Saint Laurent δήλωνε με έμφαση ότι η γυναίκα πρέπει να είναι ελεύθερη. Ελεύθερη να σκέφτεται, να εκφράζεται και να πράττει.
Σε ποιους απευθύνεται η δράση; Σε γυναίκες ή και σε άνδρες;
Όλα ξεκινούν από την ενημέρωση και την εκπαίδευση των νεαρών γυναικών που τώρα ξεκινούν να συνάπτουν σχέσεις και συχνά δεν αναγνωρίζουν τα πρώτα σημάδια που θα οδηγήσουν σε μια κακοποιητική σχέση. Ταυτόχρονα, ο επόμενος στόχος μας είναι να επεκταθούμε στις νεαρές ηλικίες και να κάνουμε σύμμαχους στη διάδοση των μηνυμάτων μας τους άνδρες.